ترودو متعهد می شود با واکسن COVID-19 در G20 از کشورهای در حال توسعه حمایت کند

نخست وزیر جاستین ترودو و رهبران گروه 20 کشور دیگر روز یکشنبه قول دادند که از کشورهای در حال توسعه در دستیابی به واکسن COVID-19 پشتیبانی کنند و در عین حال متعهد به تأخیر انداختن بدهی برای حوزه های نقدینگی شوند.

در آخرین اطلاعیه منتشر شده توسط نشست G20 عربستان سعودی ، رهبران پیشرفته ترین اقتصادهای جهان قول مساعدت مالی دادند تا اطمینان حاصل كنند كه كشورهای آفریقا و كشورهای جزیره ای كوچك در اقیانوس آرام به موقع به داروها و واكسن های COVID-19 دسترسی امن دارند شیوه.

برخی از سازمان های امدادی از دنیای غرب به دلیل خرید عمده برنامه ریزی شده برای عرضه جهانی واکسن انتقاد کرده اند.

در این بیانیه آمده است: “ما از هیچ تلاشی برای اطمینان از دسترسی مقرون به صرفه و عادلانه آنها برای همه مردم ، مطابق با تعهدات اعضا برای ایجاد انگیزه در نوآوری دریغ نخواهیم کرد.”

در این بیانیه آمده است: “در این گزارش ، با اشاره به” بهداشت جهانی “، ما از تمام تلاش های مشترک ، به ویژه دسترسی به برنامه COVID-19 Tools Accelerator (ACT-A) و مرکز COVAX آن و مجوز داوطلبانه مالکیت معنوی ، پشتیبانی کامل می کنیم. پروژه واکسن COVID-19 به رهبری سازمان برای اطمینان از دسترسی کشورهای فقیر به واکسن های نجات دهنده زندگی.

کانادا قبلاً تعهداتی را درمورد COVAX متعهد شده است ، که به گفته همه ، صدها میلیون دوز واکسن را تضمین کرده است.

کانادا برای متوقف کردن جمع آوری بدهی از کشورهای فقیرتر

کانادا همچنین امضا کننده طرح تعلیق خدمات بدهی است ، برنامه ای که به کشورهای در حال توسعه و واجد شرایط اجازه می دهد تا پرداخت های دو جانبه رسمی بدهی خدمات بدهی را در طول بیماری همه گیر متوقف کنند.

این برنامه باعث می شود کشورها برای خرید درمان های COVID-19 و تجهیزات محافظت شخصی مورد نیاز و یا حمایت از کارگران بیکار رها شوند.

رهبران G20 موافقت كردند كه این برنامه را تا ژوئن 2021 تمدید كنند و بستانكاران خصوصی را شدیداً تشویق كردند تا با شرایط مشابه در ابتكار شركت كنند. این طرح تاکنون به 46 کشور از 73 کشور واجد شرایط کمک کرده است که 5.7 میلیارد دلار در پرداخت خدمات بدهی سال 2020 به تعویق اندازند.

این اجلاس همچنین شامل بحث در مورد تقویت برنامه های واکنش همه گیر در جهان برای آمادگی بهتر برای هرگونه ترس در آینده در زمینه سلامتی است. رهبران متعهد شدند “راه حلهای طولانی مدت” را برای رفع “شکافها” در پاسخ جهانی بهداشت تهیه کنند.

در بیانیه ای ، دفتر نخست وزیر (PMO) گفت ترودو “اهمیت رهبری G20 و اقدامات هماهنگ برای غلبه بر بیماری همه گیر COVID-19 ، بازگرداندن رشد اقتصادی و اقدام بلند پروازانه برای مبارزه با تغییر اقلیم را برجسته کرد”.

نخست وزیر همچنین “طرفدار دسترسی عادلانه به واکسن ، درمان و تشخیص بود ، زیرا ما نمی توانیم همه گیری را در کانادا پایان دهیم بدون آنکه در همه جا پایان یابد.”

چین تا سال 2060 متعهد به خنثی سازی کربن می شود

ترودو روز یکشنبه در یک نشست مجازی جانبی جداگانه با موضوع مبارزه جهانی با تغییر اقلیم شرکت کرد.

مشارکت وی تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که دولت وی قانونی را وضع كرد كه دولت های فعلی و آینده فدرال را مجبور به تعیین اهداف الزام آور آب و هوایی می كند تا كانادا را به میزان صفر خالص انتشار كربن تا سال 2050 برساند.

تحت فشار بین المللی برای انجام اقدامات بیشتر برای مقابله با گرم شدن کره زمین ، رئیس جمهور چین شی جین پینگ به G20 گفت که چین ابتکارات خود را از جمله دستیابی به خنثی سازی کربن تا سال 2060 را اجرا خواهد کرد.

