«جهش ایمان:» آلاسکا در حالی که نفت را در آغوش می‌گیرد، بازار جبران کربن را دنبال می‌کند

تلاش آلاسکا برای تبدیل شدن به یک بازیگر بزرگتر در بازار انرژی پاک، این هفته در کنفرانسی که توسط فرماندار جمهوریخواه آن برگزار شد، مورد توجه قرار گرفت، حتی در حالی که این ایالت همچنان به استقبال تولید سوخت فسیلی جدید، از جمله پروژه بحث برانگیز نفت بید در مناطق غنی از نفت ادامه می دهد. شیب شمالی.

در کنفرانس انرژی پایدار آلاسکا در آنکوریج در روز سه‌شنبه، فرماندار مایک دانلیوی مصوبه‌ای را امضا کرد که با موفقیت از طریق قانونگذار اجرا کرد که به دولت متکی به نفت اجازه می‌دهد از فروش به اصطلاح اعتبارات کربن به شرکت‌هایی که به دنبال جبران اعتبارات خود هستند، پول نقد کند. انتشار کربن. پروژه ها می توانند شامل اعتباراتی برای بهبود سلامت جنگل از طریق نازک شدن یا اجازه دادن به درختان برای بزرگتر شدن باشند و در نتیجه پتانسیل جنگل برای نگهداری کربن را افزایش دهند.

او گفت: “این لایحه اکنون به ما اجازه می دهد تا در سراسر جهان با افراد درگیر در بازار کربن گفتگو کنیم. درست مانند نفت، درست مانند گاز، درست مانند چوب ما، این کالایی است که اکنون می توان از آن درآمدزایی کرد.”

قانونگذاران این لایحه را به آلاسکا می‌گویند که به آلاسکا اجازه می‌دهد بهترین‌های هر دو جهان را داشته باشد – ادامه حفاری نفت، معدن و فعالیت‌های چوب و همچنین قدم گذاشتن به بازار بالقوه سودآور برای جداسازی دی اکسید کربن. اما برخی از تماشاگران حمله آلاسکا به این بخش متعجبند که آیا این برنامه مورد توجه قرار خواهد گرفت زیرا دانلیوی و قانونگذاران گفته اند که هدف محدود کردن انتشار گازهای گلخانه ای نیست، بلکه ایجاد یک جریان درآمد جدید است.

بری راب، دانشمند علوم سیاسی که در دانشگاه جرالد فورد در دانشگاه میشیگان درباره سیاست های محیطی و آب و هوایی مطالعه می کند، می گوید: “یک نوع زمینه از کیفیت رویاها در این موضوع وجود دارد. “اگر درختان را بکارید و اعتبار ایجاد کنید، آیا کسی آنها را می خرد؟” دانشکده سیاست عمومی.

او گفت: «آنچه که مشخص نیست این است که آن بازار چگونه خواهد بود و آیا خریداران آن را سرمایه گذاری جذابی خواهند دید یا خیر. “این جهش ایمان است.”

آلاسکا هیچ هدفی برای کاهش انتشار کربن یا برنامه کلی آب و هوایی ندارد و به شدت بر تولید نفت متکی است. این کشور همچنین تأثیرات تغییر اقلیم، مانند فرسایش ساحلی که روستاهای بومی را تهدید می کند، آتش سوزی های غیرمعمول و نازک شدن یخ دریا را به طور مستقیم تجربه می کند.

یک جاده شسته شده در یک دهکده ساحلی قطب شمال دیده می شود.
فرسایش شدید تاندرای دائمی منجمد خانه‌های روستای اسکیموهای یوپیک کوئینهاگاک در دلتای یوکان را در سال 2019 تهدید می‌کند. آلاسکا از نزدیک اثرات تغییر آب و هوا را تجربه می‌کند. (مارک رالستون/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ)

پروژه Willow که توسط ConocoPhillips Alaska در حال توسعه است آخرین موردی است که توجه بین المللی را به ذخایر نفت این ایالت جلب کرده است. پروژه ای که اوایل سال جاری توسط دولت بایدن تصویب شد می تواند تا 180 هزار بشکه نفت در روز تولید کند. این کشور با چالش‌های قانونی از سوی محیط‌بانان مواجه است که استدلال می‌کنند ایالات متحده باید از حفاری‌های جدید در مواجهه با تغییرات آب و هوایی دور شود.

