ترامپ در توئیتر اعلام کرد وزیر دفاع آمریکا مارک اسپر اخراج شد

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا روز دوشنبه در توییتر خود اعلام كرد كه “مارك اسپر ، وزیر دفاع وی” “فسخ شده است”.

ترامپ ، که از خدمات اسپر تشکر کرد ، گفت کریستوفر میلر ، رئیس مرکز ملی ضد تروریسم ، به عنوان جانشین خدمت خواهد کرد.

این حرکت عدم اطمینان بیشتری به دوره گذار پس از رای گیری در 3 نوامبر اضافه می کند. ترامپ از قبول انتخابات هفته گذشته به عنوان رئیس جمهور منتخب جو بایدن که قرار است در تاریخ 20 ژانویه افتتاح شود ، خودداری کرد.

اسپر ، 56 ساله ، در ژوئیه 2019 تأیید شد. پیش از این وزیر ارتش ایالات متحده ، وی جانشین رهبر موقت پاتریک شاناهان به عنوان عالی ترین مقام پنتاگون شده بود.

روسای جمهور که مجدداً پیروز می شوند ، غالباً جایگزین اعضای کابینه از جمله وزیر دفاع می شوند ، اما روسای جمهور از دست رفته روسای پنتاگون خود را تا زمان تحلیف در محل حفظ می کنند تا ثبات را به نام امنیت ملی حفظ کنند.

WATCH l ارقام گذار طبق استانداردهای مدرن غیر معمول هستند:

ربکا لیسنر از مرکز مطالعات امنیتی دانشگاه جورج تاون می گوید ، دوره انتقال بین دولت های ریاست جمهوری خطرناکترین زمان در سیاست ایالات متحده است ، حتی در زمان های کمتر مشاجره انگیز. 4:38

روابط تیره اسپر و ترامپ در تابستان گذشته و در جریان ناآرامی های داخلی نزدیک به فروپاشی نزدیک شد که بحث در مورد دولت را در مورد نقش مناسب ارتش در مبارزه با ناآرامی های داخلی آغاز کرد.

مخالفت اسپر با استفاده از نیروهای وظیفه فعال برای کمک به سرکوب اعتراضات در واشنگتن دی سی ، خشم ترامپ را برانگیخت و منجر به گمانه زنی های گسترده ای مبنی بر اینکه رئیس دفاع آمادگی دارد در صورت مواجه شدن دوباره با چنین موضوعی ، استعفا دهد.

وزیر دفاع همچنین تشویق کرد که نامگذاری تأسیسات نظامی به نام رهبران کنفدراسیون بررسی شود ، اقدام دیگری که ترامپ مخالفت خود را با آن اعلام کرد.

اولین وزیر دفاع ترامپ ، جیمز ماتیس ، قبل از عزیمت وی ​​تا دسامبر 2018 دوام آورد ، که با اختلاف نظرها در مورد سیاست ایالات متحده در سوریه تسریع شد.