ترودو پس از انتخابات پیشگامانه آمریکا ، کامالا هریس را “الهام بخش” خواند

نخست وزیر جاستین ترودو امروز “نقطه عطف تاریخی” را که در ایالات متحده با انتخاب کمالا هریس به دومین دفتر عالی کشور مشخص شده است ، ستود.

ترودو طی یک کنفرانس خبری در اوتاوا ، به هریس و جو بایدن رئیس جمهور منتخب ایالات متحده تبریک گفت و گفت که مشتاقانه منتظر همکاری با آنها برای حل چالش ها و فرصت های مشترک است. وی گفت: پیروزی هریس پیام مهمی را ارسال می کند.

“برای بسیاری از مردم در کانادا و سراسر جهان ، دیدن یک زن – و یک زن سیاه پوست و آمریکای جنوبی-آمریکایی – انتخاب شده به عنوان معاون بعدی رئیس جمهور ایالات متحده الهام بخش و یادآوری است که صدای همه به سیاست تعلق دارد ، ” او گفت.

بایدن پس از حصول اطمینان از آرا defeated کافی دانشکده های انتخاباتی ، دونالد ترامپ را شکست داد و چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا شد.

در حالی که مقامات انتخابات تعداد بی سابقه رأی گیری های پستی را شمارش کردند ، شبکه های آمریکایی پیروزی وی را اعلام کردند. بایدن با پیروزی در ایالت محل زندگی خود پنسیلوانیا از 270 رأی لازم در کالج های انتخاباتی پیشی گرفت ، هرچند ترامپ نتایج برخی از ایالت ها را زیر سوال می برد.

WATCH / کامالا هریس اولین سخنرانی خود را پس از اعلام شدن به عنوان جانشین منتخب ایالات متحده ارائه می دهد:

در اولین سخنرانی خود به عنوان معاون رئیس جمهور منتخب ، پیام کامالا هریس مبنی بر اینکه “آخرین نفر نخواهد بود” زنی که این سمت را عهده دار است ، در ایالات متحده و فراتر از آن با زنان طنین انداز شد. 3:01

ترودو “اعتماد” خود را به سیستم انتخاباتی ایالات متحده ابراز می کند

ترودو در پاسخ به این سال که آیا ممکن است خیلی زود به بایدن تبریک گفته باشد ، گفت که کانادا می تواند از نتایج “کاملاً مطمئن” باشد به دلیل اعتمادی که به مقامات و م institutionsسسات آمریکایی جدول بندی آرا داده شده است.

وی گفت: “ما به فرآیندهای عمل شده در ایالات متحده اطمینان داریم.”

ترودو گفت که او تا 20 ژانویه ، زمانی که بایدن سوگند یاد می کند ، با دولت فعلی ترامپ کار خواهد کرد.

ترودو در پاسخ به سوالی درباره امتناع ترامپ از پذیرفتن شکست گفت که تمرکز وی بر دفاع از منافع کانادا است.

تماشا کنید / واکنش زنان به پیروزی تاریخی هریس:

زنان متنوع آمریکایی انتخاب كامالا هریس به عنوان اولین معاون زن رئیس جمهور ایالات متحده را برای آنها معنی می كنند. 2:37

سایر رهبران سیاسی کانادا نیز به بایدن و هریس پیروزی خود را تبریک گفته اند.

رهبر حزب سبز آنامی پاول امروز بیانیه ای صادر کرد و خواستار اقدام مشترک برای حمایت از حقوق پناهجویان و مقابله با تغییرات آب و هوایی شد.

وی گفت: “در مبارزه با شرایط اضطراری آب و هوا ، كانادا باید همیشه به دنبال این باشد كه بیش از وزن خود باشد و در تلاش های بین المللی برای كاهش انتشار گازهای گلخانه ای جهانی ، رهبری را نشان دهد.”

پل از رهبران هر دو کشور خواست تا در زمینه واردات از کشورهایی که سابقه زیست محیطی ضعیفی دارند ، یک طرح تعرفه کربن اتخاذ کنند. وی همچنین خواستار بازگشایی توافق نامه کشور سوم امن شد ، که پناهجویان را ملزم به درخواست پناهندگی خود در اولین کشور “امن” که در آن فرود می آیند ، می کند.