ترامپ هنگام ترک کار با چالش های قانونی متعددی روبرو می شود

حدس و گمان های زیادی وجود دارد که حتی اگر او قبول کند که در انتخابات هفته گذشته شکست خورده است ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا علاقه مند است با کسب سهام در یک شرکت رسانه ای یا همچنان به عنوان نامزد ، همچنان در سیاست جمهوری خواهان باقی بماند.

اما وقت ترامپ در خارج از دفتر کار خود را می توان با جلسات با وکلا و احتمالاً ودیعه های تحت سوگند یا شهادت در دادگاه صرف کرد. دادستان های پیشین گفتند ، اواخر ژانویه بیایید ، وی حمایت هایی را که سیستم حقوقی ایالات متحده از رئیس جمهور مستقر می کند از دست می دهد.

ترامپ 74 ساله در زندگی حرفه ای به عنوان سازنده املاک و مستغلات ، صاحب تیم فوتبال حرفه ای و بزرگان کازینو ، در پرونده های قضایی بیگانه نبوده است. او غالباً برای حل وفصل امور بی سر و صدا کار کرده و اعتراف نکرده است که هیچ اشتباهی انجام داده است. با این حال ، مشخصات وی به عنوان رئیس جمهور سابق می تواند آن را به چالش بکشد.

در اینجا برخی از چالش های حقوقی ترامپ وجود دارد:

تحقیق نیویورک از سازمان ترامپ

سیروس ونس ، دادستان منطقه منهتن ، که قوانین ایالت نیویورک را اجرا می کند ، بیش از دو سال است که تحقیقات جنایی را درباره ترامپ و سازمان ترامپ انجام می دهد.

این تحقیق در ابتدا بر پرداخت های غیرقانونی متمرکز بود که مایکل کوهن ، وکیل سابق ترامپ و مدیر عامل توصیف خود ، قبل از انتخابات 2016 به دو زن پرداخت که گفتند با ترامپ برخورد جنسی داشته اند ، که رئیس جمهور آنها را رد کرده است.

دادستان منطقه منهتن سیروس آر ونس جونیور تحقیقات جنایی را در مورد سازمان ترامپ آغاز کرده است. (برندان مک درمید / رویترز)

ونس در پرونده های اخیر دادگاه اظهار داشت که تحقیق وی اکنون گسترده تر است و می تواند بر کلاهبرداری بانکی ، مالیاتی و بیمه ای و همچنین جعل سوابق تجاری تمرکز کند.

در ماه ژوئیه ، دادگاه عالی ایالات متحده – با رد درخواست ترامپ برای جلوگیری از بازپرداخت – گفت که رئیس جمهور در حالی که کار می کرد از کاوش های جنایی دولت در امان نبوده است ، اما می تواند سایر موارد دفاعی را برای احضار ونس مطرح کند.

کارشناسان حقوقی گفتند که ونس در نهایت در به دست آوردن سوابق مالی ترامپ پیروز خواهد شد.

هری سندیک ، دادستان پیشین در نیویورک ، گفت: برخی معتقدند ونس تمایلی به اتهام ترامپ به دلیل عدم اطمینان در مورد قانون اساسی بودن پرونده علیه رئیس جمهور مستقر نداشته است.

ساندیک گفت: “این نگرانی ها با ترک ترامپ از دفتر از بین خواهند رفت.”

کوری برتشنایدر ، استاد علوم سیاسی در دانشگاه براون در پراویدنس ، RI ، گفت که تحقیقات تهدیدی برای ترامپ است.

برتشنایدر گفت: “این واقعیت که آنها احضاریه ها را صادر کرده و در دادگاه عالی به دادگاه عالی رسیده اند ، نشان می دهد که این یک تحقیق جنایی بسیار جدی از رئیس جمهور است.”

کوهن گفت این کمپین با دیوید پکر ، رئیس شرکت انتشارات National Enquirer ترتیب داده شده است تا داستان های مخرب درباره رقبای ترامپ منتشر شود و اطلاعات مخرب در مورد ترامپ منتشر نشود. بر اساس گزارش CNN 2019 ، پکر با محققان نیویورک صحبت کرده است.

تحقیق مالیاتی یک سوال بزرگ است

ترامپ می تواند با تعقیب کیفری توسط وزارت دادگستری ایالات متحده ، به رهبری دادستان کل جدید ایالات متحده روبرو شود.

