به نظر می رسد جمهوریخواهان آماده پیروزی دموکرات ها در آریزونا ، کلرادو برای کنترل سنای ایالات متحده هستند

کنترل سنا در انتخابات در حالی که جمهوری خواهان برای حفظ اکثریت خود در برابر نامزدهای دموکرات که متحدان رئیس جمهور دونالد ترامپ را از طریق یک نقشه سیاسی گسترده به چالش می کشند ، یک پیشنهاد کاملاً تیغ است.

اطمینان از کنترل سنا برای برنده ریاست جمهوری امری حیاتی است. سناتورها نامزدهای دولت ، از جمله کابینه را تأیید می کنند و می توانند دستور کار کاخ سفید را پیش ببرند یا متوقف کنند. با كنترل جمهوریخواهان در این اتاق ، 53-47 ، سه یا چهار كرسی كنترل حزب را تعیین می كنند ، بسته به اینكه كسی چه كسی رئیس جمهور شود ، زیرا معاون رئیس جمهور می تواند تساوی را بر هم بزند.

بعید به نظر می رسد که دموکرات ها بتوانند شکاف را کم کنند.

دموکرات ها کرسی های آریزونا و کلرادو را به دست آوردند و جمهوری خواهان یک کرسی را در آلاباما در نبرد برای کنترل سنا در انتخابات روز سه شنبه به دست آوردند.

دموکراتها نتوانستند کرسی ای را در ماین بدست آورند زیرا سوزان کالینز – که به عنوان یک جمهوریخواه میانه رو شناخته می شود و همیشه طرفدار رویکرد ترامپ نیست – سارا گیدئون ، رئیس مجلس ایالت را خشمگین کرد. هر دو کاندیدا گفتند که یک فراخوان امتیاز گرفته شده است ، و کالینز برای پنجمین دوره در سنا برگشت.

کالینز گفت که نتیجه کار “تأیید کاری است که من در واشنگتن انجام می دهم”.

حزب دموکرات همچنین پس از ریختن بیش از 100 میلیون دلار آمریکا برای مبارزات انتخاباتی خیمه هریسون ، از پیروزی آشکار سناتور جمهوری خواه لیندزی گراهام در کارولینای جنوبی ناامید شد. گراهام ، برای اطمینان از دوره چهارم در شکست خود از هریسون ، درخواست مستقیم پول نقد از فاکس نیوز کرده بود.

جمهوری خواهان همچنین تهدید می کردند که میشیگان را به صندلی برگردانند ، زیرا جان جیمز ، یک تاجر جمهوری خواه سیاه پوست ، با سناتور دموکرات گری پیترز با 95 درصد آرا تا چهارشنبه بعد از ظهر گردن و گردن می کرد.

میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا در سخنرانی خود قبل از پیروزی کالینز گفت که مبارزات انتخاباتی ترامپ به همکارانش در مسابقات کمک کرد اما اعلام اعلام پیروزی هنوز زود است زیرا مقامات انتخابات ایالتی آرا count را می شمارند.

مک کانل پس از کسب هفتمین دوره با پیروزی بر امی مک گرات دموکرات ، در یک کنفرانس خبری در ایالت زادگاهش کنتاکی گفت: “ما منتظریم – خواه من رهبر اکثریت شوم یا نه.”

تماشا کنید | نحوه انتخابات:

نکات برجسته ای از پوشش ما درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تماشا کنید. 7:09

اوایل روز چهارشنبه استیو داینس ، جمهوری خواه از مونتانا ، دومین دوره سنا را به دست آورد و ضربه دیگری به امید دموکرات ها وارد کرد. مدیر سابق بازرگانی و وفادار به ترامپ فرماندار استیو بولاک را شکست داد.

در آیووا ، سناتور جمهوری خواه جونی ارنست برای دومین بار پیروز شد ، و یک چالش رقابتی از توسعه دهنده املاک و مستغلات Des Moines ، ترزا گرینفیلد را جبران کرد. ارنست از حامیان سرسخت ترامپ بوده است.

دموکرات ها 2 کرسی را دور می زنند ، 1 را از دست می دهند

سناتور جمهوری خواه کوری گاردنر از کلرادو توسط جان هیکنلوپر دموکرات ، فرماندار محبوب سابق دو دوره که در طول مسابقه بارها گاردنر را از نظر سیاسی به ترامپ گره زد ، شکست خورد.

دموکراتها از زمان انتخاب گاردنر ، به جز موقعیت هیئت رئیسه در سال 2016 ، در هر مسابقه ایالتی پیروز شده اند.

