اکثر مسافران ورودی به کانادا مجاز به حذف قرنطینه 14 روزه هستند

آژانس خدمات مرزی کانادا تخمین می زند که بیش از پنج میلیون ورود کننده به کانادا مجاز به عبور از 14 روز قرنطینه مورد نیاز برای بسته شدن مرزهای خود به مسافرت های غیر ضروری هستند.

داده ها – که توسط CBSA به درخواست CBC News جمع آوری شده است – نشان می دهد که بیش از 80 درصد از کل 6.5 میلیون ورودی به کانادا از 31 مارس تا 12 نوامبر از قرنطینه ای که برای نبرد با COVID-19 استفاده می شود معاف هستند. پاندمی.

شماره های ورود شامل ورودی های تکرار شده توسط همان شخص است.

دولت فدرال مسافران را در صورت ارائه خدمات “ضروری” قلمداد می کند و از قرنطینه معاف می کند. این افراد شامل خدمه پرواز و کارگران واکنش اضطراری و همچنین رانندگان کامیون می شوند که چندین بار از مرز عبور می کنند.

رانندگان کامیون به تنهایی نزدیک به نیمی از کل ورودی ها به کانادا را تشکیل می دادند.

5.3 میلیون معافیت بهترین حدس است

CBSA در مجموع 5/3 میلیون مورد ورودی معاف از قرنطینه را محاسبه کرد ، اما گفت که این تعداد فقط یک تخمین است زیرا دولت فدرال تا 31 ژوئیه شروع به ردیابی همه افراد آن گروه نکرده است.

آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) گفت که CBSA قبل از 31 ژوئیه داده هایی را در مورد مسافران معاف قرنطینه ای که برای اهداف آماری از مرز عبور می کردند ، جمع آوری کرد ، اما تنها در صورت داشتن “توانایی عملیاتی” برای انجام این کار.

از 31 ژوئیه ، PHAC خط مشی خود را تغییر داد و دستور داد همه افراد در آن گروه ردیابی شوند ، بنابراین اطلاعات تماس آنها برای اهداف اجرا قابل جمع آوری است.

سخنگوی تامی جاربو در یک ایمیل گفت: “افرادی که از قرنطینه فدرال معاف شده اند باید اقدامات بهداشت عمومی را در محل انجام دهند.”

این اقدامات شامل استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و قوانینی است که توسط مقامات محلی بهداشت تنظیم شده است.

کالین فورنس ، متخصص اپیدمیولوژی گفت که ، در حالت ایده آل ، دولت باید از زمان آغاز بسته شدن مرز در اواخر ماه مارس ، همه مسافران معاف از قرنطینه را ردیابی می کرد.

فورنس ، متخصص اپیدمیولوژی کنترل عفونت و استاد دانشگاه تورنتو گفت: “من فکر نمی کنم که لازم بود که در سواحل خود COVID داشته باشیم.” “فقط یک تخیل و یک کم آمادگی وجود دارد.”

وسایل نقلیه از مارس گذشته در بوفالو ، نیویورک از پل صلح به کانادا عبور کردند و از آن زمان به دلیل بیماری همه گیر ، مرز کانادا و ایالات متحده به دلیل تردد غیر ضروری در هر دو جهت بسته شده است. (جفری تی. بارنز / آسوشیتدپرس)

PHAC توضیح نداد که چرا قبل از شروع جمع آوری اطلاعات تماس برای مسافران معاف از قرنطینه ، چهار ماه تا بسته شدن مرز منتظر مانده است.

آژانس از 31 مارس برای تماس با مسافران مورد نیاز برای قرنطینه اطلاعات تماس جمع آوری کرده است. آنها شامل کانادایی هایی است که در خارج از کشور به تعطیلات می روند و خارجیانی که به خانواده نزدیک در کانادا مراجعه می کنند.

طی هفت ماه گذشته ، درصد موارد COVID-19 مرتبط با سفرهای بین المللی است براساس PHAC ، از 0.4 درصد در ماه مه تا 2.9 درصد در ماه جولای متغیر بوده است.

طی دو هفته گذشته، مشخص شد که 47 پرواز بین المللی که وارد کانادا شده اند حداقل دارای یک مورد COVID-19 بوده است.

معافیت “برای اقتصاد ما حیاتی است”

جاربو گفت: تعداد زیادی از افراد معاف از قرنطینه ضروری است تا کارگران “مهم در اقتصاد و زیرساخت های ما” پس از عبور از مرز بتوانند کار خود را انجام دهند.

وی گفت فقط کسانی که ضروری هستند اظهار می کنند که هیچ علائم COVID-19 ندارند مجاز به دور زدن قرنطینه هستند.

کالین فورنس ، اپیدمیولوژیست کنترل عفونت گفت که ، در حالت ایده آل ، کانادا باید از ابتدای بسته شدن مرز در اواخر ماه مارس ردیابی همه مسافران معاف از قرنطینه را آغاز می کرد. (دیل مولنار / CBC)

فورنس گفت كه او می فهمد چرا كارگران اساسی از قرنطینه معاف هستند ، اما در موارد خاص مانند مدیران مشاغل كه باید شرایط را دور بزنند ، مشكل ایجاد می كند.

طی دو ماه گذشته ، CBC News سه مورد را کشف کرد که مدیر ارشد یک شرکت بزرگ آمریکایی یا جهانی مسافرت به کانادا برای تجارت از قرنطینه معاف بود.

دولت فدرال گفت دو مورد از این معافیت ها اشتباه بوده و قول داد این مشکل را برطرف کند. از اظهار نظر در مورد خودداری کرد مورد سوم شامل رئیس جمهور عملیات ایالات متحده برای UPS غول حمل و نقل جهانی ، با استناد به قانون حریم خصوصی فدرال.

فرنس گفت: “این غیرقابل قبول است.” “من اصلاً نمی فهمم که چرا ما به سفرهای تجاری نیاز داریم. ما بزرگنمایی کرده ایم. ما اینترنت داریم.”

آزمایش پروژه آزمایشی

ریوات دیوناندان ، متخصص اپیدمیولوژی گفت که فقط یک مسافر آلوده طول می کشد تا یک شیوع ایجاد کند.

دیوناندان ، استاد دانشگاه اوتاوا گفت: “ممکن است یک مسافر حاضر شود ، مانند یک کلیسا یا چیز دیگری در آن شرکت کند و سپس محرک یک رویداد گسترده شود.”

هم او و هم فرنس پیشنهاد می کنند که آزمایش معمول COVID-19 از کارگران ضروری که از مرز عبور می کنند به کاهش خطرات احتمالی کمک می کند. در حال حاضر انجام تست برای هیچ مسافری که وارد کانادا می شود الزامی نیست.

دئوناندان گفت: “اگر از این طریق برخی از نکات مثبت را بگیریم و از پخش شدن کسی جلوگیری کنیم ، بسیار عالی خواهد بود.”

PHAC گفت در حال حاضر این مفهوم را به عنوان بخشی از a بررسی می کند پروژه آزمایشی آزمایش COVID-19 به مسافران در دو گذرگاه مرزی مشخص شده در آلبرتا.

این آژانس گفت: مسافرانی که باید قرنطینه شوند و کسانی که معاف هستند ، هر دو آزمایش ارائه می شوند. به کارگران اساسی که به طور منظم از مرز عبور می کنند ، مانند رانندگان کامیون ، هر سه تا چهار هفته یک آزمون ارائه می شود.