ترامپ متعهد اقدامات قانونی بیشتری در مورد انتخابات ایالات متحده می شود ، و اقدام به جمع آوری کمک های مالی تهاجمی می کند

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا قول داد كه در روزهای آینده اقدامات قانونی را انجام دهد زیرا وی حاضر به قبول ضرر خود به جو بایدن دموكرات نیست ، و زمینه ای تهاجمی برای اهداكنندگان فراهم می كند تا بتوانند هرگونه درگیری دادگاه را تأمین مالی كنند.

ترامپ و مبارزات انتخاباتی وی تاکنون بدون اثبات اتهامات مربوط به کلاهبرداری گسترده در رأی دهندگان در پنسیلوانیا و سایر ایالت ها را که برای بیدن شکستند ، مطرح کرده است.

اما مقامات ارشد ، دستیاران کمپین و متحدانش به آسوشیتدپرس گفتند که شواهد قریب به اتفاق کلاهبرداری در واقع مهم نیست.

مقامات گفتند ، استراتژی مبارزه قانونی با آرا tall کسب شده برای بایدن در پنسیلوانیا و جاهای دیگر بیشتر به ترامپ ارائه می شود تا ضرری را که نمی تواند درک کند و کمتر در مورد تغییر نتیجه انتخابات درک کند. آنها به شرط ناشناس ماندن برای گفتگو در مورد استراتژی داخلی با AP صحبت کردند.

دستیاران و متحدان ترامپ همچنین به طور خصوصی اعتراف کردند که درگیریهای قانونی – در بهترین حالت – از وقوع اجتناب ناپذیر جلوگیری خواهد کرد ، و برخی نسبت به تلاشهای رئیس جمهور برای تضعیف ایمان به رای گیری عمیقاً احترام داشتند. اما آنها گفتند که ترامپ و یک گروه اصلی از وفاداران قصد دارند پایگاه حامیان خود را حتی در شکست در کنار خود حفظ کنند.

وضعیت منحصر به فرد

طی دهه های گذشته هیچ انتخاباتی در آمریکا صورت نگرفته است که در آن چنین تقلب گسترده ای ادعا شود. نزدیکترین انتخابات انتخابات 1960 بود که در آن جان اف کندی دموکرات ، ریچارد نیکسون جمهوریخواه را شکست داد و ادعاهایی مبنی بر کمک به تقلب در پیروزی کندی وجود داشت.

تماشا کنید | طرفداران ترامپ در ناباوری از پیروزی بایدن در آریزونا:

علی رغم پیش بینی های گسترده برای پیروزی جو بایدن ، طرفداران دونالد ترامپ در یک محل تجمع از پیش برنامه ریزی شده در ققنوس ، آریزاز ، شنبه اصرار داشتند که بایدن رئیس جمهور بعدی نیست و ادعاهای اثبات نشده ترامپ درباره تقلب در رای دهندگان را تکرار کرد. 2:12

لحظاتی پس از آنکه AP خواستار رقابت برای بایدن شد ، رودی جولیانی ، وکیل ترامپ در مقابل بنر مبارزات انتخاباتی بالای درب گاراژ یک شرکت محوطه سازی در فیلادلفیا ایستاد ، و بین یک مرکز سوزاندن و یک فروشگاه کتاب بزرگسالان قرار داشت ، با تعداد زیادی از تماشاگران نظرسنجی و اعلام کرد که آنها برای بررسی هرگونه نادرستی بسیار دور نگه داشته شده اند.

وی گفت: “ما هیچ راهی برای دانستن نداریم ، زیرا ما از حق بازرسی آرا محروم شده ایم.”

ناظران نظرسنجی حزبی توسط یک حزب یا کمپین سیاسی تعیین می شوند تا نگرانی های خود را گزارش دهند. آنها کارگران نظرسنجی نیستند که در واقع رای می گیرند. نظارت در مکان های اخذ رأی و دفاتر انتخابات در بیشتر ایالت ها مجاز است ، اما قوانین متفاوت است و محدودیت های خاصی برای جلوگیری از هرگونه آزار و اذیت و ارعاب وجود دارد. آنها مجاز به مداخله در انجام انتخابات نیستند و معمولاً لازم است که پیش از این در دفتر انتخابات محلی ثبت نام کنند.

