ترامپ می گوید اگر کالج انتخاباتی به بایدن رأی دهد کاخ سفید را ترک می کند ، اما ممکن است هرگز تسلیم نشود

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا روز پنجشنبه گفت اگر دانشكده انتخاباتی به جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب رأی دهد ، كاخ سفید را ترك می كند ، نزدیك ترین گزینه وی برای قبول انتخابات 3 نوامبر است ، حتی اگر ادعاهای بی اساس خود را در مورد تقلب گسترده رای دهندگان تکرار کند.

ترامپ ، یک جمهوری خواه ، در گفتگو با خبرنگاران در تعطیلات روز شکرگذاری ایالات متحده ، گفت اگر بایدن دموکرات – که قرار است در 20 ژانویه سوگند یاد کند – توسط دانشکده انتخابات به عنوان برنده انتخابات شناخته شود ، او کاخ سفید را ترک می کند.

اما وی همچنین گفت که در شرایط فعلی قبول کردن برای او دشوار است و از گفتن اینکه آیا در مراسم تحلیف بایدن شرکت خواهد کرد ، امتناع ورزید.

ترامپ در یک گفتمان گاه آشفته در کاخ سفید تأکید کرد و گفت: “این انتخابات یک تقلب بود” ، در حالی که همچنان هیچ مدرک مشخصی درباره بی نظمی گسترده در رای گیری ارائه نمی داد.

بایدن با 306 رأی کالج انتخاباتی – خیلی بیشتر از 270 رأی مورد نیاز – به 232 رأی ترامپ در انتخابات پیروز شد و قرار است انتخاب کنندگان در 14 دسامبر برای رسمیت یافتن نتیجه دیدار کنند. همچنین بایدن با رای گیری بیش از شش میلیون از آرا popular عمومی ، ترامپ را رهبری می کند.

تماشا کنید | ترامپ می گوید اگر دانشکده انتخاباتی به بایدن رأی دهد کاخ سفید را ترک خواهد کرد:

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، در یك گفتگوی آزمایشی با خبرنگاران ، سرانجام گفت كه در صورت اعلام جو بایدن برنده رأی هیئت انتخاباتی ، كاخ سفید را ترك می كند. 1:06

تلاش ها برای واژگون کردن نتایج ناکام مانده است

ترامپ تاکنون از تصدیق کامل شکست خود امتناع کرده است ، گرچه هفته گذشته – با فشار فزاینده از سوی جمهوری خواهان خود – موافقت کرد که روند انتقال بایدن رسما ادامه یابد.

ترامپ در پاسخ به این س ifال که آیا در صورت رأی دادن کالج انتخاباتی به بایدن ، کاخ سفید را ترک خواهد کرد ، گفت: “مطمئناً خواهم کرد. مطمئناً خواهم کرد. و شما این را می دانید.

وی ادامه داد: “اما من فکر می کنم که از الان تا 20 ژانویه اتفاقات زیادی رخ خواهد داد. خیلی چیزها.” “تقلب گسترده کشف شده است. ما مانند یک کشور جهان سوم هستیم.”

تلاش های ناامیدانه ترامپ و دستیارانش برای لغو نتایج در ایالت های اصلی ، یا با طرح دعوی در دادگاه یا با فشار بر قانونگذاران ایالتی ، به نتیجه نرسیده است و گزینه های وی تمام می شود.

در ایالات متحده ، یک نامزد به جای کسب اکثریت آرا popular ملی مردم ، با کسب بیشترین آرا elect انتخاباتی رئیس جمهور می شود. رای دهندگان ، که به 50 ایالت و ناحیه کلمبیا تقسیم می شوند ، عمدتا بر اساس جمعیت آنها ، وفاداران حزب هستند که متعهد می شوند از نامزدی که رای مردم در ایالت آنها را به دست آورد حمایت کنند.

