انگلستان دوزهای اول واکسن COfID-19 Pfizer را ارائه می دهد

مقامات بهداشتی انگلیس روز سه شنبه اولین دوزهای واکسن COVID-19 را که به طور گسترده آزمایش و بررسی شده است ، آغاز کردند و یک برنامه ایمن سازی جهانی را آغاز کردند که انتظار می رود با تأیید بیشتر سرم ها ، شتاب بیشتری بگیرد.

شات اول به مارگارت كینان ، كه هفته آینده 91 ساله می شود ، در بیمارستان دانشگاه كاونتری داده شد ، یكی از چندین بیمارستان در سراسر كشور كه ​​مراحل ابتدایی برنامه را با عنوان “V-Day” انجام می دهند. خوشبختانه ، تزریق دوم به شخصی به نام ویلیام شکسپیر ، پیرمرد 81 ساله ای انجامید که اهل وارویک شایر ، شهرستان محل تولد این بارد است.

کینان ، دستیار سابق مغازه جواهرات ، که ماسک جراحی و تی شرت آبی رنگ کریسمس مبارک تزیین شده با یک پنگوئن کارتونی با کلاه سانتا و قرمز پوشیده بود ، گفت: “من احساس می کنم بسیار افتخار می کنم که اولین نفری هستم که علیه COVID-19 واکسینه شده ام.” روسری. “این بهترین هدیه تولد زود هنگام است که می توانم آرزو کنم ، زیرا این بدان معناست که بالاخره می توانم در سال جدید بعد از اینکه خودم در خودم بودم ، در انتظار گذراندن وقت با خانواده و دوستانم باشم.”

800000 دوز اول مربوط به افراد بالای 80 سال است که یا در بیمارستان بستری هستند یا از قبل قرار ملاقات سرپایی به همراه کارگران خانه سالمندان دارند. دیگران باید منتظر نوبت خود باشند.

مقامات بهداشت عمومی از مردم خواسته اند که صبور باشند زیرا در مراحل اولیه فقط کسانی که بیشتر در معرض خطر ویروس هستند ، واکسینه می شوند. کادر پزشکی برای ترتیب قرار ملاقات با مردم تماس خواهند گرفت و بیشتر آنها باید تا سال آینده منتظر بمانند تا واکسن کافی برای گسترش برنامه وجود داشته باشد.

استفان پویس ، مدیر پزشکی ملی سرویس بهداشت ملی انگلیس ، گفت که اولین عکس این واکسن در خارج از آزمایش یک لحظه احساسی است.

پوئیس گفت: “این واقعاً احساس ابتدای پایان است.” “این سال بسیار ترسناک ، 2020 بوده است – همه آن چیزهایی که ما خیلی عادت کرده ایم ، ملاقات با دوستان و خانواده ، رفتن به سینما ، مختل شده است. ما می توانیم آنها را برگردانیم. نه فردا. نه هفته آینده. نه ماه آینده. اما در ماه های آینده. “

کاخ باکینگهام از اظهارنظر در مورد واکسینه شدن ملکه الیزابت دوم ، 94 ساله و شوهر 99 ساله اش ، پرنس فیلیپ ، به عنوان یک نمونه عمومی از ایمنی این عکس امتناع ورزید.

کانادا در میان کشورهایی که واکسن ها را بررسی می کنند

مقامات بهداشت عمومی در جاهای دیگر در حال تماشای روند گسترده بریتانیا هستند که در حال آماده سازی برای کار بی سابقه واکسیناسیون میلیاردها نفر برای پایان دادن به یک بیماری همه گیر هستند که منجر به مرگ بیش از 1.5 میلیون نفر شده است. در حالی که انگلستان از زیرساختهای خوبی برای تزریق واکسن برخوردار است ، اما آماده است که آنها را به گروههایی مانند بچه های مدرسه یا زنان باردار و نه کل افراد تزریق کند.