برخی از کارشناسان حقوقی گفته اند که ترامپ می تواند با اتهامات فرار مالیات بر درآمد فدرال روبرو شود ، با اشاره به گزارش نیویورک تایمز مبنی بر اینکه ترامپ هم در سال 2016 و هم در سال 2017 750 دلار مالیات بر درآمد فدرال پرداخت کرده است.

نیک آکرمن ، وکیل دادگستری درسی و ویتنی و دادستان سابق فدرال ، گفت: “شما مطالبی را که از نیویورک تایمز بیرون آمده است و دارای انواع نشانه های کلاهبرداری مالیاتی است ،”

WATCH l ترامپ از اعتبارات مالیاتی برای مزیت استفاده کرد:

گزارش نیویورک تایمز در مورد بازگشت مالیات دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا به دهه های گذشته ، نشان می دهد که وی فقط 750 دلار مالیات بر درآمد شخصی در سال 2016 و 2017 پرداخته است و برای 10 از 15 سال گذشته هیچ مالیاتی پرداخت نکرده است. 2:04

آكرمن هشدار داد كه تا زمان ديدن تمامي شواهد ، نمي توان به طور قطع اطلاع داشت.

ترامپ یافته های گزارش تایمز را رد کرد و در توئیتی نوشت که میلیون ها دلار مالیات پرداخت کرده اما حق استهلاک و اعتبار مالیاتی را دارد.

ترامپ پس از آغاز مبارزات انتخاباتی خود در سال 2015 با آزاد نکردن مالیات خود ، در میان نامزدهای ریاست جمهوری سنت پس از واترگیت را حفظ کرد. او این مواضع را با ادعای اینکه تحت بازرسی است توجیه کرد ، اما سرویس درآمد داخلی در فوریه 2016 گفت که “هیچ چیز مانع از تقسیم افراد اطلاعات مالیاتی خود را “.

چنین پیگرد قانونی به شدت بحث برانگیز خواهد بود و وزارت دادگستری می تواند تصمیم بگیرد که ترامپ را به نفع عموم مردم نمی کند حتی اگر شواهدی مبنی بر تخلف جنایی وجود داشته باشد.

جو بایدن ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده ، در ماه آگوست به رادیو عمومی ملی گفت که پیگیری اتهامات کیفری علیه سلف خود “یک کار بسیار غیرمعمول است و احتمالاً نه خیلی زیاد – چگونه می توانم آن را بگویم؟ – برای دموکراسی مفید است.”

حتی بدون بررسی مالیات ، گزارش های متعدد در ایالات متحده نشان می دهد که ترامپ به زودی مجموعه ای از پرداخت وام را انجام خواهد داد. این موارد می تواند یک چالش در یک بیماری همه گیر برای یک امپراطوری تجاری باشد که بستگی چندانی به گردشگری و سفرهای بدون محدودیت ندارد.

تحقیقات کلاهبرداری مدنی

دادستان کل نیویورک ، لتیتیا جیمز تحقیقات تقلب مالیاتی فعال در مورد سازمان ترامپ دارد.

این تحقیق پس از اینکه کوهن ، وکیل سابق ترامپ به کنگره گفت ، رئیس جمهور ارزش دارایی را برای صرفه جویی در هزینه وام ها و بیمه متورم کرده و آنها را تخفیف داد تا مالیات املاک و مستغلات را کاهش دهد.

مایکل کوهن ، وکیل سابق دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، با دادستان ها همکاری کرده و در کنگره شهادت داده است. ادعاهای کوهن می تواند دردسرهایی را برای ترامپ هنگام ترک کار به وجود آورد. (جینا مون / رویترز)

خود ترامپ در سپرده گذاری سال 2007 در یک پرونده غیرمرتبط همین حرف را زد.

وی با قسم گفت: “ارزش خالص من نوسان دارد و با بازارها و با نگرش و احساسات ، حتی احساسات خودم بالا و پایین می شود.”

این تحقیق در نیویورک یک تحقیق مدنی است ، به این معنی که می تواند منجر به مجازات های مالی شود اما نه به زندان.

پسر ترامپ ، اریک ترامپ ، یکی از مدیران این شرکت ، در ماه اکتبر پس از اولین امتناع از نشستن برای مصاحبه در طول مبارزات انتخاباتی ، از سمت خود برکنار شد. دادستان کل گفته است اریک ترامپ در یک یا چند معامله در حال بررسی دخالت نزدیک داشته است.