امسال ، به دلیل ویروس کرونا که بیش از 230،000 نفر را در سراسر ایالات متحده کشته است ، در چند ایالت ، از جمله پنسیلوانیا ، دادخواست هایی وجود داشت که تماشاگران نظرسنجی می توانند برای اطمینان از فاصله اجتماعی در آنجا بایستند.

وكلا می توانند به طور بالقوه استدلال كنند كه شمارش آرا باید به دلیل تقلب مشاهده شده توسط ناظران نظرسنجی كنار گذاشته شود ، اما برای پیروزی در این استدلال آنها به مداركی احتیاج دارند ، نه فقط ادعاهایی كه به ناظران اجازه داده نشده بود به اندازه كافی واضح ببینند. قضات از انصراف از حق رای دادن رأی دهندگان بیزار هستند و باید اثبات قابل توجهی وجود داشته باشد که تقلب آنقدر به شمارش آسیب رسانده است که باید کنار گذاشته شود.

ناظران نظرسنجی دموکراتیک که به آنها دسترسی یکسانی نیز داده شده نگرانی ایجاد نکرده اند. جولیانی شواهد کلاهبرداری را در کنفرانس مطبوعاتی بسیار مهم خواند. وی گفت که خواهان طرح شکایت در دادگاه فدرال است ، اما این موضوع قبلاً در برابر قضات قرار داشته است.

حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده پس از فراخوان انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده برای نامزدی حزب دموکرات جو بایدن در آتلانتا در تظاهرات “جلوگیری از سرقت” را در پایتخت ایالت جورجیا شرکت کنند. (اتاق داستین / رویترز)

یک قاضی فدرال پنج شنبه شب در فیلادلفیا به دو طرف دستور داد توافق نامه ای را درباره تعداد ناظران نظرسنجی و میزان نزدیک بودن آنها به شمارش آرا تهیه کنند. قاضی همچنین ابراز نگرانی در مورد ایمنی کارگران نظرسنجی در هنگام همه گیری در صورت اجازه مشاهده ناظران نظرسنجی از روی شانه های خود کرد.

طرح پرونده های قضایی بیشتر

در کانال فاکس نیوز آینده های صبح یکشنبه روز یکشنبه ، جولیانی گفت علاوه بر دادخواست های موجود در پنسیلوانیا ، دو پرونده قضایی دیگر نیز در دست تهیه است.

در پایان این هفته ، جولیانی پیش بینی کرد مبارزات انتخاباتی “چهار یا پنج” پرونده قضایی تشکیل دهد که در مجموع 10 مورد ممکن است.

تقلب در رأی دهندگان بسیار نادر است و وقتی این اتفاق می افتد ، مردم به طور کلی دستگیر و تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند و نتیجه انتخابات را تغییر نمی دهد. به طور معمول ، این شامل کسی است که می خواهد خواسته های عزیزی را که اخیراً درگذشته ارضا کند و یا با پر کردن آن برگه آگاهانه یا مرتکب جرمی نشود.

تماشا کنید | واکنش آمریکا در هنگام انتخاب جو بایدن به عنوان رئیس جمهور:

رأی دهندگان در شهرهای سراسر ایالات متحده تجمع کردند و انتخاب جو بایدن را به عنوان رئیس جمهور جشن گرفتند و از آن تقبیح کردند. 4:43

مقامات ستاد انتخاباتی ترامپ همچنین ادعا کرده اند که بیش از 21000 نفر به نام کشته شدگان در پنسیلوانیا انتخاب شده اند. این ادعاها از دادخواست یک گروه حقوقی محافظه کار علیه وزیر امور خارجه ناشی می شود و وی را متهم به اشتباه درج 21000 نفر از ساکنان ظاهراً مرده در لیست رای دهندگان می کند.

جان جونز ، قاضی فدرال ، پرونده را گفته است که در ادعاها شک دارد. وی گفت که بنیاد حقوقی منافع عمومی که ادعا می کند از دادگاه درخواست می کند که افراد ناموفق در لیست رای دهندگان را بپذیرد ، و او خواستار اثبات و سedال شد که چرا آنها تا “ساعت یازدهم” برای طرح شکایت صبر کرده اند.

وی در حکم 20 اکتبر نوشت: “ما نمی توانیم و خواهان ادعای شاکی نیستیم – در انتخاباتی که هر رأی مهم باشد ، ما رأی دهندگان بالقوه واجد شرایط را فقط بر اساس ادعاهای یک بنیاد خصوصی از حق رای خارج نخواهیم کرد.”

