عکاس دیرینه سلطنتی برخی از لحظات بحث برانگیز تاج را در متن قرار می دهد

سلام ، تماشاگران سلطنتی. این دوز منظم شما از اخبار و تحلیل های سلطنتی است. این را بصورت آنلاین می خوانید؟ برای تحویل این به صندوق ورودی خود در اینجا ثبت نام کنید.


آخرین باری که آرتور ادواردز از پرنس چارلز در کنار لرد لوئیز مونت باتن عکس گرفت ، وارث تاج و تخت بازوی خود را به دور عموی بزرگش بسته بود. به همین ترتیب ، Mountbatten بازوی خود را به دور برادرزاده بزرگ خود داشت.

به نظر می رسید که هر دوی آنها در آن روز شکل خوبی داشته اند ، طولی نکشید که مونت باتن در تابستان سال 1979 در سواحل ایرلند بر اثر بمب IRA جان خود را از دست داد.

ادواردز ، عکاس سلطنتی قدیمی روزنامه سان ، این هفته با تلفن از انگلیس یادآوری کرد: “آنها با هم می خندیدند.”

خاطره به ذهن خطور کرد جنجال می چرخد بیش از فصل 4 درام Netflix که به تازگی اکران شده است تاج.

این نمایش بینندگان را به سلطنت ملکه الیزابت می کشاند ، و آخرین فصل این اقدام را به دهه 1980 منتقل می کند. در قسمت اول ، مونت باتن درست قبل از ترور دیده می شود که نامه ای به چارلز می نویسد که می تواند با پیگیری کامیلا پارکر بولز ، که در زندگی واقعی هم اکنون همسر چارلز است ، اما “ویران و ناامید کننده” خانواده سلطنتی باشد. با شخص دیگری ازدواج کرده بود.

هیچ مدرکی وجود ندارد – باز هم ، در زندگی واقعی – که چنین نامه ای نوشته شده باشد یا اینکه چارلز و مونت باتن قبل از کشته شدن با هم اختلاف داشته باشند.

تماشا کنید | چرا آخرین فصل از تاج جنجال برانگیخته است:

فصل 4 The Crown محبوبیت بینندگان را به اثبات رسانده است ، اما از آنجا که براساس تاریخ نسبتاً اخیر ساخته شده است ، با انتقادات بیشتری نسبت به تحریف وقایع زندگی واقعی روبرو شده است. 2:16

این تنها یکی از بسیاری از لحظات آخرین فصل است که بحث در مورد چگونگی دیدار واقعیت با داستان درام برنده جوایز خلق شده توسط پیتر مورگان را به راه انداخته است.

ادواردز ، که اولین عکس خود را از چارلز در حال تغذیه قند با تسویه حساب چوگان در اواسط دهه 1970 ، درست پس از ترک نیروی دریایی سلطنتی ، برداشت ، گفت: “بسیاری از مردم فکر خواهند کرد که این حقیقت است … اما اینطور نیست.”

“بیشتر آن … از مغز یک فیلمنامه نویس بیرون می آید ، که من می توانم درک کنم زیرا … این درام است.”

وی گفت آنچه ادواردز را آزار می دهد تصویر چارلز است.

“من بیش از 40 سال با او کار کرده ام و آن مرد را در آن نمی شناسم.”

و در آن چالشی برای تبدیل تاریخ به درام نهفته است.

زمرد فنل ، در نقش كامیلا پاركر بولز ، در فصل 4 سریال The Crown با دیانا ملاقات می كند ، مانند كورین بازی می كند. (دس ویلی / نتفلیکس)

“مطمئناً در هر فصلی [of The Crown]کارلین هریس ، مورخ و نویسنده سلطنتی مقیم تورنتو ، گفت که ترکیبی از واقعیت و داستان وجود دارد ، اما در فصل 4 خودنمایی می کند زیرا ما به روزهای نزدیکتر نزدیک شده ایم.

از آنجا که بسیاری از مخاطبان خاطرات خود را در مورد چگونگی آنچه در فصل 4 به تصویر کشیده شده در زندگی واقعی دارند – به عنوان مثال چگونه ازدواج چارلز با دیانا ، پرنسس ولز به طرز چشمگیری فروپاشید – احتمالاً احتمال بیشتری برای این وجود دارد جنجال اکنون در حال چرخش است.