یک پرستار روز سه شنبه واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 را در بیمارستان Guy در لندن تجویز می کند ، در حالی که مقامات بهداشتی انگلیس اولین دوزهای واکسن COVID-19 را که به طور گسترده آزمایش و بررسی شده است ، اجرا کردند. (فرانک آگوستاین / آسوشیتدپرس)

انگلستان پس از اعطای مجوز اضطراری به واکسن تولید شده توسط داروساز آمریکایی Pfizer و BioNTech آلمان ، انگلستان در حال شروع پروژه است. مقامات ایالات متحده ، کانادا و اتحادیه اروپا همچنین در کنار محصولات رقیب تولید شده توسط شرکت بیوتکنولوژی مدرنا و همکاری بین دانشگاه آکسفورد و داروساز AstraZeneca ، این واکسن را بررسی می کنند.

اولین محموله های واکسن Pfizer-BioNTech روز یکشنبه به گروه منتخبی از بیمارستان های انگلیس تحویل داده شد.

در یکی از این امکانات ، بیمارستان دانشگاه کرودون ، جنوب لندن ، کارکنان نمی توانستند شیشه ها را لمس کنند ، اما از اینکه فقط آنها را در ساختمان داشتند بسیار خوشحال شدند.

لوئیز کافلان ، رئیس داروساز مشترک در Croydon Health Services NHS Trust ، گفت: “من بسیار افتخار می کنم.”

این واکسن نمی تواند به زودی برای انگلیس وارد شود ، که بیش از 61000 مرگ ناشی از COVID-19 دارد – بیش از هر کشور دیگری در اروپا گزارش کرده است. انگلیس بیش از 1.7 میلیون مورد دارد.

800000 دوز تنها بخشی از مقدار مورد نیاز است. دولت در مرحله اول برنامه واکسیناسیون خود بیش از 25 میلیون نفر یا حدود 40 درصد از جمعیت را هدف قرار داده است ، که اولویت اول را برای کسانی که بیشتر در معرض خطر بیماری هستند قرار می دهد.

پس از افراد بالای 80 سال و کارمندان در خانه سالمندان ، برنامه با افزایش میزان واکسن ، تقریباً براساس گروه های سنی ، از سالمندان شروع می شود ، برنامه گسترش می یابد.

50 قطب بیمارستان

در انگلیس ، واکسن در موج اول برنامه در 50 مرکز درمانی تحویل داده می شود ، انتظار می رود بیمارستان های بیشتری با افزایش سطح پخش ، آن را ارائه دهند. ایرلند شمالی ، اسکاتلند و ولز برنامه های خود را تحت سیستم دولت تحول یافته بریتانیا تنظیم می کنند.

مسائل لجستیکی باعث کاهش سرعت توزیع واکسن Pfizer می شود زیرا باید در دمای بسیار سرد ذخیره شود

پروفسور استفان پوییس ، مدیر پزشکی NHS انگلیس گفت ، برنامه ایمن سازی “یک ماراتن است و نه یک سرعت.”

مقامات همچنین بر نقاط توزیع در مقیاس بزرگ متمرکز شده اند زیرا هر بسته واکسن حاوی 975 دوز است و آنها نمی خواهند هدر رود.

انگلیس توافق کرده است که میلیون ها دوز از هفت تولید کننده مختلف خریداری کند. دولت های سراسر جهان در حال توافق با چندین توسعه دهنده هستند تا اطمینان حاصل کنند که آنها محصولی را که در نهایت برای استفاده گسترده تأیید شده است ، تحویل نمی دهند.

محققان در سراسر جهان در تلاشند تا واکسن های ایمن و م toثر برای مقابله با ویروس جدید عامل COVID-19 پیدا کنند. در روسیه ، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین اخیراً دستور داده است که واکسن “گسترده” علیه COVID-19 با واکسن Sputnik V تولید داخل آغاز شود که هنوز مطالعات پیشرفته ای را برای اطمینان از ایمنی و اثربخشی آن انجام می دهد.

پزشکان و معلمان در صف اول خواهند بود. Sputnik V چندین ماه است که به پزشکان ارائه می شود حتی اگر این واکسن هنوز در میانه آزمایشات پیشرفته بود.