دادستان کل ایالات متحده ، بیل بار ، علیرغم شواهد اندک در مورد تقلب ، مجوز بازرسی در انتخابات را می دهد

دادستان کل ایالات متحده بیل بار به دادستان های فدرال در سراسر کشور اجازه داده است “علیرغم اینکه شواهد کمی در مورد تقلب وجود دارد” “اتهامات اساسی” در مورد بی نظمی در رای گیری را قبل از تصویب انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 پیگیری کنند.

این اقدام بار چند روز پس از آن انجام شد كه جو بایدن ، رئیس جمهور دموکرات ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا را شکست داد و این احتمال را به وجود آورد که ترامپ از وزارت دادگستری برای تلاش برای به چالش کشیدن نتیجه استفاده کند. این به دادستان ها این توانایی را می دهد که از سیاست طولانی مدت وزارت دادگستری استفاده کنند که به طور معمول چنین اقدامات آشکاری را قبل از تصویب رسمی انتخابات منع می کند.

ترامپ انتخابات را نپذیرفته است و در عوض بدون هیچ مدرکی ادعا می کند که توطئه ای گسترده و چند دولتی توسط دموکرات ها برای کج شمردن آرا به نفع بایدن صورت گرفته است.

میچ مک کانل ، رهبر اکثریت سنا ، اوایل روز دوشنبه گفت که ترامپ “100 درصد از حقوق خود برخوردار است” تا نتایج انتخابات را زیر سوال ببرد و گزینه های قانونی را بررسی کند.

اظهارات رهبر جمهوری خواه ، اولین اظهارات عمومی وی از زمان اعلام شدن بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ، در حالی است که متحدان ترامپ در پایتخت هیل تمایلی به تبریک به بایدن یا فشار به رئیس جمهور برای پذیرش نتیجه ندارند.

میچ مک کانل ، رهبر اکثریت سنا ، روز دوشنبه گفت که ترامپ با حق خود است تا نتایج انتخابات ایالات متحده را که جو بایدن را به عنوان برنده اعلام کرد ، زیر سوال ببرد. (الکس براندون / آسوشیتدپرس)

مک کانل گفت که این روند انجام می شود و “به نتیجه می رسد”.

مک کانل هنگام افتتاحیه مجلس سنا در روز دوشنبه گفت: “ما سیستمی در نظر گرفته ایم که نگرانی ها را بررسی کنیم و رئیس جمهور ترامپ 100 درصد از حقوق خود را دارد تا به اتهامات بی نظمی رسیدگی کند و گزینه های قانونی خود را بسنجد.”

قبل از سخنرانی در سنا ، مک کانل به طور خصوصی با بار دیدار کرد.

دادخواست جدید تشکیل شد

ساعاتی پس از اظهارات مک کانل ، مبارزات انتخاباتی ترامپ شکایتی را مطرح کرد و ادعا کرد که سیستم رای گیری از طریق پنسیلوانیا “فاقد تمام ویژگی های مشخصه شفافیت و راستی آزمایی بود که برای رای دهندگان حضوری وجود داشت.”

این دادخواست برای جلوگیری از صدور گواهینامه پیروزی بایدن در این ایالت دستورالعمل اضطراری است.

پرونده های قضایی قبلی که توسط کمپین در میشیگان و جورجیا تنظیم شده بود رد شد.

بایدن پس از چهار روز شمارش آرا ، آستانه 270 رأی کالج انتخاباتی را که برای کسب ریاست جمهوری روز شنبه لازم بود ، پاک کرد. وی در چندین ایالت میدان جنگ دارای برتری قابل توجهی است و هیچ نشانه ای از تعداد کافی آرا impro نامناسب یا غیرقانونی اعلام نشده است که نتیجه را تغییر دهد.

در واقع ، مقامات انتخاباتی هر دو حزب سیاسی علناً اظهار داشتند که انتخابات به خوبی پیش رفته است ، اگرچه موارد جزئی نیز در انتخابات معمول بوده است ، از جمله شکستن ماشین های رای گیری و آرا ball نامناسب و گمشده.

چاک شومر ، رهبر اقلیت سنای آمریکا گفت: امتناع برخی از جمهوری خواهان برای تصدیق نتیجه انتخابات برای دموکراسی ایالات متحده “بسیار خطرناک ، بسیار مسموم” است. (جوشوا رابرتز / رویترز)

ناظران بین المللی هیچ تقلبی نمی بینند

ناظران بین المللی سازمان کشورهای آمریکایی (OAS) روز دوشنبه در گزارشی گفتند که هیچ موردی از تقلب یا بی نظمی در رای گیری در انتخابات مشاهده نکرده اند.

این هیئت شامل 28 کارشناس و ناظر از 13 کشور بود که روند انتخابات را در جورجیا ، آیووا ، مریلند ، میشیگان و ناحیه کلمبیا مشاهده کردند. COVID-19 مانع از ائتلاف گسترده تری از متخصصان شد.

هیئت گفت روز انتخابات مسالمت آمیز است ، اگرچه تلاش برای ترساندن کارگران نظرسنجی با شمارش آرا وجود دارد و گفت که آرا ball نامه های پستی کشور یک سیستم ایمن است.

در این گزارش آمده است که OAS “از حق همه طرف های شرکت کننده در انتخابات ، برای جبران خسارت در برابر مراجع قانونی ذیصلاح ، هنگامی که معتقدند به آنها ظلم شده است” حمایت می کند.

OAS گفت: “با این وجود حیاتی است که نامزدها با ارائه و استدلال ادعاهای مشروع در برابر دادگاه ها ، و نه گمانه زنی های بی اساس یا مضر در رسانه های عمومی ، مسئولیت پذیر عمل کنند.”

مهلت های دسامبر

چاک شومر ، رهبر دموکرات سنا ، گفت که امتناع جمهوری خواهان از ایستادن در برابر نتایج انتخابات “برای دموکراسی ما بسیار خطرناک ، بسیار مسموم است”.

شومر گفت: دعاوی مربوط به انتخابات می توانند معتبر باشند ، اما باید براساس مدارک و شواهد باشد.

وی گفت: “جو بایدن در نمایشگاه و میدان انتخابات پیروز شد.”

در یادداشتی به وکلای ایالات متحده ، که توسط آسوشیتدپرس بدست آمده است ، بار نوشت که “اگر ادعاهای واضح و آشکار معتبری در مورد بی نظمی وجود داشته باشد ، در صورت صحت ، می تواند به طور بالقوه بر نتیجه انتخابات فدرال در یک ایالت منفرد ، تحقیقات انجام شود.” “

ایالت ها تا 8 دسامبر فرصت دارند تا اختلافات انتخاباتی ، از جمله بازشماری مجدد آرا و دادگاه های مربوط به نتایج را حل کنند. اعضای کالج انتخاباتی در 14 دسامبر برای نهایی کردن نتیجه دیدار می کنند.