آژانس آمریکایی می گوید ، انتقال ریاست جمهوری بایدن می تواند به طور رسمی آغاز شود

آژانس فدرال ایالات متحده که باید در مرحله انتقال ریاست جمهوری ثبت نام کند ، روز دوشنبه به جو بایدن رئیس جمهور منتخب گفت که او می تواند به طور رسمی روند انتقال را آغاز کند.

امیلی مورفی ، رئیس اداره خدمات عمومی در نامه ای به بایدن نوشت: “من این نقش را جدی می گیرم و به دلیل تحولات اخیر شامل چالش های قانونی و تأیید نتایج انتخابات ، امروز این نامه را ارسال می كنم تا این منابع و خدمات در دسترس شما قرار گیرد.”

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا كه هنوز انتخابات را قبول نكرده است ، در توییتر گفت كه “به امیلی و تیمش توصیه می كند آنچه را كه باید در رابطه با پروتكل های اولیه انجام شود ، انجام دهند و به تیم من نیز گفته اند كه همین كار را انجام دهند. “

با این حال ، در یک سری توییت ها ، ترامپ همچنین گفت “پرونده ما به شدت ادامه دارد ، ما مبارزه را ادامه خواهیم داد و من معتقدم که پیروز خواهیم شد!”

مورفی ، در نامه ای گفت که این تصمیم “فقط با خود او بود”.

وی نوشت: “من می خواهم شما مستقیماً از من بشنوید: هیچ وقت از نظر ماده یا زمان تصمیم گیری تحت فشار قرار نگرفتم. تصمیم صرفاً با خودم بود.”

“هیچ مقام رسمی شعبه اجرایی – از جمله افرادی که در کاخ سفید یا GSA کار می کنند – مستقیم یا غیرمستقیم تحت فشار قرار نگرفتم تا این تصمیم را به تأخیر بیندازم یا سرعت آن را افزایش دهم.”

اقدام GSA بدین معناست که تیم بایدن اکنون بودجه فدرال و یک دفتر رسمی برای انجام انتقال وی طی دو ماه آینده خواهد داشت. این همچنین زمینه را برای بایدن و کمال هریس معاون منتخب رئیس جمهور فراهم می کند تا جلسات توجیهی امنیت ملی را به طور منظم دریافت کند که ترامپ نیز دریافت می کند.

یک مقام انتقال گفت که تیم بایدن جلسه ای را با مقامات دولت فدرال برای بحث در مورد واکنش همه گیر ، امنیت ملی و سایر موارد آغاز می کند.

مدیر اجرایی انتقال بایدن: “در روزهای آینده ، مقامات گذار جلسه ای را با مقامات فدرال برای بحث در مورد پاسخ همه گیر آغاز می کنند ، یک حسابداری کامل از منافع امنیت ملی ما دارند و درک کاملی از تلاش های دولت ترامپ برای توقیف سازمان های دولتی دارند.” یوهانس آبراهام در بیانیه ای گفت.

آماده سازی انتقال بایدن ادامه دارد

بایدن حتی در حالی که ترامپ تلاش می کند نتایج انتخابات را در ایالت های اصلی براندازد ، خود را برای ریاست جمهوری آماده کرده است. او مرتباً جلسات مجازی از خانه خود در ویلمینگتون ، دل ، و یک مکان موسیقی در مرکز شهر دارد.

ران کلین ، رئیس ستاد ورودی بایدن ، روز یکشنبه گفت که امتناع دولت ترامپ از پاک کردن راه دسترسی تیم بایدن به اطلاعات اصلی در مورد آژانس ها و دلارهای فدرال برای انتقال ، ضرر برنامه ریزی ها ، از جمله روند انتخاب کابینه را داشته است.

کلین به ABC گفت: “ما در موقعیتی نیستیم که بتوانیم از پس زمینه نامزدهای کابینه برآییم. و بنابراین تأثیرات مشخصی وجود دارد. این تأثیرات هر روز افزایش می یابد.” این هفته.

