آنچه در پرونده تجارت از دولت بایدن انتظار می رود

صبح روز انتخابات آمریكا ، یك مجری رادیویی در ونكوور از جاستین ترودو س whatال كرد كه در لیست نگرانی های فرامرزی او برتر است.

نخست وزیر گفت: “تجارت”. “ادامه دسترسی به بازار آمریکا ، اطمینان از اینکه ما در حال دفاع از مشاغل کانادایی ، دفاع از کارگران کانادایی و اطمینان از جریان روان کالاها از آن طرف مرز هستیم ، حتی در یک دوره دشوار COVID هم اکنون.”

پاسخ وی بیانگر آنچه کانادا دیگر آن را مسلم نمی داند است.

دونالد ترامپ با مبارزات علیه تجارت اولین دوره خود را به دست آورد اولین جرم پرخاشگرانه وی در آمریکا باعث امید به کارگران آسیب پذیر از نظر اقتصادی شد.

آندره ون ووگت ، مشاور پیشین سیاست استیون هارپر و رئیس ستاد وزیر تجارت محافظه کار ، اد فست ، گفت: “مردم با آن شناسایی شدند.” “آنها بر این باورند كه كشورها سالهاست كه از ایالات متحده بهره می برند ، از جمله كشورهایی مانند چین. و آنها به او رأی دادند و به او مأموریت دادند كه در زمینه تجارت فعالیت كند.

تماشا کنید | بایدن قول داد در سخنرانی پیروزی خود “کاری کند که آمریکا در سراسر جهان دوباره مورد احترام واقع شود”:

جو بایدن در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در ویلمینگتون ، دل ، متعهد شد که آمریکایی ها را متحد کند و کشور را “در سراسر جهان دوباره مورد احترام قرار دهد”. ساعت 14:30

ترامپیسم – که حتی پس از ریاست جمهوری وی نیز می تواند ادامه یابد – با دستیابی به ناهار دموکرات ها خود را تغذیه و پایدار می کند.

رهبران کارگری آمریکا مانند ریچارد تروماکا دلیل مشترکی را با این رئیس جمهور جمهوری خواه پیدا کردند. حتی اگر جو بایدن رئیس جمهور منتخب این بار در ایالت های صنعتی صنعتی مانند میشیگان و پنسیلوانیا به خوبی عمل کرد ، مشخص نیست که تعداد زیادی از این رای دهندگان چپ-ملاقات راست به صفوف دموکرات ها برگشته اند.

عدم موفقیت در به دست آوردن آنچه در گذشته قلب پایگاه دموکرات ها بود ، تنها یکی از معضلات سختی است که برای تیم انتقالی بایدن بوجود آمده است.

برای مبتدیان ، ممکن است لازم باشد روی آتش سوزی های دیگری که ترامپ در پی خود می سوزاند ، تمرکز کند.

ون ووگت گفت: “من فکر می کنم که در نتیجه COVID دنیا آنچنان تغییر کرده است که آنچه من فکر می کنم رئیس جمهور قرار است طی چهار سال آینده در مورد آن صحبت کند ، تجارت نخواهد بود.” “من اعتقاد ندارم که کانون اصلی ریاست جمهوری بایدن باشد.”

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، ممکن است در ژانویه دیگر در کاخ سفید نباشد ، اما دولت او سایه طولانی بر متحدان آمریکا در سراسر جهان خواهد انداخت. (کارلوس باریا / رویترز)

آیا این باید بزرگترین شریک تجاری خود را نگران غفلت کند ، یا با آرامش آهی بکشد؟ کانادایی هایی که حمله تجاری ترامپ را استرس زا می دانند ممکن است از این روند استقبال کنند.

مذاکره مجدد NAFTA بسیاری از پهنای باند دولت ترودو را جذب کرد. موارد پیاده سازی خصوصاً برای بخش خودرو ، جایی که قوانین جدید در زمستان امسال شروع می شود ، باقی مانده است. اما مشخص نیست که بایدن چه مقدار سرمایه سیاسی می خواهد برای موفقیت در معامله ترامپ هزینه کند.

رفع تحریک کننده های تجاری اگر در ماه ژانویه تحت سایر دستور کارهای دولت جدید مدفون شوند ، دشوار است.

