تنظیم کننده انگلستان برای ارزیابی نامزد واکسن AstraZeneca در میان س amالات آزمایشی

انگلیس روز جمعه از تنظیم کننده خود خواست تا واکسن COVID-19 AstraZeneca را برای احتمال انتشار آزمایش کند ، در حالی که فیلیپین و تایلند میلیون ها دوز را تأمین کردند و پس از سوال کارشناسان درباره داده های آزمایش ، به او اعتماد رای داد.

دولت انگلیس ، که 100 میلیون دوز واکسن تولید شده توسط AstraZeneca و دانشگاه آکسفورد را تأمین کرده است ، هدف قرار دادن آن برای شروع قبل از کریسمس را هدف قرار داده است.

وزیر بهداشت انگلیس مت هانکوک گفت: “ما به طور رسمی از تنظیم کننده خواسته ایم که واکسن Oxford / AstraZeneca را ارزیابی کند ، تا داده ها را بفهمد و تعیین کند که آیا این استانداردهای دقیق ایمنی را رعایت می کند”.

“این نامه گامی مهم در جهت استقرار واکسن در سریعترین زمان ممکن است.”

در رقابت جهانی برای تولید واکسن علیه COVID-19 ، نامزد AstraZeneca یکی از بهترین امیدها برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه به دلیل قیمت ارزان تر و توانایی حمل و نقل در دمای طبیعی یخچال است.

دولت تایلند روز جمعه قراردادی را برای تهیه 26 میلیون دوز واکسن برای مبارزه با بیماری همه گیر امضا کرد ، که منجر به کشته شدن بیش از 1.4 میلیون نفر در جهان شده است. مقامات در فیلیپین گفتند که 2.6 میلیون عکس را تأمین می کنند و در حال خرید یک میلیون دوز دیگر هستند.

این اطلاعیه ها پس از تردید برخی دانشمندان در مورد استحکام نتایج نشان داد که ضربه در 90٪ از زیر گروهی از شرکت کنندگان در آزمایش که به اشتباه در ابتدا ، دوز نیم و به دنبال آن یک دوز کامل دریافت کردند ، 90 درصد موثر بود.

رئیس AstraZeneca در تایلند جیمز تیگ در مراسم امضای توافق نامه در بانکوک برای خرید واکسن بالقوه COVID-19 AstraZeneca در کشور روز پنجشنبه شرکت کرد. (Chalinee Thirasupa / رویترز / استخر)

مدیر عامل AstraZeneca ، پاسکال سوریوت روز پنجشنبه گفت که این دارو ساز احتمالاً یک آزمایش جهانی اضافی برای ارزیابی اثر واکسن خود با استفاده از دوز پایین تر انجام می دهد.

این شرکت روز دوشنبه داده های آزمایشی را منتشر کرده است که نشان می دهد واکسن تجربی آن به طور متوسط ​​از 70 درصد موارد COVID-19 در آزمایشات مرحله آخر در انگلیس و برزیل جلوگیری می کند.

در حالی که میزان موفقیت در زیر گروه 90 درصد بود ، برخی از کارشناسان گفتند که تعداد نسبتاً کم شرکت کنندگان اعتماد به یافته ها را دشوارتر می کند.

AstraZeneca گفت که استفاده از نیمی از دوز توسط مانیتورهای مستقل ایمنی داده و سازمان تنظیم مقررات انگلستان بررسی و تأیید شده است ، و افزود تنظیم کننده به طور علنی تأیید کرد “هیچ نگرانی وجود ندارد”.

سردرگمی برای مسئله اعتماد به نفس در جامعه “مشکل ساز” است

وقتی دوز کامل دو بار داده شد ، همانطور که برای اکثر شرکت کنندگان در آزمایش بود ، میزان موفقیت 62 درصد بود – هنوز هم بالاتر از 50 درصد مورد نیاز تنظیم کننده های ایالات متحده. تنظیم کننده داروی اروپا گفته است که حداقل سطح کارآیی را تعیین نخواهد کرد.

اگر یک واکسن 50 درصد کارایی داشته باشد ، به این معنی است که اگر 100 نفری که در معرض ویروس قرار نگرفته اند ، با واکسن ایمن شوند ، به طور متوسط ​​50 نفر از آنها آلوده نخواهند شد.