سناتور ایالت جمهوری خواه شلی هیوز گفت که او علاقه ای به مفهوم اعتبار کربن ندارد اما نگران است که بدون پذیرش آن، ایالت ممکن است با واکنش گروه ها به دلیل حمایت از پروژه های نفت و گاز، از جمله حمایت از ویلو مواجه شود.

او در جریان بحث‌های قانونی اخیر گفت: «من فکر می‌کنم برای وارد کردن سرمایه‌گذاری به کشورمان، باید به گونه‌ای درک شویم که تلاش می‌کنیم از طریق همه اینها کار کنیم.»

لایحه ای که هفته گذشته تصویب شد، یکی از دو پیشنهادی بود که توسط دانلیوی به عنوان راهی برای ایجاد شکل جدیدی از درآمد برای ایالت، که در بیشتر دهه گذشته با کسری بودجه دست و پنجه نرم کرده بود، ارائه کرد. این به دولت اجازه می‌دهد تا پروژه‌های ترسیب کربن را در زمین‌های جنگلی راه‌اندازی کند و اعتباراتی را به شرکت‌هایی بفروشد که به دنبال جبران انتشار گازهای گلخانه‌ای خود هستند، و 20 درصد از درآمد حاصل از این فروش به صندوق دولتی که از پروژه‌های انرژی تجدیدپذیر حمایت می‌کند، اختصاص می‌یابد.

این لایحه همچنین به دولت اجازه می‌دهد زمین‌ها را به اشخاص ثالثی که می‌خواهند پروژه‌های جداسازی خود را مدیریت کنند، مانند احیای جنگل‌های سوخته شده توسط آتش‌سوزی یا پرورش ماهی دریایی، اجاره دهد.

ممکن است چندین سال طول بکشد تا اولین فروش اعتباری اتفاق بیفتد زیرا زمان لازم برای تنظیم یک برنامه و توسعه یا بررسی پروژه ها نیاز است.

یک دکل بزرگ حفاری نفت از دور بر روی یک گستره برفی دیده می شود.
این عکس 2019 ارائه شده توسط ConocoPhillips یک کمپ حفاری اکتشافی در محل پیشنهادی پروژه نفت ویلو در شیب شمالی آلاسکا را نشان می دهد. (ConocoPhillips/AP)

یکی دیگر از پیشنهادات Dunleavy که می‌توانست یک سیستم نظارتی ایجاد کند که امکان ذخیره‌سازی زیرزمینی دی‌اکسید کربن را فراهم می‌کرد، این جلسه را پیش نبرد اما برای جلسه قانونگذاری سال آینده همچنان در جریان است.

دانلیوی گفت که آلاسکا همچنان به عنوان “غول نفت و گاز” شناخته می شود، اما همچنین به پتانسیل توسعه بیشتر انرژی های تجدید پذیر و سایر انرژی های جایگزین در این ایالت اشاره کرد. او به کسانی که فکر می‌کنند آلاسکا با طرح کربن جدید خود ریسک می‌کند، گفت: «من فکر می‌کنم این یک ریسک بزرگ است.

در طول بحث قانونگذاری در مورد طرح کربن، برخی از قانونگذاران جمهوری خواه گفتند که این اقدام به آلاسکا اجازه می دهد تا از تقاضا برای جبران انتشار کربن از شرکت هایی که قبلاً در آلاسکا تجارت می کردند و در غیر این صورت ممکن است اعتبار کربن را در جاهای دیگر خریداری کنند، سرمایه گذاری کند.

“بنابراین اگر قرار باشد به هر حال این کار را انجام دهند و عمل کنند [on] کوین مک کیب، نماینده جمهوری‌خواه، گفت: «حداقل در آلاسکا می‌ماند، پس چرا ما نباید خدمات جبران کربن را به این شرکت‌ها ارائه کنیم؟»