انگلیس طرح حمایت از دستمزد را تا ماه مارس در میان قفل جدید تمدید می کند

دولت انگلیس و بانک انگلیس روز پنجشنبه برای حمایت بیشتر از اقتصادی که قرار است زمستان سخت پس از اعمال اقدامات جدید قفل ویروس کرونا برگزار شود ، نیروهای خود را با یکدیگر متحد کردند.

ساعاتی پس از آنکه بانک مرکزی انگیزه پولی خود را با مبلغ بیش از 150 میلیارد پوند (حدود 256 میلیارد دلار Cdn) افزایش داد ، ریشی سوناک ، رئیس خزانه داری گفت که برنامه حمایت از حقوق دولت تا مارس تمدید خواهد شد.

تمدید این برنامه ، با توجه به اینکه دولت 80 درصد از دستمزد افرادی را که شرکت ها نگه داشته اند به جای اینکه از کار برکنار شود ، پرداخت می کند ، در روزی رخ می دهد که انگلیس دوباره در محاصره است و سایر کشورهای انگلیس – اسکاتلند ، ولز و شمال ایرلند – تحت محدودیت های شدیدتر زندگی می کنند.

در انگلیس نیز مانند سایر ملل در اروپا طی هفته های اخیر شاهد افزایش شدید موارد جدید بوده و روز چهارشنبه 492 مورد دیگر از مرگ ناشی از ویروس ثبت شده است که بالاترین تعداد روزانه از ماه مه است. به طور کلی ، بالاترین آمار رسمی COVID-19 در اروپا با 47،742 نفر است.

طرح حفظ شغل ، که همراه با قفل ملی در ماه مارس معرفی شد و به شما کمک می کرد تا از بیکاری جلوگیری کنید ، قرار بود در پایان ماه اکتبر منقضی شود و با برنامه کم لطفی جایگزین شود.

پیش از حصر قفل انگلیس ، یک کارگر درهای یک بار در مرکز شهر بریستول را می بندد. (بن بیرچال / پنسیلوانیا / آسوشیتدپرس)

با این حال ، روز شنبه دوباره احیا شد ، زمانی که دولت ناگهان اعلام کرد قفل دیگری برای انگلیس تا 2 دسامبر ادامه دارد. قفل ، که به طور رسمی از روز پنجشنبه به اجرا درآمد ، میلیون ها کارگر را دوباره بیکار می کند زیرا این کار به همه غیر ضروری نیاز دارد مکانهایی مانند بارها ، رستورانها و فروشگاهها که کالاهایی مانند لباس ، لباس و کفش ورزشی را می فروشند ، بسته می شوند. بسته حمايت از كارگران خود اشتغال نيز بخشنده تر بود.

سوناک به نمایندگان مجلس گفت: “من همیشه گفته ام که برای محافظت از مشاغل و معیشت در سراسر انگلیس هر کاری انجام دهم انجام می دهم و این به معنای انطباق پشتیبانی ما با تغییر مسیر ویروس است.”

“واضح است که اثرات اقتصادی برای مشاغل بسیار طولانی تر از مدت زمان محدودیت است ، به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم که با حمایت خود جلوتر برویم.”

دولت ماه ها بود که از درخواست تمدید جلوگیری می کرد و معتقد بود که این نقش او نیست که برای همیشه از هر شغل در اقتصاد حمایت کند. بدون شک نگران هزینه برنامه نیز نبود.

حزب کارگر اصلی مخالف ضمن استقبال از این اقدام ، ساناک را به دلیل کوتاهی در اقدام زودتر انتقاد کرد ، تأخیری که به گفته وی باعث ایجاد عدم اطمینان شد و باعث شد برخی از شرکت ها در هفته های اخیر کارمندان خود را اخراج کنند. دولت گفت که این طرح می تواند به روز شود بنابراین هر کسی که در 23 سپتامبر در لیست حقوق و دستمزد بود اما پس از آن از کار خود خارج شد ، می تواند دوباره استخدام شود.

