افزایش شتاب خودرو تا 50% و کاهش مصرف سوخت تا 30%

این کار نیازمند برخی از محاسبات است و باید توسط متخصص انجام شود. این گیربکس را به صورت صفر کیلومتر نمیتوانید پیدا کنید پس بنابراین توصصیه میکنم به دنبال نسخه استوک اروپایی پلمپ بگردید ، این گیربکس ها معمولاً با قیمت 5 میلیون الی 8 میلیون تومان فروخته میشوند. تغییر منیفولدهای اگزوز توان مصرفی را بهبود می بخشد. عدم وجود اگزوز می تواند بسیار بر روی عملکرد خودرو تاثیر بگذارد .علت آن هم این است که شما مسیر لوله از کاتالیست موجود در لوله اگزوز تا انتهای خودرو در صندوق و عقب را مستقیم نموده اید . برای رفع این مشکل باید مسیر لوله های اگزوز را به خوبی چک نمود و کاتالیست اگزوز را نیز از لحاظ کثیفی، مورد بازدید قرار داد. در این راستا، اگر خودروی دودیفرانسیل شاسیبلند احتیاج دارید، قطعا سوزوکی ویتارا بهترین توان فنی را در این بازه قیمت به شما ارائه خواهد داد. همچنین پیشرانه TU5 مورد استفاده در این خودرو به دلیل کیفیت ساخت بالا(البته قبل از داخل سازی شدن قطعاتش) و آلیاژهای مناسب قطعات، یکی از پیشرانههای است که جان میدهد برای تیوینگ. با خارج کردن هر چه بیشتر گازهای حاصل از احتراق، فضای بیشتری برای مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق باقی میماند و این خود باعث افزایش قدرت موتور میشود.

افزایش شتاب خودرو

خوشبختانه خانواده موتورهای بهکار رفته در پژو 206 از نظر نصب طوری طراحی شدهاند که بدون نیاز به تغییر در دسته موتورها و فضای دورن محفظه موتور بهراحتی درون سینه 206 جای میگیرند. پیشرانه بدون تغییر خاصی دورن سینه 206 نصب شده و هیچیک از قطعات موتور تغییر نکردهاند. بهترین حالت به معنای تغییر قطعات فنی نیست بلکه تمامی موارد نظیر روغن ترمز، بنزین، هواکشها و غیره را کاملاً متناسب با استاندارد رعایت میکنند. بهبود پاشش سوخت نیز با تعویض به موقع صافی بنزین ممکن است، زیرا فشار پشت سوزن انژکتور را افزایش داده و به طبع آن میزان پاشش سوخت افزایش می یابد. نکته جالب اینکه این پیشرانه با تغییرات اندکی به خصوص در مباحث زیستمحیطی، در سیروئن C5 نیز بهکارگیری شده است. این خودرو بهدلیل استایل اسپرت، وزن نسبتا کم و پتانسیل فنی بالا یکی از اولین انتخابها در حوزه تیوینگ به شمار {افزایش شتاب ماشین|افزایش شتاب خودرو|شتاب|افزایش شتاب خودرو ایران کارز|شتاب ماشین|ایران کارز} میرود. فیلتر هوا اساسی ترین عامل در تنفس خودرو است و موثرترین راه بهبود تنفس خودرو تعویض به موقع آن است.

پژو 206 سالهاست که خودروی محبوبی میان ما ایرانیان است و همه ما با آن آشنایی کاملی داریم. روش دستکاری موتور و ایجاد تغییرات در آن روش تخصصی و نیازمند دانش فراوانی در خصوص مکانیک خودرو است . در این شماره به سراغ یکی از همین غولکشها رفتهایم که درون سینهاش یک پیشرانه 2 لیتری RC نصب شده است. C5 نیز چند سال پیش توسط شرکت سایپا وارد بازار خودروی ایران شد و از این رو در تهیه قطعات یدکی پیشرانه مشکل چندانی وجود ندارد. تا به امروز ۴ نسل از رنو مگان معرفی شده که نسل دوم آن از سال ۲۰۰۶ به صورت وارداتی و از سال ۱۳۸۷ به صورت مونتاژی وارد بازار ایران شد. چیپ دراگون روى خودروهای ریو و مزدا۳ و پراید های کره ای مدل پایین و ۴۰۵ پایین تر از ۸۵ که سوکت دیاگشون تو کاپوت و ۲ رشته ای هست بدون سوکت تبدیل نصب نمیگردد ودر صورتی که میخواهید آن را روی این خودرو ها نصب نمایید بایستی به همراه آن سوکت تبدیل دیاگ را نیز خریداری و نصب نمایید. همچنین با وجود عدد اکتان پایینی که در بنزین های موجود در ایران وجود دارد این کار بسیار توصیه می شود.

از زمان معرفی پژو 206 به بازار ایران در سال 1380، این خودرو همواره مورد توجه خریداران و بهخصوص تیونرها بوده. از این رو پیشرانه 2 لیتری معروف به RC هم از این قاعده مستثنا نبوده است. البته از میان تیپهای مختلف این خودرو نیز بیش از همه تیپ 5 است که به تیونرها چشمک میزند زیرا از نظر فنی و به ویژه سیستم سیمکشی(مالتی پلکس) میتواند نیازهای یک تیونر را بهخوبی برطرف کند. همانطورکه دیدید، در لیست فوق خودروهایی مختلف از کلاسهای بدنه متفاوت جای داده شده است؛ بنابراین، مهمترین معیار انتخاب شما در این بین به نوع نیازتان برمیگردد. اگر روغن موتور مصرفی خودروی شما دارای کیفیت لازم نباشد، در نتیجه هنگام عمل احتراق، قبل از این که شمع ها اقدام به جرقه زنی کنند، گرمای زیاد سیلندر، باعث ایجاد احتراق خواهد شد و در نتیجه کارکرد خودرو با اشکال مواجه خواهد گردید. در نتیجه اگر به تازگی با تنظیم مجدد این قطعه، متوجه شده اید که خودروی شما به درستی کار نمی کند، حتما به یک متخصص مراجعه و از او بخواهید که یک بار دیگر تسمه تایم خودروی شما را تنظیم نماید.