اتریش می گوید اشتباهاتی که در برخورد با مهاجم وین رخ داده است

اطلاعات اسلواکی در ماه ژوئیه به همتایان اتریشی خود گفت كه مردی كه این هفته در حمله تروریستی در وین چهار نفر را به ضرب گلوله كشت ، سعی كرده بود مهمات را در آنجا خریداری كند و ظاهراً در برخورد با این اطلاعات اشتباهاتی صورت گرفته است.

این مظنون که به عنوان یک جوان 20 ساله معرفی شده بود ، به دلیل تلاش برای پیوستن به گروه دولت اسلامی (داعش) در سوریه قبلاً محکوم شده بود و در ماه دسامبر آزاد شد.

علاوه بر کشتن دو مرد و دو زن ، مهاجم بیش از 20 نفر را نیز زخمی کرد بیش از 9 دقیقه قبل از اینکه دوشنبه شب توسط پلیس کشته شود. بارها و کافه ها مملو از جمعیتی بود که از آب و هوای گرم و عصر گذشته قبل از تعطیل شدن موسسات تحت محدودیت های جدید ویروس کرونا استفاده می کردند.

فرد مهاجم به یک تفنگ اتوماتیک ، یک قبضه اسلحه و یک قمه مسلح بود و جلیقه مواد منفجره تقلبی بر تن داشت.

وزیر کشور کارل نهامر گفت ، ارزیابی کامل شواهد ویدئویی فراوان تأیید کرده است که وی تنها یک مهاجم بوده است.

مقامات اتریشی می گویند که فرد مظنون ، تابعیت دوگانه اتریش و مقدونیه شمالی ، پس از آزادی برنامه ریشه کن کردن سیستم عدالت را کلاهبرداری کرد. و نهامر روز چهارشنبه گفت که به نظر می رسد موارد دیگر اشتباه بوده است.

اطلاعات اتریش از اقدامات مظنون مطلع شد

اطلاعات اسلواکی به اتریش اطلاع داد که این فرد در تلاش است مهمات خریداری کند و “ظاهراً در مراحل بعدی مشکلی در ارتباط برقرار شده است” ، نهامر گفت. وی افزود که پیشنهاد می کند یک هیئت مستقل برای بررسی “جایی که اتفاقاتی که نباید می افتاد” افتاده تشکیل شود.

در همسایگی اسلواکی ، پلیس گفت که آنها اطلاعاتی را در مورد تابستان “افراد مشکوک از اتریش” برای خرید مهمات دریافت کردند.

آنها گفتند: “آنها در خرید موفق نشدند.” “ما بلافاصله اطلاعات را برای همکاران اتریشی خود ارسال کردیم.”

فرانتس روف ، مدیر امنیت عمومی اتریش گفت که مقامات اطلاعاتی اتریش اطلاعات را دریافت کرده و از همتایان اسلواکی خود س questionsالاتی را مطرح کرده اند اما مشخص نیست “آیا روند بهینه پیش رفته است”.

تماشا کنید | چندین کشته در حمله وین:

در تیراندازی چندین فرد مسلح به شش مکان در مرکز وین در روز دوشنبه ، در آنچه که نخست وزیر اتریش “حمله ترورسویی دافعه” نامید ، چندین نفر کشته شدند. 1:28

چهارده نفر از افراد مرتبط با مهاجم روز سه شنبه برای بازجویی بازداشت شدند. نهامر گفت که سن آنها از 18 تا 28 سال است و همه آنها ریشه مهاجر دارند. برخی از آنها تابعیت اتریش را ندارند.

پلیس در شهر وینترتور سوئیس روز سه شنبه گفت دو مرد در آنجا دستگیر شدند. روزنامه سوئیس St. Galler Tagblatt گزارش داد که وزیر دادگستری سوئیس ، کارین کلر-ساتر ، آنها را “همکاران” مهاجم توصیف کرده است.

روف گفت مقامات اتریشی با همتایان سوئیسی خود در تماس نزدیک هستند.

مهاجم می خواست به داعش بپیوندد

روف گفت ، مهاجم ، به نام كجتیم فیجولایی ، سالها در وین تحصیل می كرد و تا همین اواخر با پدر و مادرش در این شهر زندگی می كرد.

در آگوست 2018 ، وی تلاش کرد تا برای پیوستن به داعش به افغانستان سفر کند ، اما به دلیل نداشتن ویزا به او برگردانده شد. در سپتامبر همان سال ، وی به امید ورود به سوریه برای پیوستن به این گروه افراطی به ترکیه سفر كرد ، اما قبل از بازگشت به اتریش در ژانویه 2019 ، بازداشت و ماهها در بازداشت بود و در فرودگاه بازداشت شد.

داعش اعتبار حمله وین را ادعا کرد. ادعای مسئولیت از طریق بازوی رسانه ای این گروه مبارز ، اعماق منتشر شد. در مورد روابط مهاجم با داعش توضیحی نداد و عباراتی مشابه ادعاهای فرصت طلبانه گذشته این گروه داشت.