پیش از این اعلامیه ، بایدن در حال ایجاد دولت خود بوده است.

به گفته شخصی که با برنامه های گذار آشنا است ، وی رئیس سابق فدرال رزرو ، جانت یلن را به عنوان وزیر خزانه داری انتخاب کرده است ، نقشی محوری که در آن او می تواند به سیاست های اقتصادی خود در یک زمان خطرناک کمک کند.

بایدن همچنین قصد دارد آنتونی بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه خود ، لیندا توماس-گرینفیلد دیپلمات قدیمی به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل ، آرویل هاینز به عنوان مدیر اطلاعات ملی و الخاندرو مایوركاس را به عنوان دبیر وزارت امنیت داخلی معرفی كند.

این چهار کاندیدا همه باید توسط سنا تأیید شوند.

وزیر امور خارجه پیشین جان کری تلاش دولت آینده را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی هدایت خواهد کرد. کری به تأیید سنا احتیاج ندارد – و همچنین جیک سالیوان ، یکی دیگر از کهنه سربازان دولت اوباما که توسط بایدن به عنوان مشاور امنیت ملی منصوب شده است ، نیز لازم نیست.

جمهوری خواهان بیشتری از ترامپ جدا می شوند

جمهوریخواهان برجسته تری روز دوشنبه به درخواست ترامپ برای پایان دادن به تلاش ها برای لغو شکست انتخاباتی خود پیوستند. بایدن در 7 نوامبر برنده انتخابات اعلام شد ، اما ترامپ حاضر به قبول نتیجه نیست.

تیم حقوقی ترامپ در تلاش برای جلوگیری از گواهی بایدن به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری ، با شکست های قضایی روبرو شده است و کارشناسان حقوقی می گویند پرونده های باقی مانده راهی مناسب برای لغو نتایج انتخابات به ترامپ نمی دهد.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، در حالی كه روز یكشنبه در حال رانندگی با گلف است ، هنوز نتوانسته است انتخابات را واگذار كند. (هانا مک کی / رویترز)

سناتور جمهوری خواه شلی مور کاپیتو ، نماینده ویرجینیای غربی ، که اکثراً از ترامپ حمایت می کرد ، بیانیه ای صادر کرد و گفت هیچ نشانه ای از گسترش بی نظمی در انتخابات وجود ندارد تا پیروزی بایدن را زیر سوال ببرد.

راب پورتمن ، سناتور جمهوری خواه – رئیس ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ در اوهایو که به ندرت با رهبران حزب جدا می شود – گفت هیچ مدرکی مبنی بر تقلب گسترده در انتخابات وجود ندارد و خواستار آغاز انتقال شد. پورتمن روز دوشنبه در یک ستون نظر Cincinnati Enquirer نوشت: “اکنون زمان آن است که با سرعت سریع س questionsالات برجسته را حل و حرکت کنیم.”

با این حال ، پورتمن از بایدن به عنوان “رئیس جمهور منتخب” نام نبرد و از رئیس جمهور شدن وی بعنوان “یک اتفاق احتمالی” یاد کرد. کاپیتو همچنین از بایدن به عنوان رئیس جمهور منتخب نام نبرد.

هفته گذشته ، رئیس کمیته بهداشت جمهوری خواه سنا گفت که دولت ترامپ باید “برای اطمینان از انتقال صاف” قدرت ، به بایدن دسترسی به مواد انتقال دهنده – به ویژه در توزیع واکسن ویروس کرونا – فراهم کند. سناتور لامار الكساندر از تنسی در بیانیه خود در تاریخ 20 نوامبر گفت كه اطلاعات باید “در صورت وجود احتمال وجود جو جو بایدن به عنوان رئیس جمهور بعدی ، جریان یابد و به نظر می رسد كه او شانس بسیار خوبی دارد.”