اسرائیل در روز انتخابات ایالات متحده بیشتر روستای بادیه نشین فلسطین در کرانه باختری را قلع و قمع کرد

ساکنان و یک مقام سازمان ملل گفتند که اسرائیل بیشترین روستای بادیه نشین در کرانه باختری اشغالی را تخریب کرده و 73 فلسطینی – از جمله 41 کودک – را در بزرگترین چنین تخریب سالهای گذشته آواره کرده است.

به گفته این مقام سازمان ملل ، خانه های چادر دار ، پناهگاه حیوانات ، توالت و صفحات خورشیدی از جمله سازه های تخریب شده در روستای Khirbet Humsah در روز سه شنبه بود.

آژانس رابط نظامی اسرائیل با فلسطینیان ، COGAT ، تأیید کرد که تخریبی علیه آنچه که گفته می شود سازه های غیرقانونی است ، انجام شده است.

به گفته یک شاهد رویترز ، ساکنان صبح تا پنجشنبه با استفاده از چادرهای اهدایی گروه های امدادی فلسطینی ، قبلاً به محل بازگشته اند.

بقایای روستای تخریب شده در آن طرف دامنه تپه ها قرار داشت و فقط دو خانه اصلی هنوز با فاصله از بقیه باقی مانده بودند.

هاربی ابو كبش ، ساكن ، با اشاره به تقریباً 430،000 مهاجر اسرائیلی كه در كنار تقریباً سه میلیون فلسطینی در غرب زندگی می كنند ، گفت: “آنها می خواهند ما را از منطقه بیرون كنند تا مهاجران بتوانند در محل ما زندگی كنند ، اما ما از اینجا خارج نخواهیم شد.” بانکی که اسرائیل در جنگ 1967 آن را تصرف کرد.

COGAT روز چهارشنبه بیانیه ای صادر كرد و گفت كه “یك عملیات اجرایی” توسط نیروهای اسرائیلی علیه هفت چادر و هشت قلم “كه به طور غیرقانونی ساخته شده بودند ، در یک منطقه آتش سوزی واقع در دره اردن” انجام شده است.

اسرائیل غالباً به کمبود پروانه ساخت برای تخریب سازه های فلسطینی در کرانه باختری اشاره می کند.

یک مقام بشردوستانه سازمان ملل گفت که خانه های چادر زده و پناهگاه حیوانات از جمله سازه هایی است که تخریب شده است. (رانین ساوافتا / رویترز)

ایوان هله ، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در سرزمین های فلسطین ، گفت که آژانس های امدادی از Khirbet Humsah بازدید کرده و 76 سازه تخریب شده را ثبت کرده اند ، “بیش از هر تخریب منفرد دیگر در دهه گذشته.”

گروه حقوق بشر اسرائیلی B’Tselem گفت که این ساختارها شامل 18 چادر و سوله است.

نخست وزیر فلسطین ، محمد شطیه ، اسرائیل را به زمان بندی تخریب برای روز انتخابات در ایالات متحده متهم کرد ، زمانی که جهان از حواس پرت شده بود.

وی در توییتر خود نوشت: “همانطور که توجهات به # USElection2020 معطوف شده است ، اسرائیل عصر امروز ترجیح داد مرتکب جنایت دیگری شود / آن را سرپوش بگذارد: تخریب 70 ساختار فلسطینی ، از جمله خانه ها.”

سخنگوی COGAT روز پنجشنبه هیچ اظهار نظری در مورد ادعای شتایه نکرد. اما در بیانیه روز چهارشنبه آن آمده است: “اجرای قانون مطابق با مقامات و رویه ها و با رعایت ملاحظات عملیاتی انجام شده است.”

بر اساس اعلام سازمان ملل ، در سال جاری تاکنون حدود 689 سازه در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی تخریب شده و 869 فلسطینی بی خانمان شده اند.