هریس گفت: “این همیشه با داستانی تاریخی یک چالش است که افرادی که به تصویر کشیده می شوند نمی دانند چه اتفاقی می افتد بعد ، اما مخاطبان … می دانند.”

در برخی موارد ، این قسمت ها رویدادهایی را ارائه می دهند که در انظار عمومی بازی می شوند و سابقه تاریخی را منعکس می کنند.

هریس گفت: “یک مثال آن مصاحبه نامزدی است که پرنس چارلز معروف گفت:” عشق هر چه معنی دارد “.

اما بسیاری از نمونه های دیگر این داستان ها وجود دارد که داستان سازی می شوند یا برای ایجاد یک روایت کنار هم قرار می گیرند.

تماشا کنید | جاش اوکانر در مورد شاهزاده شدن چارلز برای تاج:

جاش اوکانر ، بازیگر بریتانیایی که شاهزاده ولز را در فصل چهار تاج تاخیر نتفلیکس به تصویر می کشد ، توضیح می دهد که بررسی جنبه “انسانی” سلطنتی چگونه بود. 1:03

از ورود مایکل فاگان در کاخ باکینگهام ، که قسمت اصلی قسمت 5 است ، استفاده کنید. این واقعیت در سال 1982 اتفاق افتاد. او امنیت را نقض کرد و خود را به اتاق خواب ملکه رساند ، جایی که با او صحبت کرد.

“اما مایکل فاگان آن را به عنوان یک مکالمه بسیار کوتاه قبل از دستگیری توصیف می کند ، در حالی که برای اهداف سریال ، او گفتگوی گسترده تری در مورد [Prime Minister] سیاست مارگارت تاچر به منظور گره خوردن این رویداد به انتقاد سریال از تحولات سیاسی در عین حال [she] نخست وزیر بود ، “گفت هریس.

با این حال ، ادواردز نگران است که مردم باور کنند تاج’نسخه ای از آنچه اتفاق افتاد هنگامی که فاگان در آن شب به کاخ حمله کرد ، که درست نیست ، با به تصویر کشیدن چت طولانی تر با ملکه.

وی گفت: “این همان چیزی است كه مرا آزار می دهد.”

و او همچنان از این فکر باقی مانده است که نمایش چارلز ، که برای یک ازدواج بد ساخته شده ، نشان دهنده مرد سخت کوشی و سخت کوشی نیست که از نزدیک دیده است ، خواه به دیدار و پیشنهاد حمایت از دختران مدرسه در شمال نیجریه یا جامعه یهودیان در کراکوف ، لهستان.

“شما چنین چیزی را در Netflix نخواهید دید.”

دیانا در همان اوایل فصل 4 سریال The Crown با چارلز گفتگو می کند. (Des Willie / Netflix از طریق AP)

ادواردز هنگام بازگشت در سال 2015 به چارلز به محل ترور مونت باتن رفت.

“من او را تماشا کردم … و او داشت آن را به یاد می آورد.”

همانطور که ادواردز از آن آگاه است تاج، او تماشای آن را متوقف کرده است.

“شما باید به یاد داشته باشید که این درام است ؛ لزوماً تمام واقعیت نیست.”

فقط ول کن و برقص

در تحقیقات کورین برای آماده سازی برای بازی در نقش دیانا ، او از یادگیری اهمیت رقص برای شاهزاده خانم ولز متعجب شد. (دس ویلی / نتفلیکس)

پیتر مورگان ممکن است ذهن خلاق پشت این کار باشد تاج، اما در فصل فعلی ، حداقل یک لحظه بازی در صفحه کوچک مستقیماً از بازیگر حاصل شد.

در یک لحظه ، دیانا – با بازی اما کورین – به تنهایی با رها کردن وحشی در یک اتاق بسیار منظم در کاخ باکینگهام می رقصد – یا در این مورد ، یک خانه با شکوه نقش کاخی را که دیانا پس از نامزدی به آنجا زندگی می کند پر می کند به پرنس چارلز در سال 1981 اعلام شد.

کورین در مصاحبه اخیر خود با Royal Fascinator گفت: “این یکی از صحنه های مورد علاقه من برای فیلمبرداری بود.”

“من آن را دوست داشتم ، زیرا آنها می خواستند آن را رقص بزنند ، و من گفتم ،” اگر شما این کار را نکنید مشکلی ندارید … من فکر نمی کنم که بتوانیم لحظه ای شبیه آن را رقص بزنیم. من دوست دارم فقط شل و رقص کنم “”

بنابراین او این کار را کرد و او آهنگی را که در حین فیلمبرداری بلندگو بود ، کمی سفر موسیقی به 1998 و Cher’s انتخاب کرد ایمان داشتن.