هیکنلوپر در یک پیام ویدیویی زنده که در فیس بوک منتشر شد ، گفت: “زمان یک رویکرد متفاوت است.”

مارک کلی ، سمت راست ، نامزد حزب دموکرات آریزونا برای سنای ایالات متحده ، همراه با همسرش ، گابریل گیفوردز ، نفر دوم از راست ، و دخترانش کلر کلی ، چپ و کلودیا کلی روز سه شنبه در توسان ، آریزون ، طرفداران خود را تحریک می کند. . (راس دی. فرانکلین / آسوشیتدپرس)

در آریزونا ، مارک کلی ، دموکرات ، کرسی سنا را که زمانی در اختیار جان مک کین بود ، بدست آورد ، سوار بر تغییر دهنده رای دهندگان آریزونا و برای کاستن از صندلی جمهوری خواه سنا در ایالتی که مدتها تحت سلطه حزب جمهوری اسلامی بود.

کلی ، فضانورد سابق و همسر گابی گیفوردز ، کنگره سابق و فعال کنترل اسلحه ، جمهوری خواه مارتا مک سالی را شکست داد.

چندین دموکرات دیگر از جمله دیک دوربین در ایلینوی ، اد مارکی در ماساچوست ، ژان شاهین در نیوهمپشایر ، کوری بوکر در نیوجرسی ، مارک وارنر از ویرجینیا ، تینا اسمیت در مینه سوتا و جک رید در رود آیلند دوباره انتخاب شدند.

تامی توبرویل جمهوری خواه سناتور داگ جونز را که بسیار خطرناکترین دموکرات سنا قلمداد می شد شکست داد. (بوچ شوید / آسوشیتدپرس)

اوایل سه شنبه شب ، جمهوری خواهان آلاباما را همانطور که انتظار می رفت پس گرفتند ، و مربی سابق فوتبال دانشگاه آبرن ، تامی توبرویل ، به کنگره رفت. سناتور دموکرات داگ جونز به طور گسترده ای در معرض خطرترین دموکرات سنا شناخته شده است.

توبرویل که هرگز مقام دولتی را در اختیار نداشته است ، با رئیس جمهور همسو شد و در مبارزات اولیه اظهار داشت: “خدا ما را دونالد ترامپ فرستاد” ، زیرا رئیس جمهور وی را بر دادستان کل سابق خود ، جف سشنز تأیید کرد.

تماشا کنید | لیندزی گراهام در مورد انتخاب مجدد مجلس سنا می گوید: “مردم کاری را که من انجام می دهم دوست دارند.”

لیندزی گراهام ، جمهوری خواه ، به طرفداران خود در کارولینای جنوبی گفت که پس از پیروزی در دوره چهارم “با یک هدف به سنا بازمی گردد”. 0:41

جان کورنین ، سناتور جمهوری خواه از تگزاس ، در سخت ترین نبرد تقریباً دو دهه ای خود ، دمکرات MJ Hegar را شکست داد زیرا دموکرات ها میلیون ها دلار برای مبارزات انتخاباتی هگر ریختند.

مسابقات کلیدی هنوز بلاتکلیف هستند

وقتی جانی ایساكسون در جورجیا بازنشسته شد ، كلی لوفلر ، رئیس جمهوری ، از طرف فرماندار منصوب شد تا كرسی خود را در سنا بگیرد.

روز سه شنبه ، لوفلر و رافائل وارنوک از حزب دموکرات به دور دوم انتخابات ژانویه 5 برای انتخابات ویژه صندلی لوفلر در سنا راه یافتند.

لوفلر اولین آزمایش انتخاباتی خود را نه تنها از طرف وارنوک بلکه از داگ کالینز ، نماینده جمهوریخواه ، که از دور رقابت حذف شد ، روبرو شد.

در یک مسابقه سه نفره ، بر اساس قوانین جورجیا ، در صورتی که هیچ نامزدی به 50 درصد آرا نرسد ، دو نامزد برتر در انتخابات دور دوم در تاریخ 5 ژانویه به رقابت می پردازند.

در مسابقه دیگر سنا در جورجیا ، سناتور جمهوری خواه دیوید پردو ، مدیر سابق بازرگانی که ترامپ سناتور مورد علاقه خود را صدا می زند ، تلاش كرد تا جان اوسوف ، دموكرات ، نامزد دیگری را كه از “موج سبز” كمك های تبلیغاتی انتخاباتی سود می برد ، منصرف كند. همچنین ، می تواند به دور دوم برسد.

