فرانسه در پی اعتراضات سراسری ، لایحه جنجالی محدود کردن انتشار تصاویر پلیس را بازنویسی می کند

قانون گذاران حزب رئیس جمهور فرانسه ، امانوئل مکرون ، انتقادآمیزترین ماده قانون امنیتی پیشنهادی را که شامل اقدامی با هدف ممنوعیت انتشار تصاویر افسران پلیس با هدف صدمه زدن به آنها است ، بازنویسی می کنند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دهها هزار معترض روز شنبه در پاریس و سراسر کشور راهپیمایی کردند تا پیش نویس این قانون را به دلیل نگرانی در مورد آزادی اطلاعات و اینکه می تواند مانع از بروز خشونت پلیس شود ، رد کنند.

در نسخه فعلی ، ماده قانون پیشنهادی انتشار تصاویر افسران پلیس را به قصد آسیب رساندن به “سلامت جسمی یا روانی” آنها جرم تلقی می کند. هر کسی که مجرم شناخته شود می تواند تا یک سال زندان و 45000 یورو جریمه نقدی (70،000 دلار Cdn) محکوم کند.

در تلاش آشکار برای مهار انتقادها ، رئیس حزب ماکرون LaRem ، کریستف کاستانر ، روز دوشنبه گفت “نیاز به روشن شدن این اقدام وجود دارد.”

وی گفت: “ما قصد داریم بازنویسی کامل و جدیدی از ماده 24 را پیشنهاد دهیم.”

این لایحه که توسط حزب ماکرون حمایت می شود ، هفته گذشته برای اولین بار در مجلس شورای ملی به رای گذاشته شد. پیش بینی می شود اوایل سال آینده در سنا بحث شود.

دولت گفت این اقدام برای محافظت بهتر از افسران پلیس در برابر درخواست های آنلاین برای خشونت لازم است.

منتقدان از این می ترسند که اگر این قانون تصویب شود ، آزادی اطلاعات و حقوق رسانه ای را نقض می کند.

آنها همچنین می گویند که این امر می تواند در مواردی که سو abuse استفاده یا خشونت پلیس در نظر گرفته می شود ، امکان فیلمبرداری از پلیس را در بین مردم محدود کند.