ترامپ پس از آنکه رسانه های خبری روز شنبه بایدن را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واشنگتن اعلام كرد ، به كاخ سفید بازگشت. (کارلوس باریا / رویترز)

حتی دولت خود ترامپ نیز ادعاهای کلاهبرداری گسترده رای دهندگان و رأی گیری غیرقانونی را پس زده است ، هرچند در آن اشاره ای به ترامپ نکرده است. آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های امنیتی ، آژانس فدرال ناظر بر امنیت انتخابات ایالات متحده ، همچنین اظهار داشت که دفاتر انتخابات محلی اقدامات تشخیصی دارند که “انجام تقلب از طریق آرا تقلبی را بسیار دشوار می کند”.

هیچ بی نظمی رای گیری گسترده ای وجود ندارد

مقامات ارشد انتخابات در ایالت های میدان جنگ آریزونا ، جورجیا ، میشیگان ، پنسیلوانیا و نوادا – اعم از جمهوری خواه و دموکرات – همگی گفته اند که هیچ تخلف گسترده ای در رای گیری ، هیچ مورد عمده ای از تقلب یا فعالیت غیرقانونی مشاهده نمی کنند.

در همین حال ، بیل استپین ، مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ روز شنبه در تماسی با هواداران آنها را تشویق کرد تا آماده ادامه جنگ برای ترامپ ، از جمله ایستادن برای تجمعات و تظاهرات باشند. سایر دستیاران آنچه که به استناد آنها بی نظمی در شمارش است را بیان کردند.

و جمهوری خواهان به این ایده پایبند بودند که باید همه آرا “” قانونی “شمارش شود – زبانی که بارز آن بیانگر آن است که دموکرات ها خواهان شمارش آرا illegal غیرقانونی هستند ، ادعایی که هیچ مدرکی برای آن وجود ندارد.

تماشا کنید | ‘زمان شفابخشی در آمریکا’: آدرس پیروزی رئیس جمهور منتخب جو بایدن:

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ، مستقیماً با آمریکایی هایی صحبت کرد که در سخنرانی پیروزی وی در ویلمینگتون ، دل ، به او رأی ندادند و گفت که “زمان آن رسیده است که دوباره به حرف های یکدیگر گوش دهیم” و دیگر اینکه با دشمنان مانند دشمن رفتار نکنیم. 1:42

این تعادل نامطلوبی برای متحدان ترامپ بود زیرا آنها سعی می کنند از رئیس جمهور حمایت کنند – و از به خطر انداختن عواقب بعدی جلوگیری می کنند – اما با واقعیت شمارش آرا روبرو هستند.

به گفته یکی از جمهوری خواهان که برای گفتگو در مورد مکالمه خصوصی ناشناس شد ، جمهوری خواهان در کپیتول هیل به ترامپ فرصت می دادند تا تمام گزینه های قانونی را بررسی کند و اجازه می دهد روند کار انجام شود.

میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا هنوز هیچ اظهارات علنی نکرده است – نه بایدن را تبریک می گوید و نه به شکایات ترامپ درباره نتایج پیوست.

اسکات جنینگز ، استراتژیست جمهوری خواه در کنتاکی که با مک کانل متحد بود ، گفت: “من مطمئن نیستم که موقعیت او از دیروز تغییر کرده باشد – همه آرا را بشمار ، همه ادعا را قضاوت کن.” “احساس من این است که هیچ تحمل بیش از آنچه قانون اجازه می دهد وجود نخواهد داشت. تحمل آنچه که قانون اجازه می دهد وجود خواهد داشت.”

این دیدگاهی بود که توسط چند جمهوریخواه دیگر نیز مورد انعکاس قرار گرفت و نه نتیجه را تأیید یا رد کرد.

باری ریچارد ، نماینده جورج دبلیو بوش در بازشماری آرا Florida سال 2000 در فلوریدا که به دیوان عالی آمریکا ختم شد ، گفت: “هیچ چیزی که من در مورد انتخابات دیده ام ، مسئله حقوقی را ایجاد نمی کند که بتواند موفق شود. در آنجا هیچ چیز وجود ندارد.” وی گفت: “وقتی این نوع پرونده های قضایی مطرح می شود ، موجب تحقیر كل سیستم حقوقی است.”