ترامپ از دادگاه عالی می خواهد که به وی اجازه دهد به تلاش قانونی دیگری برای لغو ضرر در انتخابات خود پیوست

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، روز چهارشنبه از دادگاه عالی آمریكا خواست كه به وی اجازه دهد در دادخواست طولانی مدت تگزاس كه خواهان لغو ضرر در انتخابات خود است ، با بیرون راندن نتایج رای گیری در چهار ایالت ، دعوایی كه مورد حمایت 17 ایالت دیگر قرار گرفت.

در پرونده قضایی ، ترامپ درخواست داد تا در دادخواست تگزاس ، آخرین دادخواست تلاش برای لغو پیروزی جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب دموکرات ها ، بر نامزد جمهوری خواه در انتخابات 3 نوامبر ، مداخله کند. در یک مختصر جداگانه ، وکلای 17 ایالت به سرپرستی دادستان کل جمهوری خواه میسوری اریک اشمیت نیز از 9 قاضی خواستار رسیدگی به پرونده شدند.

تلاش ها در دادگاه ها از طرف ترامپ برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات تاکنون انجام نشده است.

این دادخواست که روز سه شنبه توسط دادستان کل جمهوری خواه تگزاس کن پاکستون اعلام شد ، چهار ایالت را هدف قرار داد که ترامپ پس از پیروزی در بایدن در انتخابات 2016 به بایدن باخت. ترامپ به دروغ ادعا کرده است که وی در انتخابات مجدد پیروز شده و ادعاهای بی اساس در مورد تقلب گسترده در رای گیری را مطرح کرده است. مقامات انتخابات در سطح ایالت گفته اند که هیچ مدرکی درباره چنین تقلب پیدا نکرده اند.

ترامپ در اوایل روز چهارشنبه در توییتر خود نوشت: “ما در پرونده تگزاس (به علاوه بسیاری از ایالت های دیگر) مداخله خواهیم کرد. این مورد بزرگ است. کشور ما به پیروزی نیاز دارد!”

“شانس صفر”

کارشناسان قانون انتخابات گفته اند که دادخواست تگزاس شانس کمی برای موفقیت دارد و فاقد شایستگی قانونی است.

جاستین لویت ، استاد حقوق انتخابات در دانشکده حقوق لویولا در کالیفرنیا ، درباره دادخواست تگزاس گفت: “هم از نظر رویه ای و هم از نظر ماهوی ، این یک آشفتگی است.” “احتمال اینکه دادگاه موافقت کند پرونده را قبول کند صفر است.”

علاوه بر میسوری ، ایالت های پیوستن به تگزاس عبارتند از: آلاباما ، آرکانزاس ، فلوریدا ، ایندیانا ، کانزاس ، لوئیزیانا ، می سی سی پی ، مونتانا ، نبراسکا ، داکوتای شمالی ، اوکلاهما ، کارولینای جنوبی ، داکوتای جنوبی ، تنسی ، یوتا و ویرجینیا غربی. در تشکیل پرونده ، همه ایالت ها توسط مقامات جمهوریخواه نمایندگی شدند. به جز سه ایالت ، فرمانداران جمهوری خواه دارند.

مقامات جورجیا ، میشیگان ، پنسیلوانیا و ویسکانسین این دادخواست را حمله بی پروا به دموکراسی خوانده اند. این پرونده به طور مستقیم در دادگاه عالی و نه در دادگاه بدوی ثبت شد ، زیرا این امر برای برخی از دعاوی بین ایالت ها مجاز است.

دادخواست تگزاس استدلال می کرد که تغییراتی که توسط چهار ایالت در روش های رأی گیری در میان همه گیر ویروس کرونا برای گسترش رای گیری از طریق پست انجام شده غیرقانونی است. تگزاس از دیوان عالی کشور خواست که بلافاصله چهار ایالت را از استفاده از نتایج رای گیری برای تعیین منتخبان ریاست جمهوری در کالج انتخابات منع کند.

بایدن 306 رأی انتخاباتی – بسیار بالاتر از 270 رأی لازم – در مقایسه با 232 رأی ترامپ در کالج انتخاباتی ایالت به ایالت که نتیجه انتخابات را تعیین می کند ، جمع کرده است. این چهار ایالت مجموعاً 62 رأی انتخاباتی را به آرا B بایدن ارائه می دهند.

تگزاس همچنین از دادگاه عالی خواست تا تاریخ 14 دسامبر را برای رای گیری آرا elect کالج های انتخاباتی به تاخیر اندازد ، تاریخی که طبق قانون در سال 1887 تعیین شده است.

دموکرات ها و منتقدان دیگر ترامپ را متهم کرده اند که قصد دارد اعتماد مردم به صحت انتخابات ایالات متحده را کاهش دهد و با تلاش برای براندازی اراده رای دهندگان ، دموکراسی را تضعیف کند.