استمرار

جاه طلبی های دموکراتیک برای تلنگر در سنا برآورده نشده است. حداقل هنوز

این برای مباحث تجاری مهم است. همانطور که کانادایی ها در جریان مذاکرات NAFTA آموختند ، کنگره ایالات متحده تصاویر پرونده های تجاری ، از جمله تصویب معاهده را فراخوانی می کند.

رئیس مجلس نمایندگان نانسی پلوسی شرط بندی خود را در مسابقات قهرمانی NBA 2019 با نخست وزیر جاستین ترودو هنگام سفر وی به واشنگتن در ژوئن 2019 حل و فصل کرد. دموکرات ها به رهبری پلوسی تلاش کردند تا NAFTA جدید را قبل از تصویب در کنگره اصلاح کنند. (جی اسکات اپل وایت / آسوشیتدپرس)

اگر یک نوسان بزرگ آبی رخ داده بود ، بایدن با معرفی یک نماینده تجارت حمایت گرایانه به سمت چپ پوپولیست می رفت. اکنون ، احتمال تصویب هر یک از وزیران کابینه که خارج از مرکز باشد ، یک مجلس سنا که کاملاً منشعب شده باشد ، بسیار کم به نظر می رسد.

در حالی که سیاستمداران در واشنگتن می آیند و می روند ، نفوذ لابی های قدرتمند و با بودجه کافی در صنعت همچنان باقی است.

ائتلاف چوب ایالات متحده که با موفقیت چرخه صنعت چوب نرم نرم کانادا را با چالش های فراوان روبرو می کند ، به جایی نمی رسد. هیچ کنگره یا اداره ایالات متحده هیچگاه به درخواست کانادا مبنی بر تجارت آزاد محصولات جنگلی پاسخ نداده است. داوری موفق هرگز منجر به رفع دائمی نشده است.

تعرفه های چوب تقاضای حزبی نیست. آنها یک مقدار ثابت تقاضا

لابیست های فولاد و آلومینیوم ممکن است رابرت لایتزایر ، مدیر سابق فولاد را به عنوان نماینده تجارت ایالات متحده از دست بدهند ، اما تعداد مشاغل آسیب پذیر در صنایع آنها به راحتی از چندین ایالت میدان نبرد نقشه می کشد.

بهترین کانادا که می تواند امیدوار باشد ، تمایل بیشتر به جدایی از آمریکای شمالی به عنوان یک بازار قاره یکپارچه است ، به جای سیاست هایی که گیاهان ایالات متحده را به تنهایی تقویت می کند.

آمریکایی ها توانسته اند استراتژی تنبیهی را در قبال چین حفظ کنند در حالی که هنوز منافع اصلی آمریکا را تأمین می کنند و تأمین می کنند. بقیه ما این کار را نکرده ایم.– کارلو داد ، بنیاد کانادا غرب

قوانین “خرید امریکا” که داوطلبان خارجی در قراردادهای خرید را خاموش می کند نیز از بین نمی رود.

دولت اوباما به شرکت های کانادایی معافیت پیشنهاد کرد و مجدداً تحت NAFTA موردی وجود دارد. اما ون واگت گفت كه او فكر می كند باید محتاطانه برون یابی كنیم از سالهای اوباما فقط به این دلیل كه بایدن در آن زمان معاون رئیس جمهور بود.

وی گفت: “او ذهن خودش را دارد. او تصمیم خودش را می گیرد.”

سپس لابی مزرعه ای همه جا حاضر است.

آمریکای روستایی بایدن را به کاخ سفید تحویل نداد. یارانه های میلیاردی که کشاورزان آمریکایی را سرپا نگه می دارد ، در استراتژی انتخاب مجدد ترامپ جزیی بود. بعید است کنگره شیر یارانه را خاموش کند.

به همین ترتیب شانس کم و منفی وجود دارد که ایالات متحده ناگهان از تلاش سخت در بازارهای بین المللی جدید برای محصولات مازاد کشاورزی که این یارانه ها فعال می کنند ، عقب نشینی کند.

هیچ کس انتظار ندارد که در 20 ژانویه از خواب بیدار شود و به یکباره تغییر قلب در هیئت مدیره بازاریابی محدود کننده لبنیات ، تخم مرغ و مرغ تغییر کند.