جیمز پیش از این بر انحلال بنیاد ترامپ ، یک سازمان خیریه که نامزد برای پیشبرد منافع تجاری و نامزدهای ریاست جمهوری سال 2016 از آن استفاده می کرد ، نظارت داشت. ترامپ 2 میلیون دلار جریمه پرداخت کرد.

ای. ژان کارول

E. Jean Carroll ، نویسنده سابق مجله Elle ، پس از اینکه رئیس جمهور ادعای کارول مبنی بر تجاوز به او در دهه 1990 در یک فروشگاه بزرگ نیویورک را رد کرد و وی را به دروغ گفتن برای فروش یک کتاب به خاطر دروغ گفت ، از ترامپ در سال 2019 شکایت کرد.

در ماه آگوست ، یک قاضی ایالتی اجازه داد که پرونده به جلو ادامه یابد ، به این معنی که وکلای کارول می توانند از DNA ترامپ برای تهیه لباس با لباسی که وی گفته بود در فروشگاه پوشیده است ، یک نمونه DNA بگیرند.

ای. ژان کارول در یک حادثه دهه 1990 دونالد ترامپ را به تجاوز جنسی متهم کرده و از وی به دلیل افترا شکایت کرده است. (کارلو آلگری / رویترز)

یک قاضی فدرال در منهتن پیشنهاد وزارت دادگستری ایالات متحده برای جایگزینی دولت فدرال به جای ترامپ را به عنوان متهم در این پرونده رد کرد. قاضی منطقه ایالات متحده لوییس کاپلان در منهتن گفت که ترامپ اظهارات خود را در مورد کارول در زمینه استخدام خود به عنوان رئیس جمهور بیان نکرده است.

باربارا مک کوئد ، استاد حقوق در دانشگاه میشیگان گفت که انتظار دارد وزارت دادگستری بایدن تلاش برای محافظت از ترامپ را از این پرونده کنار بگذارد.

مک کوآد ، دادستان سابق فدرال گفت: “بعید به نظر می رسد که DOJ به دنبال آنچه که من بعنوان یک استدلال ناخوشایند در یک دولت جدید می بینم ، ادامه دهد.”

تابستان Zervos

ترامپ همچنین با یک دادخواست توسط سامر زرووس ، رقیب سال 2005 در برنامه تلویزیونی واقعیت ترامپ روبرو است شاگرد، که می گوید ترامپ برخلاف میلش در جلسه 2007 او را بوسید و بعداً در یک هتل او را بدرقه کرد.

پس از آنکه ترامپ زرووس را دروغگو خواند ، از وی به دلیل افترا شکایت کرد.

این پرونده در حالی متوقف شده است که دادگاه تجدیدنظر ایالت نیویورک در تصمیم مارس 2019 که ترامپ مجبور بود با این پرونده روبرو شود در حال بررسی بود. استدلال مصونیت ترامپ پس از بیرون آمدن از دفتر ، دیگر صدق نخواهد کرد.

کت و شلوار بازاریابی چند سطح

ترامپ و فرزندان بزرگسال او متهماني هستند كه در دادگاهي به اتهام گمراه كردن شاكيان به فروشنده شدن شبكه ارتباطات آمريكا (ACN) متهم هستند. به گفته شاکیان ، ترامپ آنها را به این فکر واداشت که دونالد ترامپ معتقد است سرمایه گذاری هایشان نتیجه می دهد.

ایوانکا ترامپ و دونالد ترامپ جونیور ، هنگام سخنرانی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ، در تاریخ 2 نوامبر در کنوشا ، ویس گوش می دهند. فرزندان بزرگسال رئیس جمهور اریک ، ایوانکا و دونالد جونیور ، در سازمان ترامپ نقش دارند و به عنوان متهمین در یک کلاس نامگذاری شده اند – طرح دعوی حقوقی مربوط به شرکتی که آنها به ارتقا آن کمک کردند. (AP)

گزارش شده است که ترامپ طی چندین سال 8.8 میلیون دلار آمریکا برای فعالیت های مربوط به ACN خود ، که شامل سخنرانی و حضور شخصی بود ، به وی پرداخت شد. او حتی در برخی از قسمت های ACN تبلیغ کرد شاگرد.

با وجود این ، ترامپ در سال 2015 به وال استریت ژورنال گفت: “من در مورد این شرکت چیزی جز افرادی که شرکت را اداره می کنند نمی دانم.”