تعمیر جاروبرقی توسط تکنسین تعمیرات جاروبرقی حرفه ای

 

چرا باید برای تعمیر جارو برقی به یک تکنسین یا تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنیم ؟

فقط با وجود یک تکنسین ماهر تعمیرات جاروبرقی میتوانیم با عیب یابی درست و رفع مشکل از خسارت های شدیدتر جلوگیری کنیم.

تعمیر جاروبرقی

ابتدا باید چند ویژگی یک تکنسین یا تعمیرکار را بدانید:

1-  وجدان کار و مسئولیت پذیری تکنسین که از اصلی ترین ویژگیها است.

2-  یک تکنسین خوب کسی است که مشکل و نقص دستگاه را به زبان ساده طوری بیان کند که مشتری غیرفنی و غیرحرفه ای نیز متوجه شود.

3-  بیشتر مواقع مشتری عجله دارد و نمی تواند زمان زیادی برای تعمیر کردن وسیله خود بگذارد و این امراز طریق شناسایی سریع مشکل به وسیله یک تکنسین ماهر قابل حل شدن است.

4-  یک تکنسین باید بتواند که سریع عیب یابی کرده و در کمترین زمان ممکن بهترین راه حل و مهمتر از همه کم هزینه ترین راه را برای تعمیر پیدا کند و با مشاهده و چند سوال مشکل را یافته و تعمیر مناسب را انجام دهد.

5-  تکنسین خوب و ماهر باید قدرت یادگیری بالایی داشته باشد و از قافله عقب نمانده و اطلاعات خود را بروز نماید.

تعمیرات جاروبرقی

برخی از مشکلات جاروبرقی:

·      یکی از مشکلات جاروبرقی مکش آن است چند چیز باعث این مشکل میشود، ابتدا مطمئن شوید که کیسه جارو برقی پرنیست وسپس از مسدود نبودن لوله جارو اطمینان حاصل نمایید ممکن است از فیلترها، رول برس و یا کمربند خلاء باشد.(چنانچه کیسه جاروبرقی پارچه ای است با دست شسته شود)

·      گاهی اوقات ممکن است بعد از روشن کردن جارو برقی صدای بلند و نابهنجاری متوجه شوید که ممکن است ایراد از فن، نشت هوا ویا موتور دستگاه باشد.

 

·      بعضی اوقات ممکن است بعد از روشن کردن جاروبرقی متوجه بوی سوختن شوید که ممکن است از بردهای دستگاه و یا از موتورآن باشد در این صورت حتما با یک تکنسین تماس بگیرید.

·      علت خاموش شدن ناگهانی جاروبرقی ممکن است از اتصالات برق دستگاه باشد یا اینکه پر بودن کیسه، کثیفی فیلتر و یا مسدود بودن لوله باعث داغ شدن دستگاه شده وجاروبرقی توسط ترموستات خاموش میشود.

نکته: فیلترهای جاروبرقی به استثنای فیلتر خروجی در تمامی مدلها باید بدون مواد شوینده و با آب سرد شسته شود و دور از نور و حرارت مستقیم در سایه خشک شود.

·      زمانی که جاروبرقی روشن نمیشود :

1-  ابتدا پریز برق را چک کنید که موردی نداشته باشد.

2-  دوشاخه کاملا داخل پریز باشد و شکل ظاهری دوشاخه عوض نشده باشد.

3-  لوله خرطومی  درست به دستگاه متصل شده باشد.

4-  در برخی از جاروبرقی ها دستگاه با کلید روی بدنه دستگاه و برخی روی دسته روشن میشود، و برخی دیگر هر رو کلید را دارد که ابتدا باید کلید روی بدنه و سپس کلید روی دسته را روشن نمایید در صورت روشن نشدن دستگاه نیاز به تعمیردارد.

5-  گاهی اوقات پس از خاموش کردن، جاروبرقی مجددا خودش روشن میشود اگر دکمه روشن و خاموش روی بدنه دستگاه بود، لوله خرطومی را از دستگاه جدا نموده، دستگاه را از برق کشیده و مجدد به برق بزنید

 درصورت رفع نشدن ایراد دستگاه باید توسط تکنسین تعمیرات لوازم خانگی چک شود.

 

موارد بالا برخی از مشکلات جاروبرقی است در صورت هر گونه مشکل میتوانید با نمایندگی های معتبر مثل دکتر آچار و امداد من و مستر امداد و خدمات سرویس و تعمیر فوری و سان سرویس تماس گرفته و مشکل دستگاه خود را هر چه سریعتر با کمترین هزینه رفع نمایید.