تماشا کنید | آنچه کانادا می تواند از ریاست جمهوری بایدن انتظار داشته باشد:

اگر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود ، کانادایی ها می توانند تأثیر خود را در مناطقی مانند انرژی ، تجارت و دفاع احساس کنند. 6:42

چینی صحافی می کند

همه گیر COVID-19 چین را قادر می سازد تا از قدرت اقتصادی گسترده خود برای اعمال نفوذ ژئوپلیتیکی استفاده کند ، و شرکای تجاری را مجبور می کند که نقض حقوق بشر خود را نادیده بگیرند یا خطر از دست دادن زنجیره تامین مهم و تأمین مالی را داشته باشند.

ون ووگ گفت ، در این شرایط آب و هوایی بایدن برای “چین” یک خطای استراتژیک است. همانطور که جنگهای دو جانبه و تعرفه ای برای دیگر شرکای تجاری مانند کانادا آسیب زننده است ، وی گفت: “دستور کار ترامپ” بسیار ضروری است.

اگر بایدن اکنون عقب نشینی کند ، وی گفت: “چین این مسئله را به عنوان نشانه ای از ضعف تلقی خواهد کرد.”

دونالد ترامپ علاقه دارد که در مورد معاملات تجاری خود با شی جین پینگ رئیس جمهور چین که چین را مجبور به خرید کالاهای آمریکایی بیشتر می کرد ، لاف بزند. تاکنون دستاوردهای حاصل از توافقات دو جانبه وی هنوز به طور کامل محقق نشده است. (سوزان والش / آسوشیتدپرس)

کارلو داد ، مدیر مرکز تجارت و سرمایه گذاری بنیاد کانادا وست گفت: “همه دنیا باید بپذیرند که آن اسب از انبار ، پایین جاده و در ملکه لبنیات دارای یک شیردوش است.”

وی ادامه داد: “آمریکایی ها در حالی که هنوز در حال پیشرفت و تأمین منافع اصلی آمریکا هستند ، توانسته اند یک استراتژی تنبیهی را برای چین حفظ کنند. بقیه ما این کار را نکرده ایم.

“من هیچ راهی نمی بینم که بایدن بتواند عقب نشینی کند و به کشاورزان آمریکایی بگوید ،” هی شما آن را زیر نظر ترامپ به مدت دو سال مکیدید و سرانجام چیزی را به دست آوردید ، و حالا من می خواهم آن را پس بدهم زیرا این عادلانه نبود به متحدان ما. “

صادرات کلزا ، گوشت گاو و گوشت خوک کانادا هزینه همکاری کانادا با ایالات متحده را برای پیگیری شیوه های تجاری مدیر Huawei ، منگ وانژو پرداخت کرده است.

Dade موازی با تنش های دهه 1950 را می بیند ، زمانی که روابط کانادا و ایالات متحده به دلیل رقابت همزمان برای بازار غلات چین و همکاری در زمینه مسائل امنیتی جنگ سرد تیره شد.

کانادایی احتمالاً بزرگترین چسب روی میز نیست.– آندره ون ووگت ، مشاور سابق هارپر

به گفته دادن ، از آنجا كه آمریكایی ها ترجیح می دهند “خود را خونسرد كنند” و مشاركت بین اقیانوس آرام را ترك كنند – توافق نامه تجاری 12 عضوی حاشیه اقیانوس آرام با مذاكره دولت اوباما به عنوان استراتژی برای تعادل و مهار قدرت اقتصادی چین.

وی گفت: “زبان اطراف TPP از چپ و از راست در ایالات متحده مسموم شده است.” “وقتی آنها آن را از هر دو طرف می گیرند” دیگر جایی برای مرکزگراها وجود ندارد.

ترامپ مجبور شد شرکای سابق TPP مانند ژاپن را به میز بکشاند تا یک توافق دو جانبه را متوقف کند تا از مزایای تعرفه های جدید خود برای خوردن سایر اعضای مانند کانادا در بازارهای صادراتی ایالات متحده جلوگیری کند. اگر بایدن این مورد را دوباره مرور کند ، “شما می توانید تصور کنید که این قرار است چگونه در Dubuque ، در Des Moines (آیووا) و سایر انجمن های صادر کننده صنعت و مزرعه بازی کند.”