مدیر عامل AstraZeneca می گوید که این دارو ساز احتمالاً یک آزمایش جهانی دیگر برای ارزیابی اثر واکسن کرونا ویروس خود با استفاده از دوز پایین تر انجام خواهد داد. (دادو روویچ / رویترز)

سخنگوی دانشگاه آکسفورد گفت که داده های اضافی آزمایش های بین المللی به محققان کمک می کند تا اثر واکسن را در میان جمعیت متنوع تر ارزیابی کنند.

اما پائولین لوندیکس ، بنیانگذار گروه شفافیت دارویی فرانسه OT-Med ، گفت: آشفتگی آشکار در مورد نتایج آزمایش “برای اعتماد عمومی به واکسن ها بسیار مشکل ساز است”.

“این عمدتا مربوط به تولیدکنندگان داروهایی است که در حال حاضر درگیر آن هستند ، و این باعث می شود که کاندیداهای واکسن را به بهترین شکل ارائه دهند و پروتکل ها و نتایج کامل را منتشر نکنند. این از نظر ما عکس است.”

آزمایش مجدد برای اطمینان مفید است

دکتر مایکل گاردام ، متخصص بیماریهای عفونی در بیمارستان کالج زنان در تورنتو ، گفت که AstraZeneca تقریباً نیاز دارد آزمایش بالینی را از نو آغاز کند.

گاردام روز پنجشنبه در شبکه خبری سی بی سی گفت: “هر وقت محاکمه ای انجام دادید که شرکت با آنچه در ابتدا اتفاق افتاده کاملاً صادق نبوده است ، این اعتماد به نفس مردم را پس می زند.”

“من فکر می کنم که انجام آزمایش مجدد بزرگ که آنها در مورد آن صحبت کرده اند برای این اعتماد به نفس بسیار مفید خواهد بود ، اما این امر باعث می شود که آنها شش ماه عقب بمانند. مشکل واقعی در اینجا مردم واقعاً در لبه هستند و هر تغییر کوچکی که اتفاق می افتد ، مردم نگران آن هستند و به حق. “

با این وجود ، مشاور عالی علمی انگلیس گفت که نتایج موقت موفقیت آمیز بودن واکسن AstraZeneca را نشان می دهد.

پاتریک والنس روز پنجشنبه در جریان یک کنفرانس خبری با نخست وزیر بوریس جانسون گفت: “نتیجه اصلی این کار واکسن است و این بسیار هیجان انگیز است.”

AstraZeneca پیش بینی می کند تا پایان دسامبر 4 میلیون دوز در انگلیس در دسترس باشد. آژانس تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی انگلیس (MHRA) با شروع اطلاعات در مورد ایمنی و اثربخشی ، “سریع بررسی واکسن” را آغاز کرد.

دکتر هاوارد نجو ، معاون رئیس بهداشت عمومی کانادا ، روز چهارشنبه گفت که سوالات آزمایش واکسن نیاز به تنظیم کننده ها برای انجام مراقبت های لازم در بررسی نامزدهای واکسن را تقویت می کند.

مقامات فدرال می گویند کانادا با این تولیدکنندگان واکسن توافقاتی دارد: AstraZeneca ، GlaxoSmithKline / Sanofi ، Johnson & Johnson ، Medicago ، Moderna ، Novavax و Pfizer.

تجزیه و تحلیل بررسی شده توسط همتا ، داده های محاکمه AstraZeneca-Oxford در هفته های آینده در The Lancet منتشر خواهد شد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در مورد نتایج آزمایش توضیحی نداده است. آژانس دارویی اروپا روز پنجشنبه گفت “داده ها را در مورد اثر بخشی و ایمنی واکسن در هفته های آینده ارزیابی می کند.”

Moncef Slaoui ، مشاور علمی برنامه واکسن دولت ایالات متحده Operation Warp Speed ​​، خاطرنشان کرده است که هیچ کس در این گروه فرعی که نیم دوز اولیه را دریافت کرده باشد بالاتر از 55 سال نبوده است – این نشان می دهد که اثر رژیم در افراد مسن ثابت نشده است.

اسلاوی روز سه شنبه در جلسه توجیهی گفت: “تعدادی متغیر وجود دارد که باید آنها را بفهمیم و نقش هر یک از آنها در دستیابی به تفاوت در کارایی چه بوده است.”