شی جین پینگ ، رئیس جمهور چین به G20 گفت که چین ابتکارات خود را از جمله دستیابی به خنثی شدن کربن تا سال 2060 را اجرا خواهد کرد. (اندی وونگ / آسوشیتدپرس)

مطابق پانل بین المللی تغییرات آب و هوا ، انتشارات جهانی باید حدود اواسط قرن به “صفر خالص” برسد تا افزایش دمای کره زمین به 1.5 درجه سانتیگراد محدود شود. هدف 1.5 C هدف توافق نامه آب و هوایی پاریس بود که تقریباً توسط همه کشورها از جمله کانادا امضا شد.

در این اطلاعیه آمده است: “همه اعضای G20 به حمایت از تلاش ها و استفاده از تمام رویكردهای موجود با هدف پیشبرد نظارت بر محیط زیست برای نسل های آینده ادامه خواهند داد.” .

رهبران بر لزوم رویکرد “چند جانبه” بیشتر برای حل مشکلات جهان ، از جمله عواقب همه گیر و اقتصادی تأکید کردند. ایالات متحده با رهبری دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، رویکرد انزواگرایانه تری در امور بین الملل اتخاذ کرده است.

در این بیانیه آمده است: “اقدامات جهانی هماهنگ ، همبستگی و همکاری چند جانبه امروز بیش از هر زمان دیگری برای غلبه بر چالش های فعلی و تحقق فرصت های قرن بیست و یکم ضروری است.”

روابط کانادا و عربستان متشنج شد

عربستان سعودی سالها را برای برنامه ریزی این اجلاس صرف کرد – اولین باری که این کشور نفت خیز میانه برای میزبانی نشست G20 در آن قرار داشت – فقط شاهد برگزاری جشنهای باشکوه برنامه ریزی شده توسط محدودیت های همه گیر و سفر بود.

این کشور که در سالهای اخیر اصلاحاتی را برای پرداختن به انتقادات مداوم در مورد سو question ظن حقوق بشری خود انجام داده است ، قصد داشت از اجلاس سران و توجه حاصل از آن برای تقویت چهره خود استفاده کند.

در پنج سال گذشته ، عربستان سعودی در پلیس مذهبی این کشور مستقر شد ، تحریم زنان راننده را با ده ها سال لغو و اجازه حضور در سینماهای عمومی سینما را داد – بخشی از تلاش برای تخریب چهره این کشور به عنوان یک کشور فوق محافظه کار.

گروه های بین المللی حقوق مدنی خواستار این شدند که مقامات مخالفان و فعالان حقوق زنان را که در آنجا بازداشت شده اند ، آزاد کنند.

به گفته PMO ، ترودو بر “نیاز به احترام و دفاع از قانون و حقوق بشر ، از جمله حقوق زنان ، برای جلوگیری از آزار و اذیت و بدرفتاری در سراسر جهان” تأکید کرد.

در بیانیه آمده است: “اکنون ، بیش از هر زمان دیگر ، موفقیت جهانی ما در گرو دستیابی به راهی بهتر به سمت صلح ، رفاه و پایداری است.”

کانادا و عربستان سعودی اخیراً در بحبوحه اختلافات دیپلماتیک بر سرنوشت رائف بدوی وبلاگ نویس زندانی با یکدیگر اختلاف داشتند.

همسر این مرد ، انصاف حیدر ، یک شهروند کانادایی که در شربروک ، کویت زندگی می کند ، از دولت فدرال خواسته است که برای آزادی وی اقدامات بیشتری انجام دهد.

بدوی در سال 2012 به جرم نوشتن انتقاد از روحانیون عربستان سعودی به 10 سال زندان ، 1000 ضربه شلاق و جریمه سنگین محکوم شد.

در این تصویر از کاخ سلطنتی سعودی ، پادشاه سعودی سخنان افتتاحیه خود را در یک اجلاس مجازی G20 به میزبانی عربستان سعودی ارائه می کند و کنفرانس ویدیویی را در میان همه گیر COVID-19 برگزار می کند. (بندر الجالود / کاخ سلطنتی عربستان از طریق آسوشیتدپرس)

کانادا همچنین در نوامبر 2018 پس از قتل جمال خاشوگی ، روزنامه نگار مخالف ، تحریم های مقامات عالی سعودی را زد. محمد بن سلمان ، ولیعهد عربستان سعودی ، توسط آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده به عنوان مسئول قتل شناسایی شده است.

در مجموع ، اعضای G20 حدود 80 درصد از تولید اقتصادی جهان ، دو سوم جمعیت جهان و سه چهارم تجارت بین المللی را نشان می دهند. ایتالیا میزبان نشست G20 در سال 2021 خواهد بود.