مشاوران می گویند ، سیستم بهداشتی غزه که از چند روز قبل تحت تأثیر COVID-19 قرار نگرفته بود ، دچار تنش شده است

مشاوران بهداشت عمومی روز یکشنبه گفتند: افزایش شدید عفونت های ویروس کرونا در نوار غزه می تواند تا هفته آینده سیستم پزشکی ناچیز فلسطین را تحت فشار قرار دهد.

غزه ، جایی که جمعیت متراکم و فقیر دو میلیون نفری در معرض ابتلا است ، 14000 مورد ویروس کرونا و 65 مورد مرگ و میر ثبت کرده است که عمدتا از ماه اوت است.

عبدالرووف الماناما ، میکروب شناس ، بخشی از کارگروه همه گیر این جزیره ، گفت: هفتاد و نه دستگاه از 100 دستگاه تهویه غزه توسط بیماران COVID-19 مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: “طی 10 روز سیستم بهداشت قادر به جذب چنین افزایش در موارد نخواهد بود و ممکن است مواردی وجود داشته باشد که در واحدهای مراقبت ویژه جایی پیدا نکند” ، و افزود که در حال حاضر 0.05 درصد میزان مرگ و میر در بین COVID-19 بیماران می توانند بلند شوند.

حاکمان اسلامگرا غزه غزه تاکنون یک قفل محکوم کرده اند. محاصره طولانی مدت اسرائیل ، که توسط مصر همسایه پشتیبانی می شود ، اقتصاد غزه را فلج کرده و دستگاه بهداشت عمومی آن را تضعیف کرده است.

اسرائیل می گوید که سعی دارد سلاح ها را از رسیدن به حماس باز دارد ، در برابر آن سه جنگ انجام داده و در اواخر روز یکشنبه به تلافی پرتاب موشک فلسطین علیه یکی از شهرهای جنوبی این کشور ضربه زد.

ایزار شای وزیر وزیر اسرائیل به رادیو ارتش گفت: “ما به حماس” تخفیف ویروس کرونا “نمی دهیم.” “ما پاسخ مناسب را ادامه خواهیم داد.”

اما شای گفت اسرائیل کمک های بشردوستانه بین المللی را برای رسیدن به غزه امکان پذیر می کند ، افزود: “این همان سطحی است که می توانیم در زمینه ویروس کرونا حفظ کنیم.” عبدالناصر سبوه ، مسئول بهداشت اضطراری در دفتر زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی در غزه ، هشدار داد که “در عرض یک هفته ، ما قادر به مراقبت از موارد مهم نیستیم.”

وی گفت ، میزان عفونت در بین افراد مورد آزمایش 21 درصد و با افزایش نسبی در ناقلین بالای 60 سال است.

سوبوه افزود: “این یک شاخص خطرناک است زیرا بیشتر افراد (بالای 60 سال) ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند.”