رقابت کارولینای شمالی بین تام تیلیس جمهوری خواه فعلی جمهوری خواه و کال کانینگام ، نامزد دموکرات ، تقریباً نزدیک بود و هنوز رسماً اعلام نشده است و تلیس پیشرو است.

هنوز مسابقه آلاسکا اعلام نشده بود که آرا هنوز در آرا موجود بود ، اما کنگره جمهوریخواه دن سالیوان در راه پرش به سنا با برتری سالم نسبت به ال گروس ظاهر شد.

نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری سال 2024 پیروز می شوند

در آرکانزاس ، سناتور جمهوری خواه تام كاتن در مسابقه ای كه به وی اجازه داد مقدمات پیشنهاد احتمالی كاخ سفید در سال 2024 را انتخاب كند ، مجدداً پیروز شد.

بن ساس ، جمهوری خواه نبراسکا ، با غلبه بر کریس جانیکک ، دموکرات ، دوباره انتخاب شد. ساسه ، همچنین یک کاندیدای بالقوه 2024 ، پس از انتقاد شدید از ترامپ در تماس با رای دهندگان ، از یک مزیت عمده جمهوری خواهان بهره مند شد.

بن ساس توانست در برابر انتقادات دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا مقاومت کند و برای نمایندگی نبراسکا به مجلس سنا بازگشت. (سوزان والش / آسوشیتدپرس)

شلی مور کاپیتو اولین جمهوریخواه ویرجینیای غربی شد که پس از بیش از یک قرن بار دیگر به عنوان نماینده مجلس سنا انتخاب شد.

در یک تکرار انتخابات ویژه 2018 ، سیندی هاید-اسمیت مایک اسپی دموکرات را در می سی سی پی شکست داد.

با بازنشستگی برخی دیگر از اعضای تازه وارد ، سنا استقبال خواهد کرد. در نیومکزیکو ، بن ری لوجان ، نماینده حزب دموکرات ، از اعضای مجلس نمایندگان ، به کرسی ای که توسط تام اودال دموکرات انتخاب شد ، انتخاب شد. بیل هاگرتی ، جمهوری خواه تنسی ، کرسی متعلق به لامار الکساندر جمهوریخواه را به دست آورد. سینتیا لومیس جمهوری خواه ، نماینده سابق کنگره از وایومینگ ، کرسی سنا را که توسط مایک انزی جمهوری خواه تخلیه شده بود ، به دست آورد.

دموکرات ها موفق به کسب کرسی در اورگان شدند اما نتوانستند مخالفان جمهوری خواه را در آیداهو و کانزاس شکست دهند ، جایی که سناتور ایالت دموکرات باربارا بولی موفق شد بیش از 25 میلیون دلار آمریکا برای مبارزات انتخاباتی جمع کند.

اکثریت دموکرات ها در مجلس به طور بالقوه کاهش می یابد

دموکرات های ناامید روز چهارشنبه به سمت تمدید کنترل مجلس برای دو سال دیگر حرکت کردند اما با اکثریت بالقوه کوچک ، چرا که دست کم هفت مقام فعلی خود را از دست دادند و در بازگشت اولیه نتوانستند هیچ قانونگذار جمهوری خواه را برکنار کنند.

پس از نیمه شب روز چهارشنبه ، دموکرات ها تنها کرسی های کارولینای شمالی بودند که توسط مقامات جمهوری خواه پس از دادرسی مجدد با حکم دادگاه ، دموکرات تر شدند. اگرچه به نظر می رسید که آنها می توانند کنترل مجلس را حفظ کنند ، اما عملکرد آنها ناامیدکننده غیر منتظره ای برای حزب بود ، که امیدوار به کسب متوسط ​​15 کرسی بود.

پس از دهه ها تلاش ، جمهوری خواهان نماینده کالین پیترسون ، نماینده 15 دوره ای ، از یک منطقه روستایی در مینه سوتا را شکست دادند. وی توسط میشل فیشباخ جمهوری خواه ، ستوان فرماندار سابق ، شکست خورد.