تماشا کنید | پیروزی بایدن با شادی و در عین حال عصبانیت روبرو شد:

رأی دهندگان در شهرهای سراسر ایالات متحده گرد هم آمدند تا انتخاب جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور جشن بگیرند و از آن تقبیح کنند. 4:43

همکاری؟

ون ووگت گفت: “من فکر می کنم همه انتظار دارند ، اگر شما یک ریاست جمهوری بایدن داشته باشید ، اساساً در هر موضوعی تفاوت لحنی را از دولت قبلی مشاهده خواهید کرد.” “آنها دو فرد بسیار بسیار متفاوت با سبک های بسیار متفاوت هستند.”

اوتاوا در اواخر سال 2016 بایدن را هنگام بیرون آمدن از درب استقبال کرد و در آغوش گرفت ، و دولت ترودو ممکن است روی حداقل مدتی از این گرما حساب کند ، حتی اگر همه گیری مانع از بازدید زودهنگام دو طرفه برای نشان دادن رابطه شود.

بایدن در دسامبر 2019 از اوتاوا بازدید کرد و نخست وزیران کانادا و رهبران بومی در هفته های آخر دولت اوباما به او طعنه زدند. مشخص نیست که چه زمانی وی ممکن است دوباره بتواند به کانادا سفر کند ، زیرا بیماری همه گیر COVID-19 احتمالاً سفر در ماه های نخست ریاست جمهوری خود را محدود می کند. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

“دلیل انتخاب مردم [Biden] وان ووگت هیچ ارتباطی با کانادا نداشت. “اگر می توانید چمدان های توجیهی را که روی میز رئیس جمهور منتخب می نشینند تصور کنید … میز شما از زیر وزن این چسب ها شکسته می شود. کانادایی احتمالاً بزرگترین چسب روی میز نیست. “

در بایدن ، شرکای جهانی امیدوارند رئیس جمهوری را پیدا کنند که برخی از حافظه های عضلانی رهبری آمریکا را در صحنه بین المللی حفظ کند. احترام بیشتر به قوانین و هنجارها تأثیر آرام بخشی بر نهادهای چندجانبه مانند سازمان تجارت جهانی خواهد داشت.

تماشا کنید | چگونه او به اینجا رسیده است: زندگی و حرفه سیاسی جو بایدن:

رئیس جمهور منتخب جو بایدن کار خود را در اسکرانتون ، پنسیلوانیا آغاز کرد و در سفر طولانی خود به کاخ سفید فجایع و پیروزی هایی را تجربه کرده است. 3:03

داد گفت ، در حالی که برای بازسازی اعتماد به کار نیاز است ، “مردم به شدت خواهان بازگشت ایالات متحده هستند.” “من فکر می کنم هنگام نشستن از او استقبال می شود ، یک صندلی گرم کنار میز و یک فنجان قهوه خوب است.”

اما کرسی نشینی تنها اولین قدم به سوی اصلاحات است. موضوعاتی که ترامپ در WTO به جنگ پرداخت همچنین نگرانی های دولت بوش و اوباما بود: آمریکایی ها معتقدند چین و سایر رقبای اقتصادی در حال ظهور یک معامله بسیار شیرین هستند ، و آنها سالها قبل از اوضاع با رویکردهای WTO برای داوری قانون تجارت مخالف بودند به حدی ناکارآمد که ایالات متحده مانع انتصابات دیگر در بدنه تجدیدنظر استنشاق شده است.

امید ، به گفته داد ، این است كه حداقل اكنون ایالات متحده ممكن است به طور سازنده ای در روند اصلاحات مشاركت داشته باشد و آنچه را كه می خواهد برای شریكان اصلاح طلب مانند كانادا بیان كند.

“سپس مذاکرات آغاز می شود ، زمانی که اروپایی ها ، کانادایی ها و دیگران می گویند ،” اوه جهنم ، نه ، ما چنین کاری نمی کنیم “. اما حداقل این روند آغاز خواهد شد “.

“آنچه که من همیشه در این گفتگوها می ترسم این است که همه فکر می کنند همه مشکلات آنها بلافاصله حل می شود ، در حالی که در داخل کشور ، آمریکایی ها اتفاقات زیادی دارند.”