بیش از 40 کشاورز نیجریه ای در حمله مشکوک شبه نظامیان کشته شدند

روستاییان در ایالت بورنو در شمال شرقی نیجریه بیش از 40 کشاورز و ماهیگیر را که در تعطیلات آخر هفته در حمله شبه نظامیان مظنون اسلام کشته شدند ، به خاک سپردند ، در حالی که نیروهای امنیتی ده ها مفقود را جستجو کردند.

حمله روز شنبه در مزارع برنج در گارین كواشبه در همان روزی رخ داد كه ساكنان برای اولین بار در 13 سال گذشته رای خود را برای انتخاب شوراهای محلی صادر كردند ، اگرچه بسیاری از آنها برای رأی دادن نرفتند.

در حالی که هیچ ادعایی درباره مسئولیت وجود نداشت ، قبلاً چنین کشتارهایی توسط بوکو حرام یا استان جدا شده دولت اسلامی آفریقای غربی ، که هر دو در منطقه فعال هستند ، انجام شده است.

شورش بیش از یک دهه بوکو حرام باعث کشته شدن هزاران کشته و دهها هزار آواره شده است.

مقامات می گویند که اعضای بوکوحرام معمولاً روستاییان را با گرفتن دام یا محصولات خود مجبور به پرداخت مالیات غیرقانونی می کنند ، اما برخی از اهالی روستا مقاومت در برابر زورگیری را آغاز کرده اند.

کشتار محکوم شد

احمد ساتومی ، عضو مجلس نمایندگان ، گفت كه كشاورزان در گارین كواشبه مورد حمله قرار گرفتند زیرا آنها روز جمعه یك فرد مسلح بوكو حرام را خلع سلاح كرده و دستگیر كرده بودند.

“ساتومی ، نماینده جیر حوزه انتخابیه فدرال بورنو به آسوشیتدپرس گفت.

وی گفت: “کشاورزان و ماهیگیران با خونسردی کشته شدند.”

رئیس جمهور نیجریه ، محمدو بوهاری ، این قتل ها را محکوم کرد. “کل کشور از این قتلهای بی معنی آسیب دیده است. افکار من در این غم و اندوه در کنار خانواده های آنها است.”

بوهاری گفت که دولت “برای برداشتن کلیه اقدامات لازم برای محافظت از جمعیت کشور و سرزمین هایش” همه چیز را به نیروهای مسلح داده است.

روز یکشنبه در زبرماری ، ده ها نفر از عزاداران اجساد را که در کفن سفید کفن پوشیده شده و روی پالت های چوبی قرار گرفته بود ، محاصره کردند ، زیرا روحانیون برای آن مرحوم نماز می خوانند.

یکی از ساکنان و سازمان عفو ​​بین الملل گفت که 10 زن در میان مفقودان هستند.

فرماندار ایالت بورنو ، باباگانا زولوم ، در مركز ، هنگام تشییع جنازه برای كشته شدگان در گارین كواشبه ، جامعه بورنو معروف به كشاورزی برنج ، نماز می خواند. (جوسی اولا / آسوشیتدپرس)

فرماندار خواستار حفاظت بیشتر است

ادوارد کالون ، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گفت که وی از “شدیدترین حمله مستقیم” علیه غیرنظامیان امسال “خشمگین و وحشت زده” شده است.

سازمان ملل تخمین زده است که حداقل 110 نفر در سراسر منطقه جره در ایالت بورنو کشته شده اند.

باباگانا زولوم ، فرماندار ایالت بورنو ، هنگام سخنرانی در مراسم خاکسپاری ، از دولت فدرال خواست که تعداد بیشتری سرباز ، اعضای گروه کار مشترک غیرنظامی و مبارزان دفاع مدنی را برای محافظت از کشاورزان به خدمت بگیرد.

وی گفت: “در یك طرف ، آنها در خانه می مانند كه ممكن است توسط گرسنگی و گرسنگی كشته شوند ، از طرف دیگر به مزارع خود می روند و خطر كشته شدن توسط شورشیان را دارند.”

قیمت مواد غذایی در نیجریه طی سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است که ناشی از طغیان ، بسته شدن مرزها و ناامنی در برخی از مناطق تولید کننده مواد غذایی است.