نماینده دونا شالالا ، سمت چپ ، پیش از حضور باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین در یک راهپیمایی مبارزاتی روز دوشنبه در میامی ، با همبازی همکار فلوریدیان ، دبی واسرمن ، ایستاده است. شالالا یکی از چندین دموکراتی بود که در مجلس نمایندگان شکست خورد. (لین اسلادکی / آسوشیتدپرس)

همچنین دبی Mucarsel-Powell و Donna Shalala ، وزیر بهداشت ، رئیس جمهور ، رئیس جمهور بیل کلینتون ، در سال های اخیر در نزدیکی نواحی فلوریدا جنوبی ، جایی که به نظر می رسید ترامپ حمایت از رای دهندگان کوبا را تقویت می کند ، دموکرات ها را از دست داد.

دیگرانی که شکست خوردند جو کانینگام تازه کار دموکرات از کارولینای جنوبی ، خوچیتل تورس اسمال از نیومکزیکو و کندرا هورن در اوکلاهما بودند که در سال 2018 پیروزهای شگفت انگیزی در مناطقی داشتند که ترامپ در سال 2016 قاطعانه انجام داد.

ماکس رز ، یکی از نمایندگان کنگره در نیویورک که با رای دادن به استیضاح بسیاری از منتخبین جزیره استاتن خود را ناراحت کرد ، به نظر می رسید که در برابر نیکول مالیوتاکیس ، عضو مجلس ایالتی ، رقیب جمهوری خواه شکست بخورد.

Cheri Bustos ، ایلینوی ، دیگر دموکرات برجسته ، پس از کسب 24 درصد در سال 2018 ، در رقابت سختی بود.

دموکرات ها دو عضو جدید را از نیویورک به واشنگتن می فرستند: جامعال بومن ، که به عنوان یک فرد پیشرو در قالب الکساندریا اوکاسیو-کورتز شناخته می شود ، و ریچی تورس ، که اولین عضو اسپانیایی تبار همجنسگرای کنگره خواهد بود.

دموکرات ها با داشتن پنج کرسی آزاد و یک کرسی مستقل ، مجلس را به عنوان منتخب انتخابات انتخاب کردند. برای کنترل اتاق 218 صندلی لازم است.

اکثریت کوچکتر دموکرات باعث می شود که نانسی پلوسی ، رئیس حزب دموکرات ، رئیس مجلس ، متحد قانونگذاران خود شود زیرا تعداد انگشت شماری از دانشجویان تازه وارد برای کنگره تازه وارد می شوند.

پلوسی با استناد به قانون مراقبت های بهداشتی باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ، به خبرنگاران گفت: “هدف ما از این مسابقه پیروزی بود تا بتوانیم از قانون مراقبت مقرون به صرفه محافظت کنیم و بتوانیم ویروس را خرد کنیم.” وی اعلام کرد که دموکرات ها اکثریت مجلس را به دست آورده اند ، که بسیار محتمل به نظر می رسد اما توسط آسوشیتدپرس رسما اعلام نشده است.

از چپ به راست ، زنان کنگره ایانا پرسلی ، ایلهان عمر ، الکساندریا اوکاسیو-کورتز و راشیدا طلایب در کنفرانس خبری کاپیتول هیل در 15 ژوئیه 2019 نشان داده می شوند ، کمی پس از آنکه رئیس جمهور حمله لفظی به آنها را آغاز کرد. هر چهار زن سه شنبه شب پیروز شدند. (ارین اسکات / رویترز)

کورتز (نیویورک) ، ایلهان عمر (مینه سوتا) ، آیانا پرسلی (ماساچوست) و راشیدا طلایب (میشیگان) – گروه موسوم به “اسکاد” مورد حملات کلامی ترامپ قرار گرفتند که بسیاری از دموکرات ها آن را نژادپرستانه نامیدند – همگی مطابق انتظار در مسابقات خود پیروز شدند.

در انتهای دیگر طیف سیاسی ، مرجوری تیلور گرین از جورجیا و لورن بوبرت از کلرادو – که از تئوری های توطئه بی اساس QAnon حمایت کرده است – در کنگره شروع به کار می کنند. ترامپ گرین را “ستاره آینده جمهوری خواهان” خوانده است.

QAnon ادعا می کند که ترامپ بی سر و صدا در حال نبرد علیه فرزندان در دولت است ، اما FBI می گوید این یک تهدید داخلی برای ترور است.

“کریستوفر ورای” مدیر اف بی آی در شهادت اخیر کنگره گفت: “مطمئناً مواردی داشته ایم که موارد درستی را شامل خشونت کرده است که افراد با برخی از این تئوری های توطئه انگیزه داشته اند.”

می خواهید در مورد انتخابات ایالات متحده بدانید؟ برای ما از طریق [email protected] ایمیل ارسال کنید.