چندین کارشناس قانون انتخابات به این نکته اشاره کرده اند که ترامپ مجبور به قبول امتیاز نیست.

ترامپ می گوید که به جورجیا خواهد رفت

در جریان کنفرانس خبری ، ترامپ در ادامه سخنان خود مقامات خود را در ایالت های نبردی که از دست داده است ، از جمله پنسیلوانیا و جورجیا ، به عنوان “کمونیست” و “دشمن دولت” محکوم کرد.

مقامات ایالتی و ناظران بین المللی بارها گفته اند که هیچ مدرکی درباره کلاهبرداری گسترده وجود ندارد و مبارزات انتخاباتی ترامپ بارها در دادگاه ناکام مانده است.

ترامپ اعلام کرد که برای دیدار با افرادی که به گفته وی ده ها هزار طرفدار در 5 دسامبر برگزار می شود ، قبل از دو دور دوم انتخابات در آنجا که احتمالاً تعیین می کند جمهوری خواهان یا دموکرات ها سنا را کنترل می کنند ، به جورجیا سفر کند.

امیلی مورفی ، مقام ارشد در اداره خدمات عمومی ، بایدن را دوشنبه “برنده آشکار” اعلام کرد ، یک مرحله رویه ای در عین حال حیاتی که اجازه می دهد انتقال به طور جدی آغاز شود. وی “تحولات اخیر شامل چالش های حقوقی و تأیید نتایج انتخابات” را ذکر کرد.

امیلی مورفی ، مدیر اداره خدمات عمومی ، در تصویر در سال 2019 ، بایدن را دوشنبه “برنده آشکار” انتخابات اعلام کرد ، یک اقدام رویه ای در عین حال حیاتی که اجازه می دهد انتقال به طور جدی آغاز شود. (سوزان والش / آسوشیتدپرس)

پرونده های قضایی بیشتری تشکیل شده است

اما یک روز پس از آنکه ترامپ گفت دولت وی باید کار خود را با تیم بایدن آغاز کند ، سه دادخواست دیگر توسط متحدان تشکیل شد که تلاش کردند گواهینامه را در دو ایالت دیگر نبرد متوقف کنند.

در مینه سوتا ، یک قاضی در مورد دادخواست رای نداد و ایالت نتایج برای بایدن را تأیید کرد. مورد دیگری در ویسکانسین ثبت شد ، که تا سه شنبه گواهی نمی دهد. جمهوری خواهان آریزونا شکایتی را درباره بازرسی آرا ثبت کردند. صدور گواهینامه دولتی دوشنبه انجام می شود.

و تیم حقوقی مبارزات انتخاباتی گفت كه قانونگذاران ایالتی در آریزونا و میشیگان جلساتی را درباره انتخابات برگزار می كنند “تا اطمینان حاصل شود كه همه آرای قانونی شمارش شده و آرای غیرقانونی در انتخابات 3 نوامبر شمارش نشده است.”

در پنسیلوانیا ، جایی که قانونگذاران جمهوریخواه ایالتی روز چهارشنبه در گتیسبورگ برای ابراز نارضایتی از انتخابات دیدار کردند ، رودی جولیانی ، وکیل ترامپ شخصاً در آن حضور یافت و ترامپ از دفتر بیضی شکل تماس گرفت.

ترامپ تأکید کرد: “ما همه شواهد را داریم.” “همه آنچه ما نیاز داریم این است که برخی از قاضیان بدون داشتن نظر سیاسی به آن گوش دهند.”

اما شدیدترین توبیخ قانونی هنوز از جانب قاضی محافظه کار جمهوری خواه در دادگاه فدرال پنسیلوانیا صورت گرفته است که روز شنبه دادخواست تیم ترامپ را به دنبال بیرون راندن نتایج انتخابات رد کرد. قاضی در یک حکم تند در مورد کمبود شواهد به مبارزات انتخاباتی ترامپ هشدار داد. این کمپین تجدید نظر کرده است.