دادگاه اسپانیا برای سه نفر متهم به عضویت در سلول حمله بارسلونا در سال 2017 آغاز شد

سه نفر به دلیل نقش ادعایی در حملات تروریستی اطراف بارسلونا که منجر به کشته شدن 16 نفر و زخمی شدن 140 نفر در سال 2017 شد ، روز سه شنبه در اسپانیا محاکمه شدند.

این سه نفر – دریس اوکبیر ، محمد هولی چملل و سعید بن ایذزا – به شرکت مستقیم در حملات متهم نیستند بلکه به عنوان بخشی از سلول افراطی که آنها را انجام داده است ، شرکت کرده اند. آنها از سه سال گذشته در بازداشت بوده اند.

شش نفری که این حملات را انجام دادند بعداً توسط پلیس تیرباران و کشته شدند. بعداً گروه دولت اسلامی مسئولیت هر دو حمله را بر عهده گرفت.

دادستان های دادگاه خواستار حبس از هشت تا 41 سال هستند.

در 17 آگوست 2017 ، مردی که با یک وانت در حال شخم زدن بود به بخشی از بلوار شلوغ لاس رامبلاس در بارسلونا شلیک کرد و چندین نفر را کشته و بسیاری دیگر را مجروح کرد تا اینکه با پای پیاده فرار کند.

چندین عضو سلول قبل از اینکه توسط پلیس به ضرب گلوله کشته شوند ، حمله مشابه وسیله نقلیه را در شهر استراحتگاهی کمبریلز انجام دادند. مهاجمان چاقو و کمربندهای منفجره تقلبی به همراه داشتند.

ایان مور ویلسون ، کانادایی ، در میان کشته شدگان بود و همسرش نیز در میان زخمی ها بود.

متهم می گوید وانت را به عنوان لطف اجاره کرده است

شاهد کارلوس تنا به آسوشیتدپرس گفت که او آن روز از کوچه ای در نزدیکی لاس رامبلاس بیرون آمده بود و صدای فریاد مردم و صدای برخورد اتومبیل با مردم را شنید. تصاویری که بلافاصله پس از حمله توسط تنا بر روی تلفن وی فیلم شده بود ، اجساد و قربانیان پخش شده در خیابان را نشان می داد.

تنا گفت که پس از تشخیص افسردگی و اختلال استرس پس از سانحه پس از حملات ، هنوز قادر به ادامه زندگی عادی خود نیست. وی اظهار امیدواری کرد که دادگاه “این افراد را تا حداکثر سالهای ممکن محکوم کند”.

دادگاه با ویدئویی که اعضای سلول را نشان می دهد آغاز شد. متهم Houli Chemlal در حال تهیه مواد منفجره نشان داده می شود در حالی که این گروه می خندید و شوخی می کرد و تهدید به انجام حملات تروریستی می کرد.

هولی Chemlal پس از دستگیری به مقامات گفت كه در طول فیلم به او گفته شده است كه چه بگوید و او با آنچه آنها انجام داده اند موافق نیست. وی روز سه شنبه از طرح س prosecالات دادستان امتناع ورزید اما به دادگاه گفت که “همیشه تمایل من برای همکاری و توبه من را نشان داده است.”

دو نفر از اعضای سلول ، از جمله یک امام که سردسته حلقه بوده است ، در اثر انفجار در یک خانه روستایی که در آن آنها مواد منفجره را آماده می کردند ، ساعاتی قبل از حمله خودرو جان خود را از دست دادند. در این انفجار هولی Chemlal زخمی شد.

اوکبیر ، که نام او در قرارداد اجاره ون بارسلونا بود ، به دادگاه گفت که تصور می کند این یک خانه بردار است ، آن را به عنوان لطف اجاره کرده است. وی ادعا کرد که امام را نمی شناسد ، مذهبی نیست و بیشتر به مهمانی ، نوشیدن و مواد مخدر علاقه دارد.

پلیس بر این باور بود که سلول قصد داشته با مواد منفجره به بناهای اصلی و مکانهای دیگر حمله کند.