بی بی سی از قاضی بازنشسته نام برد تا تحقیقات در مورد مصاحبه پرنسس دایانا در سال 1995 را انجام دهد

هیئت مدیره بی بی سی انتصاب یک قاضی ارشد بازنشسته را برای هدایت تحقیقات مستقل در مورد شرایط مصاحبه تلویزیونی بحث برانگیز 1995 با پرنسس دیانا تأیید کرده است.

این خبر پس از آن اعلام شد که برادر دایانا ، چارلز اسپنسر ، این ماه ادعاهای جدیدی مبنی بر اینکه مارتین بشیر ، روزنامه نگار بی بی سی ، از اظهارات جعلی و ادعاهای دروغین برای متقاعد کردن سلطان سلطنتی برای موافقت با مصاحبه استفاده کرد ، اعلام شد.

تحقیقات بررسی خواهد کرد که آیا اقدامات انجام شده توسط BBC و بشیر مناسب بوده است و این اقدامات تا چه اندازه در تصمیم گیری دیانا برای مصاحبه تأثیر داشته است.

بی بی سی گفت: جان دیسون ، قاضی سابق دادگاه عالی ، “شخصیتی برجسته و بسیار مورد احترام است که فرایند کاملی را هدایت می کند.”

اسپنسر ادعا کرد که بشیر در هفته های منتهی به مصاحبه سال 1995 ، برای جلب اعتماد و دسترسی به خواهرش ، ادعاهایی دروغ و افتراآمیز در مورد ارشد سلطنتی مطرح کرده است.

تماشا کردن | بی بی سی برای تحقیق درباره فاش کردن مصاحبه پرنسس دیانا در سال 1995:

بی بی سی در حال تحقیق در مورد ادعاهای مربوط به نحوه مصاحبه مصاحبه پرنسس دایانا در سال 1995 به بهانه های واهی است. یک طراح گرافیک که بیانیه های مسخره بانکی را ایجاد کرده می گوید از اینكه بی بی سی وی را اخراج كرده و نه روزنامه نگار سفارش دهنده اسناد ، عصبانی است. 2:01

این ادعاها حاکی از آن بود که تلفن دیانا اشکال زده و محافظ وی علیه او نقشه می کشد. وی ادعا کرد که بشیر “اظهارات بانکی دروغ” را به وی نشان داده و ادعا می کند که دو دستیار ارشد سلطنتی برای نگهداری دیانا تحت نظارت پرداخت می شوند.

اسپنسر خواستار تحقیق و عذرخواهی شده است.

بی بی سی هنگام بروز شکایت ها تحقیقات داخلی را انجام داد و گفته است که بشیر سفارش راه اندازی اسناد مسخره را پذیرفته است. اما این شرکت گفته است که این اسناد نقشی در تصمیم دایانا برای شرکت در مصاحبه ندارد.

مدیرکل صدا و سیما ، تیم دیوی ، گفت که بی بی سی “مصمم است که به واقعیت در مورد این وقایع برسد.”

دیانا در سال 1996 از شاهزاده چارلز جدا شد – یک سال قبل از آن که در یک تصادف اتومبیل در پاریس درگذشت. در سال 2005 ، چارلز با کامیلا ، که اکنون دوشس کورن وال است ، ازدواج کرد. (بیل بکر / مطبوعات کانادایی)

این مصاحبه ، که در آن دیانا به طور مشهور گفت ، “ما سه نفر در این ازدواج بودیم” – اشاره به رابطه پرنس چارلز با کامیلا پارکر-بولز – توسط میلیون ها نفر مشاهده شد و موج های شوک را از طریق سلطنت ایجاد کرد.

دیانا در سال 1996 از چارلز جدا شد و بعداً در پی تعقیب پاپاراتزی در سانحه رانندگی در پاریس در سال 1997 درگذشت. چارلز در سال 2005 با کامیلا ، که اکنون دوشس کورن وال است ، ازدواج کرد.

بی بی سی گفت بشیر 57 ساله ، که هم اکنون سردبیر مذهب آن است ، توسط پزشکان امضا می شود زیرا او در حال بهبودی از عمل جراحی قلب و عوارض مربوط به ابتلا به COVID-19 در اوایل سال جاری است.