بوریس جانسون می گوید روابط ترامپ رابطه با ایالات متحده تحت نظر بایدن را ضعیف نخواهد کرد

نخست وزیر انگلیس ، بوریس جانسون روز یکشنبه گفت ، انگلیس و ایالات متحده برای حمایت از دموکراسی و مبارزه با تغییرات آب و هوایی همکاری خواهند کرد ، در حالی که تکذیب کرد که روابط نزدیک وی با رئیس جمهور دونالد ترامپ به لطف آسیب رسیدن به روابط انگلیس و آمریکا پس از روی کار آمدن جو بایدن ، رئیس جمهور انگلیس.

جانسون پیروزی خود را به بایدن و معاون منتخب رئیس جمهور كاملا هریس تبریک گفت و گفت كه “چشم انداز جهانی مشترك” دو كشور برای حمایت از نظم جهانی مبتنی بر قوانین كه در معرض تهدید است ، امری حیاتی است.

جانسون که هنوز با بایدن صحبت نکرده است ، گفت: “ایالات متحده نزدیکترین و مهمترین متحد ما است.” “و این در مورد رئیس جمهور پس از رئیس جمهور ، نخست وزیر پس از نخست وزیر بوده است. این تغییر نخواهد کرد.”

جانسون روز یکشنبه در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس در دفاتر خود در خیابان 10 داونینگ سنت گفت که مشتاقانه منتظر است “در هفته ها و ماه های آینده با رئیس جمهور بایدن و تیمش در مورد بسیاری از موارد مهم برای ما کار کند: مقابله با تغییرات آب و هوا ، تجارت ، امنیت بین المللی ، بسیاری از ، بسیاری ، بسیاری ، بسیاری ، بسیاری از مسائل دیگر. “

رهبر حزب محافظه کار جانسون به عنوان یك متحد – و از نظر منتقدان ، كپی – از ترامپ پوپولیست ، “اول آمریكا” دیده می شود ، كه از جانسون با تأیید “ترامپ انگلیس” نام برده است. سال گذشته بایدن رهبر انگلیس را “کلون” ترامپ خواند و وی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را که جانسون از آن حمایت و رهبری کرده انتقاد کرده است.

اما جانسون گفت: “چیزهای بیشتری وجود دارد که دولت این کشور و دولت را در هر زمان و هر مرحله در واشنگتن متحد کند تا اینکه ما را از هم جدا کند.”

“کار عظیمی” که باید انجام شود

جانسون گفت: “ما ارزشهای مشترکی داریم. منافع مشترک داریم. ما یک دیدگاه جهانی مشترک داریم.” “یک کار عظیم وجود دارد که ما باید برای محافظت از این ارزشها با هم انجام دهیم: اعتقاد به دموکراسی ، آزادی بیان در سراسر جهان ، حقوق بشر ، تجارت آزاد ، نظم بین المللی مبتنی بر قوانین.”

وی پیشنهادات خود مبنی بر اینکه پیروزی بایدن احتمال معامله تجاری انگلیس و ایالات متحده را کاهش می دهد و تأمین توافق تجارت آزاد پس از Brexit با اتحادیه 27 کشوره را برای انگلیس فوری تر می کند ، کنار رفت.

انگلیس امیدوار بود که پس از خروج رسمی از اتحادیه اروپا در ژانویه ، یک توافق تجاری سریع با ایالات متحده را به دست آورد. تغییر در دولت در واشنگتن چشم انداز توافق را نامشخص می گذارد و می تواند فشار را بر جانسون برای مهر و موم توافق با اتحادیه اروپا افزایش دهد قبل از اینکه انگلیس در پایان سال جاری از اقتصادی جدا شود.

انتظار می رود ایالات متحده در تجارت سخت بماند

مذاکرات تجاری پس از Brexit قرار است روز دوشنبه از سر گرفته شود ، و مهلت تعیین شده توسط طرفین چند روز دیگر باقی مانده است.

جانسون که بارها گفته است که آماده است بدون توافق از مذاکرات تجاری Brexit دور شود ، گفت: “من همیشه مشتاق زیادی برای معامله تجاری با دوستان و شرکای اروپایی خود بوده ام.” “من فکر می کنم که این کار باید انجام شود. رئوس مطالب کاملاً واضح است. ما فقط باید آنها را وادار کنیم که این کار را انجام دهند.”

جانسون گفت که او هنوز امیدوار است که یک معامله تجاری ایالات متحده را بدست آورد اما می دانست که آمریکایی ها “مذاکره کننده سخت” خواهند بود.

جانسون گفت: “من هرگز اعتقاد نداشتم كه این چیزی است كه تحت هر دولت آمریكا می تواند یك پوشال كامل باشد”. جانسون گفت: “من فکر می كنم كه احتمال زیادی وجود دارد كه كاری انجام دهیم.”

جو بایدن در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در ویلمینگتون ، دل ، متعهد شد که آمریکایی ها را متحد کند و کشور را “در سراسر جهان دوباره مورد احترام قرار دهد”. ساعت 14:30