عشق کورین به این آهنگ به چند سال قبل برمی گردد.

“یک شرکت تئاتر در انگلیس به نام DV8 وجود دارد و آنها این نمایش را به نام انجام می دهند هزینه زندگی، و یک صحنه رقص شگفت انگیز وجود دارد ، “او گفت.” یک پسر این رقص را با شر انجام می دهد … ایمان داشتن…. مثل واقعی ترین شکل بیان است که دیده ام. “

در تحقیقات کورین برای این نقش ، او از دانستن اهمیت رقص برای دیانا متعجب شد.

کورین گفت: “این یک چیز کاملاً خصوصی بود.” “شما می بینید که او در حال رقصیدن است و چه کاری انجام می دهد ، چگونه چنین حالت بیان و آزادی وجود دارد ، و من فکر کردم که این واقعا جالب است.”

نگاه به جلو – و بازگشت به عقب

در حال برنامه ریزی برای بزرگداشت پلاتین بزرگداشت ملکه الیزابت در سال 2022 ، با به رسمیت شناختن 70 سال سلطنت است. (توبی ملویل / آسوشیتدپرس)

طی چند سال گذشته ، غالباً اخباری در مورد اینکه آیا ملکه الیزابت که اکنون 94 سال دارد ، ممکن است با بزرگتر شدن از نقش خود کناره گیری کند ، وجود داشته است.

و به محض ظهور این سر و صدا ، سایر ناظران سلطنتی به سرعت متوجه می شوند که به دلایل مختلف ، از جمله سایه تاریک ناشی از کناره گیری دایی خود به عنوان پادشاه ادوارد هشتم در سال 1936 ، ارادت عمیق او به وظیفه و چگونگی انجام این کار بعید است. همیشه نقش خود را برای زندگی در نظر می گرفت.

بنابراین دیدن اینکه این سناریو در روزهای اخیر هنگامی که یک زندگینامه نویس سلطنتی پیشنهاد کرد الیزابت در آوریل سال آینده 95 ساله شود ، ممکن است “کنار برود” خیلی تعجب آور نبود.

اما بلافاصله پس از آن ، یک سیگنال بسیار قوی از کاخ باکینگهام نیز در مورد آینده نگرفتن در دوران سلطنت وی وجود داشت.

اولین برنامه ها برای جشن ها در سال 2022 به مناسبت بزرگداشت پلاتین وی یا 70 سال سلطنت وی اعلام شد. این یک نقطه عطف بی سابقه خواهد بود – هیچ پادشاهی انگلیس به اندازه او سلطنت نکرده است. در انگلستان ، تعطیلات آخر هفته بانکی چهار روزه در اوایل ماه ژوئن به اوج خود می رسد.

الیور داودن ، دبیر فرهنگ انگلیس ، گفت که این یک “لحظه واقعا تاریخی” خواهد بود که ارزش یک “جشن را به خاطر می آورد” بی بی سی گزارش داد.

سلطنتی در کانادا

دایانا هنگام خروج از هتل در استادیوم مشترک المنافع و افتتاحیه بازی های دانشگاه جهانی در ادمونتون در تاریخ 1 ژوئیه 1983 ، 22 سالگی ، به سمت تماشاگران موج می زند. (رون پولینگ / مطبوعات کانادایی)

در حالی که اعضای خانواده سلطنتی طی سالهای گذشته سفرهای زیادی به کانادا داشته اند ، تاج هنوز توجه چشمگیر خود را به آنها معطوف نکرده است ، حتی اگر این نمایش چندین بازدید خارجی داشته باشد.

هریس ، مورخ سلطنتی گفت: “شرم آور است ، زیرا در زمان ملکه الیزابت ، تورهای بسیار جالب کانادایی برگزار شده است.”

مطمئناً ، در جلسه سران دولت های کشورهای مشترک المنافع که در تاج.

هریس گفت: “اما ما کانادا را نقش برجسته ای نمی دانیم ، در حالی كه این سریال حداقل سه تور استرالیا داشته است.”

یک قسمت در فصل 4 فعلی به سفر چارلز و دیانا در 1983 در Down Under می پردازد. اندکی پس از آن دیدار ، چارلز و دیانا به کانادا آمدند. در صورت به تصویر کشیدن تاجهریس گفت ، این از یک موضوع در حال توسعه پشتیبانی می کند.

