بیش از 100 نفر در یک فرقه مذهبی در کنیا جان باختند. وزیر می گوید که اکثریت بچه ها هستند

وزیر کشور روز جمعه گفت که بیشتر 109 جسدی که تاکنون در گورهای دسته جمعی مرتبط با یک فرقه در کنیا پیدا شده است را کودکان تشکیل می دهند، آخرین جزئیات پرونده ای که کشور را شوکه کرده و درخواست ها برای مقررات سختگیرانه تر برای گروه های مذهبی مذهبی را برانگیخته است.

طبق گزارش‌ها، پیروان کلیسای بین‌المللی خبر خوب در نزدیکی شهر ساحلی مالیندی معتقد بودند که اگر از گرسنگی بمیرند، به بهشت ​​خواهند رفت.

کیتوره کیندیکی، وزیر کشور به خبرنگاران گفت: «گزارش‌هایی که ما دریافت می‌کنیم حاکی از آن است که بسیاری از بهبودیافته‌ها کودکان هستند… کودکان اکثریت هستند و پس از آن زنان. مردان کمتر هستند».

کندیکی گفت: “گزارش های اولیه ای که ما دریافت می کنیم این است که برخی از قربانیان ممکن است از گرسنگی نمرده باشند. روش های دیگری از جمله آسیب رساندن به آنها فقط با مشاهدات فیزیکی و اولیه استفاده شده است.”

کیندیکی، که کسانی را که در پشت این قتل ها تروریست هستند، می خواند، همچنین از آغاز جستجوی هوایی بر فراز جنگل شاکاهولا، جایی که اجساد پیدا شده و در حال نبش قبر هستند، خبر داد. او گفت که کالبد شکافی اجساد کشف شده از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

او گفت که دولت در هفته آینده اقدامات جدیدی را در مورد کلیساها اعلام خواهد کرد.

تماشا | ده ها جسد از مکان ادعایی فرقه در کنیا نبش قبر شدند:

ده‌ها جسد از گورهای مشکوک مذهبی در کنیا بیرون آورده شدند

ده ها جسد از محل یک فرقه ادعایی در کنیا بیرون آورده شده است. بازرسان می گویند به قربانیان گفته شده است که اگر از گرسنگی بمیرند به بهشت ​​خواهند رفت.

کشیشان دستگیر شدند

رهبر کلیسای بین المللی خبر خوب، پل مکنزی، از 14 آوریل در بازداشت پلیس به سر می برد. رسانه های کنیا می گویند او متهم است که پیروانش را متقاعد کرده است که از گرسنگی بمیرند.

مکنزی هیچ نظر عمومی نداده است. رویترز با دو وکیل مدافع مکنزی صحبت کرد، اما هر دو از اظهار نظر درباره اتهامات وارده به او خودداری کردند.

روز پنجشنبه، کشیش کلیسای مجاور مجاور، ازکیل اودرو، دستگیر شد. او روز جمعه در دادگاهی در شهر ساحلی مومباسا حاضر شد، اما متهم نشد و به او دستور داده شد که روز سه شنبه دوباره ظاهر شود. او در بازداشتگاه پلیس باقی ماند.

یک سند پلیسی که در دادگاه ارائه شد و رویترز آن را مشاهده کرد، گفت که پلیس مشخص کرده است که چندین مرگ در وزارت زندگی جدید اودرو بین سال‌های 2022 تا 2023 ثبت شده است و ممکن است این اجساد به جنگل شاکاهولا منتقل شده باشند.

در این سند آمده است که پلیس در حال تحقیق درباره اودرو برای جنایاتی از جمله قتل، کمک به خودکشی، آدم ربایی و ظلم به کودکان است.

گوش کن | آیا مقامات می توانستند از مرگ فرقه کنیا جلوگیری کنند:

همانطور که اتفاق می افتد6:31به گفته گروه حقوق بشر، مقامات کنیا هشدارهای مربوط به فرقه مرگ را نادیده گرفتند

ویکتور کائودو، مدیر اجرایی مرکز عدالت اجتماعی مالیندی، به نیل کوکسال، میزبان «همانطور که اتفاق می‌افتد» می‌گوید، اگر مقامات کنیا زودتر برای تعطیل کردن یک فرقه مرگ مسیحی بدنام اقدام می‌کردند، می‌توانستند جان ده‌ها نفر را نجات دهند.