سخنگوی اقتصاد کارگر ، آنالیز دودز ، گفت: “این چرخه انعطاف پذیری ، انکار و اجرا شدن برای جبران کردن ، هزینه های مشاغل را به همراه دارد و باعث هرج و مرج می شود.”

بانک انگلیس هشدار داد که اقتصاد انگلیس در زمستان برای یک رکود دیگر پیش بینی می شود اما امیدوار است که از رکود – که به طور گسترده به عنوان دو چهارم انقباض مستقیم تعریف می شود – جلوگیری شود. در این گزارش آمده است که چشم انداز اقتصاد “به طور غیرمعمولی نامشخص است”.

آخرین محدودیت ها برای اقتصادی سنگینی می کند که از رکود شدید ناشی از قفل بهار در حال بهبود بود. در حین قفل قبلی ، اقتصاد انگلیس حدود یک چهارم منقبض شد. برخی از آن را در طول تابستان جبران کرد ، اگرچه بانک اعلام کرد که هنوز 9 درصد از سطح قبل از COVID در پایان سه ماهه سوم کوچکتر است.

در مجموعه پیش بینی های جدید ، بانک مرکزی اعلام کرد اکنون انتظار دارد که بهبود به پایان برسد و اقتصاد در سه ماهه چهارم قبل از رشد مجدد در ابتدای سال 2021 دو درصد کاهش یابد – با فرض رفع محدودیت ها. در نتیجه آخرین انقباض ، اکنون انتظار نمی رود كه اقتصاد انگلیس تا سه ماهه اول سال 2022 به سطح قبل از COVID برسد.

افزایش بانک مرکزی در برنامه خرید اوراق قرضه بیش از 100 میلیارد پوند (تقریبا 171 میلیارد دلار Cdn) پیش بینی شده در بازارهای مالی بود و هدف آن پایین نگه داشتن نرخ وام برای تقویت وام ها و اطمینان از تداوم جریان پول در سیستم مالی است.

یک کارگر NHS قبل از کمک به یک آزمایش آزمایشی سریع و سریع برای ویروس کرونا ، با سربازان هنگام حمل وسایل در پارک تعطیلات Southport پونتین ، شمال لیورپول ، صحبت می کند. (Oli Scarff / AFP / گتی ایماژ)

اندرو بیلی ، رئیس بانک ، به خبرنگاران گفت: “ما اعتقاد داریم که اقدام سریع و قوی برای حمایت از اقتصاد و جلوگیری از خطرات هرگونه اختلال کوتاه مدت ارزش دارد.”

کمیته 9 نفره سیاست پولی ، که همچنین به اتفاق آرا نرخ بهره اصلی خود را در کمترین سطح 0.1 درصد حفظ کرد ، از تصمیم دولت برای تمدید برنامه حمایت از حقوق استقبال کرد.

اگرچه این برنامه از بیکاری گسترده در سال جاری جلوگیری کرد ، نرخ بیکاری از پایین ترین سطح چهار دهه 3.8 درصد به 4.5 درصد رسیده است ، شرکت هایی مانند بریتیش ایرویز ، رویال میل و رولز رویس هزاران نفر را بیکار می کنند.

روز پنجشنبه ، زنجیره سوپرمارکت های Sainsbury آخرین شرکت بزرگی بود که کاهش های سنگین را اعلام کرد. این سازمان اعلام کرد که به عنوان بخشی از برنامه های بستن دائمی پیشخوان های گوشت ، ماهی و غذای آماده ، و همچنین برخی از فروشگاه های مستقل Argos ، حدود 3500 شغل را از بین خواهد برد.

با توجه به این چشم انداز ، بانک انگلیس پیش بینی می کند که نرخ بیکاری در سه ماهه دوم سال آینده به بالاترین حد 7.75 درصد برسد.