در جریان این دیدار ، دیانا تولد 22 سالگی خود را در روز کانادا جشن گرفت.

هریس گفت: “تصاویر مطبوعاتی وجود دارد كه نشان می دهد كانادایی ها کارت تولد چارلز را به دیانا می دهند و صحنه ای از این موضوع می تواند از مضمون اپیزود احساس چارلز تحت الشعاع دیانا حمایت کند.”

ادواردز ، عکاس خورشید ، برای آن سفر همراه بود و حدود 15 بار به همراه اعضای خانواده سلطنتی به کانادا رفته است.

تماشا کنید | سفر چارلز و دیانا در سال 1983 در کانادا ، آنها را به سمت غرب سوق می دهد:

چارلز و دیانا در تور 1983 خود در کانادا به آخرین ایستگاه می رسند. 1:52

وی گفت که سفر 1983 17 روز به طول انجامید و “خارق العاده” بود. “این فقط درخشان بود. من می توانم مثل دیروز آن را به یاد بیاورم. ما از کشور عبور کردیم.”

هنگام افتتاحیه بازی های دانشگاه جهانی در ادمونتون در اول ژوئیه ، جمعیت آواز خواند تولدت مبارک به دیانا

ادواردز گفت: “تمام جمعیت. این خارق العاده بود.”

هریس نقشه های بالقوه ای را برای فصول آینده می بیند تاج احتمالاً نقش این سریال تاکنون بازدیدهای خارجی را به تصویر کشیده است.

“ما تمرکز قوی تری در استرالیا را می بینیم و مطمئناً امکان دارد همه پرسی سال 1999 استرالیا باشد [on the monarchy] ممکن است در یک فصل بعدی به وجود بیاید بنابراین برخی از این موارد ممکن است در حال پیشرفت باشد.

“اما قطعاً از نظر مشترک المنافع ، برخی از کشورها بیش از دیگران در این سریال مورد تأکید قرار می گیرند.”

رویال قابل نقل است

“بیایید در مورد همه آنچه که با هم تجربه کرده ایم و همه آنچه آموخته ایم تأمل کنیم. بیایید همه قربانیان جنگ ، استبداد و آزار و اذیت را به یاد بیاوریم ؛ کسانی که جان خود را برای آزادی های عزیز ما گذاشتند و کسانی که برای این آزادی ها مبارزه می کنند تا امروز.”

– شاهزاده چارلز ، هنگام بازدید از آلمان برای شرکت در مراسم بزرگداشت روز ملی عزاداری ، که تمرکز آن بر روابط انگلیس و آلمان در سال جاری بود.

رویال می خواند

ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ ، دوک ادینبورگ ، پیش از هفتاد و سومین سالگرد ازدواج خود در اتاق بلوط در قلعه ویندزور در 17 نوامبر سال 2020 ، به یک کارت سالگرد ازدواج از نوه های بزرگ خود شاهزاده جورج ، پرنسس شارلوت و پرنس لوئیس نگاه می کنند . (کریس جکسون / گتی ایماژ اروپا / رویترز)

  1. ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ هفتاد و سومین سالگرد ازدواج خود را روز جمعه جشن گرفتند و یک عکس منتشر شد از آنها کارت را از نوه هایشان می خوانند. [CBC]

  2. پرنس ویلیام در بیانیه ای نادر گفته است او از تحقیق توسط بی بی سی استقبال می کند در شرایط مصاحبه جنجالی پانوراما ، مادر وی ، دیانا ، پرنسس ولز ، در سال 1995 با مارتین بشیر انجام داد. [CBC]

  3. مگان ، دوشس ساسکس ، به یکی از دوستان خود اجازه گفتگو با نویسندگان را داد از یافتن آزادیروزنامه های دادگاه می گویند ، بیوگرافی او و شاهزاده هری که تابستان او منتشر شد. [ITV]


برای درج خبرنامه The Royal Fascinator در جمعه هر هفته ، در اینجا ثبت نام کنید.

من همیشه از شنیدن صحبت های شما خوشحالم ایده ها ، نظرات ، بازخورد و یادداشت های خود را به نشانی [email protected] ارسال کنید. با خبرنامه مشکلی دارید؟ لطفاً درمورد هرگونه غلط نوشتاری ، خطا یا اشکال در این مورد به من اطلاع دهید.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>