ایران می‌گوید هیچ مدرکی دال بر مسمومیت دختران دانش‌آموز پیدا نکرده است و ترس را به گردن «دشمنان» خارجی می‌اندازد.

وزارت اطلاعات ایران روز جمعه «دشمنان» و مخالفان خارجی را به دامن زدن به ترس در مورد مسمومیت مشکوک دختران دانش‌آموز متهم کرد و گفت که تحقیقاتش هیچ مسمومیت واقعی پیدا نکرده است.

موج حملات مشکوک، هزاران دانش‌آموز دختر را تحت تأثیر قرار داده و خشم عمومی را برانگیخته است، پس از ماه‌ها اعتراض علیه حاکمان روحانی ایران در پی مرگ یک زن جوان به اتهام نقض قوانین سخت‌گیرانه حجاب توسط پلیس.

نقش دشمنان در دامن زدن به این بحران مسلم و غیرقابل انکار است، افراد، گروه ها و رسانه های غربی (به ویژه فارسی زبان) در چند ماه گذشته و سیاستمداران خارجی و مجامع بین المللی بر این موضوع تمرکز کرده اند. گزارش وزارتخانه که توسط رسانه های دولتی منتشر شده است.

در این گزارش آمده است: «در یافته‌های میدانی و بررسی‌های آزمایشگاهی… هیچ ماده سمی قادر به ایجاد مسمومیت مشاهده نشد… و مرگ و میر یا شرایط جسمانی طولانی‌مدت وجود نداشته است.

این گزارش مخالفان ناشناس را به ایجاد ترس برای تولید فیلم های تبلیغاتی متهم کرد و نسبت به “پیگرد قانونی افراد، گروه ها، رسانه هایی که دولت را متهم کردند… و خود را با دشمنان همسو کردند” هشدار داد.

مقامات “دشمنان” جمهوری اسلامی را به استفاده از حملات مشکوک برای تضعیف نظام روحانیت متهم کرده اند. اما شبهه ها متوجه گروه های تندرو شده است که به عنوان پاسداران خودخوانده تفسیر خود از اسلام عمل می کنند.

تماشا | اعتراض زنان ایرانی به مسمومیت دختران دانش‌آموز:

اعتراض زنان ایرانی به مسمومیت دختران دانش‌آموز

مسمومیت مرموز بیش از 1000 دانش آموز دختر ایرانی اعتراضات حقوق زنان را در سراسر کشور زنده کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، فعالان سیاسی هرانا گزارش دادند که مسمومیت‌های مشکوک از آبان ماه در شهر مقدس شیعیان قم آغاز شد و به 28 استان از 31 استان ایران سرایت کرد و برخی از والدین را بر آن داشت تا کودکان را از مدرسه خارج کرده و اعتراض کنند.

برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی در سال 1979، دختران دانش‌آموز به تظاهراتی پیوستند که پس از مرگ مهسا امینی در بازداشتگاه پلیس اخلاق به شدت افزایش یافت.