ترامپ دستور دسترسی مقدماتی واکسن COVID-19 آمریکا را برای آمریکایی ها صادر کرد

مقامات ارشد دولت روز دوشنبه گفتند ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، روز سه شنبه دستور اجرایی را امضا می کند تا اطمینان حاصل کند که دسترسی اولویت واکسن COVID-19 تهیه شده توسط دولت ایالات متحده قبل از کمک به سایر کشورها به مردم آمریکا داده می شود.

یکی از مقامات گفت ، دولت ترامپ اطمینان دارد که واکسن کافی برای تلقیح هر کس که واکسن می خواهد تا پایان سه ماهه دوم 2021 داشته باشد ، با بحث در مورد داستان نیویورک تایمز مبنی بر اینکه وقتی پیشنهاد Pfizer Inc در اواخر تابستان برای فروش دوزهای بیشتری از واکسن به ایالات متحده.

ترامپ که با انتقادات شدیدی نسبت به نحوه مدیریت بیماری شیوع ویروس کرونا مواجه شده است ، مشتاق اعتبار برای تولید و توزیع سریع واکسن است.

یک مقام گفت که این دستورالعمل منجر به تدوین دستورالعمل هایی برای آژانس های دولتی ایالات متحده می شود که پس از برآورده شدن تقاضا در ایالات متحده ، به کشورهای دیگر در تهیه واکسن کمک کنند.

هنوز مشخص نبود که چرا برای اطمینان از توزیع واکسن در داخل کشور به یک دستورالعمل اجباری احتیاج است ، اگرچه به نظر می رسد این سفارش تا حدی برای تأکید بر فلسفه “اول آمریکا” ترامپ پیش از دولت جدید رئیس جمهور منتخب جو بایدن طراحی شده است.

یک مقام آمریکایی گفت: دولت ترامپ اطمینان دارد که واکسن کافی برای تلقیح هر کس که واکسن می خواهد تا پایان سه ماهه دوم 2021 داشته باشد. (پاتریک سمنسکی / آسوشیتدپرس)

کاخ سفید روز سه شنبه جلسه ای را برای تشریح برنامه های توزیع واکسن از طریق عملیات Warp Speed ​​ترامپ که سازماندهی این تلاش ها است ، برگزار می کند. ترامپ و سایر مقامات صحبت خواهند کرد.

توسعه دهندگان واکسن Pfizer Inc و Moderna Inc در آن شرکت نخواهند کرد.

یک مقام کاخ سفید گفت که این شرکت ها نمی آیند زیرا آنها درخواست های فعال در انتظار اداره غذا و داروی ایالات متحده دارند. قرار است یک مقام ارشد FDA ، دکتر پیتر مارکس ، در این رویداد سه شنبه سخنرانی کند.

دعوت شدگان در این جلسه شامل توزیع کنندگان دارو ، داروخانه ها و شرکت های تدارکاتی مانند McKesson Corp ، Walgreens Boots Alliance Inc ، CVS Health Corp ، United Parcel Service Inc و FedEx Corp.

نیویورک تایمز گزارش داد که Pfizer به دلیل تعهدات خود به سایر کشورها ممکن است تا ژوئن آینده نتواند بیشتر واکسن خود را به ایالات متحده ارائه دهد.

یک مقام دولتی خاطرنشان کرد که واکسن Pfizer تابستان گذشته هنوز در آزمایشات بالینی است و دولت معاملات پیشرفته ای را برای به دست آوردن چندین نامزد واکسن دیگر انجام داده است.

وی افزود: “هر کسی که بخواهد ما را بفروشد ، بدون تأیید EUA (FDA مجوز استفاده اضطراری) ، صدها میلیون دوز در ماه های ژوئیه و آگوست تضمین شده است ، قرار نبود پول دولت را بدست آورد.”

گزینه خرید 500 میلیون دوز اضافی واکسن را داشت

این مقام گفت ، حدود 85 درصد از مراقبت های طولانی مدت و امکانات زندگی مساعدت در سراسر کشور برای خدمات واکسیناسیون سیار ارائه شده توسط CVS و Walgreens ثبت نام کرده اند. وی افزود: دولت ایالات متحده نگران حملات سایبری مربوط به واکسن بود و از خود در برابر آنها محافظت کرده بود.

سخنگوی Pfizer ، شارون کاستیلو گفت: “دولت ایالات متحده سفارش اولیه 100 میلیون دوز واکسن COvID-19 Pfizer-BioNTech را صادر کرد و Pfizer آماده است تا به زودی پس از دریافت مجوز استفاده اضطراری از FDA ، ارسال دوزهای اولیه را آغاز کند. هر دوز اضافی فراتر از 100 میلیون ، منوط به یک توافق نامه جداگانه و قابل قبول هم هستند. “

وزیر بهداشت و خدمات انسانی الکس آذر به NBC News گفت که دولت ایالات متحده این گزینه را دارد که 500 میلیون دوز اضافی واکسن Pfizer بخرد اما از گفتن اینکه آیا دولت این گزینه را دنبال می کند ، خودداری کرد.

نمایندگان تیم منتخب رئیس جمهور دموکرات بایدن به اجلاس دعوت نشده اند. ترامپ ، جمهوریخواهی که در انتخابات 3 نوامبر به بایدن باخت ، از قبول نتیجه امتناع ورزید.