تداوم گرفتاری کنگره فشار جدیدی را بر جروم پاول در بانک فدرال ایجاد می کند

اخبار مبنی بر اینکه ژنرال موتورز یک میلیارد دلار برای تولید جدید کانادا برای وانت های محبوب خود هزینه می کرد ، مطمئناً خبر خوبی برای اقتصاد کانادا بود.

اما همچنان که کانادا و ایالات متحده اطلاعات شغل روز جمعه را رمزگشایی می کنند ، این نگرانی وجود دارد که انتخابات مورد مناقشه در آمریکا به عنوان یک مانع در اقتصاد دو طرف مرز عمل کند. این ترس روز پنجشنبه هنگام سوال از جروم پاول ، رئیس فدرال رزرو ، به وضوح در ذهن خبرنگاران نقش بست.

س powerfulال مستقیم در مورد خطر ناشی از عدم اطمینان در مورد رای گیری فعلی ایالات متحده ، تهدید اینکه “می تواند آشفتگی بازار را ایجاد کند” و اینکه اگر این اتفاق رخ دهد فدرال رزرو بانک مرکزی چه خواهد کرد ، قوی ترین بانکدار مرکزی جهان قاطعانه پاسخ داد.

پاول به گفت: “همانطور که تصور خواهید کرد ، من خیلی مایل نیستم که در مورد انتخابات ، مستقیماً ، غیرمستقیم ، اظهار نظر کنم ، غیر از اینکه بگویم زمان خوبی است که عقب نشینی کنیم و بگذاریم نهادهای دموکراسی کار خود را انجام دهند.” کنفرانس خبری سیاست پولی مجازی.

سیل بازار

در حالی که بانکدار مرکزی قول تحریک بیشتر پولی را نداد ، وی گفت که بانک فدرال با خرید اوراق قرضه و وام های رهنی “حداقل با سرعت فعلی” بازار را تحت فشار قرار خواهد داد و قول خود را برای پایین نگه داشتن نرخ بهره تا بازگشت شغل و تورم تمدید کرد. بیش از دو درصد تثبیت شده است.

علیرغم اعتراض به اینكه كار او مشاوره به دولت نبود ، به نظر می رسید كه صندلی فدرال رزرو این كار را انجام می دهد. وی بارها و بارها به مسئله حمایت کنگره برای هزینه های بیشتر بازگشت و تأکید کرد که حمایت مالی برای بهبود سریع رکود اقتصادی عمیق ناشی از همه گیر COVID-19 ضروری است.

در حالی که پاول اصرار داشت که اگر اقتصاد اقتصاد به آن احتیاج داشته باشد ، فدرال رزرو “از مهمات خارج نمی شود” ، اما تنها موارد بسیار زیادی وجود داشت که یک بانک مرکزی می توانست به تنهایی برای مقابله با یک بحران اقتصادی انجام دهد که به گفته وی “شدیدترین در طول زندگی ما” است.

وی گفت ، بانک فدرال محدود به اعطای وام ، هزینه نکردن بود و فقط می توانست به مشاغل حلالی که انتظار داشتند آن را پس دهند ، پول ارائه دهد. اما بسیاری از مشاغل تمایلی به افزودن بدهی بیشتر ندارند که شاید نتوانند آن را پس دهند.

رئیس هیئت ذخیره فدرال ایالات متحده ، جروم پاول ، که در ماه سپتامبر نشان داده شده است ، بارها و بارها از کنگره برای حمایت مالی بیشتر خواسته است تا شکاف افراد بیکار را که توسط بیماری همه گیر COVID-19 بیکار مانده اند ، برطرف کند ، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. (درو آنگرر / استخر از طریق رویترز)

“به یاد داشته باشید ، ما همیشه گفته ایم که این یک رویکرد کلی دولت را شامل خواهد شد ، از جمله سیاست های مراقبت های بهداشتی و سیاست های مالی. بنابراین اگر می خواهید اقتصاد را در اسرع وقت به جایی که می خواهید برگردانید ، واقعاً باید همه دولت ها با هم کار کنند. “

در حالی که پاول از عمق رکود اقتصادی ناشی از بیماری همه گیر خوشحال به نظر می رسید ، وی هشدار داد که نشانه های جهانی مبنی بر وخامت ویروس کرونا در زمستان همچنان خطر جدی برای مشاغل و کل اقتصاد ایالات متحده است.

فقرا سخت ترین آسیب را می بینند

پاول به خبرنگاران گفت: “فعالیت اقتصادی كاملاً كمتر از سطح خود قبل از همه گیری است.” وی گفت در حالی که بسیاری از مشاغل بازگشته اند ، او می ترسد سرعت بهبودی کند و فقیرترین افراد را در چنگال خود بگذارد.

وی گفت: “رکود اقتصادی به طور مساوی بر همه آمریکایی ها نیفتاده است و کسانی که حداقل توانایی تحمل فشار را دارند بیشتر آسیب دیده اند.”

پاول گفت كه یكی از دلایل بهبودی تا كنون – به ویژه در بین فقیرترین افراد – انفجار اولیه هزینه های مالی كنگره بود كه پول در جیب مردم قرار داد و در واقع به بسیاری از افراد اجازه پس انداز را می داد. اما این ممکن است در شرف تغییر باشد.

وی گفت: “ما نگران این بوده ایم كه خطرات نزولی در حال حاضر شایع است – كه واقعاً خطر شیوع بیشتر بیماری است و همچنین خطری كه خانوارها می توانند از پس انداز خود صرف كنند.”

تابستان گذشته یک فروشگاه Lord & Taylor در بوستون است. با انتظار می رود که همه گیری در زمستان ادامه یابد ، بسیاری از کارگران خرده فروشی هنوز بی کار هستند. (برایان اسنایدر / رویترز)

بسیاری از آمریکایی ها ، عمدتا دموکرات ها ، امیدوار بودند که مجلس سنا تحت کنترل جمهوری خواهان “تلنگر” بزند – که منجر به اکثریت دموکرات ها می شود و بنابراین تصویب مجدد قانون هزینه ها را ممکن می سازد.

آرا from مربوط به انتخابات روز سه شنبه آمریكا هنوز در حال شمارش است ، اما تاكنون این امر بعید به نظر می رسد ، بدین معنی كه بسیاری از وعده های هزینه شده از طرف دموكرات ها بار دیگر در تنگناهای قانونی قرار خواهند گرفت.

اگر جو بایدن ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری دموکرات ، کاخ سفید را از رئیس جمهور جمهوری اسلامی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ، بگیرد ، گسترده ترین برنامه های حزب برای مواردی مانند معامله جدید سبز ممکن است متوقف شود.

اما پاول مطمئن به نظر می رسید که پس از برطرف شدن سردرگمی پس از انتخابات ، بازپرداخت مالی جدیدی برای از بین بردن شکاف تا زمانی که بیماری همه گیر کمرنگ شود و مشاغل دوباره برگردد از طرف هر دو طرف پشتیبانی می شود.

در تأسیسات واشنگتن که تحت منازعات حزبی بود ، پاول تصور می کرد که یکی از آخرین بزرگسالان باقی مانده در اتاق است. کنگره ممکن است عاقلانه باشد که از توصیه های او استفاده کند.

Don Pittis را دنبال کنید: در توییتر: don_pittis