دادگاه عالی ایالات متحده در مورد محدودیت خدمات مذهبی در نقاط آلوده به ویروس NYC رأی می دهد

دادگاه عالی ایالات متحده اواخر روز چهارشنبه از عبادتگاه های مسیحی و یهودی حمایت کرد و آخرین محدودیت های ایالت نیویورک را در مناطق جدید ویروس کرونا به چالش کشید.

دادگاه با رای 5/4 به درخواستهای اسقفان کاتولیک روم بروکلین و دو جماعت یهودی ارتدکس پاسخ داد.

این دستور یکی از اولین اقدامات نتیجه گیرانه در دادگاه منصوب جدید رئیس جمهور دونالد ترامپ ، دادگستر محافظه کار ایمی کونی بارت بود که رای قاطعانه ای را به نفع گروه های مذهبی صادر کرد. رئیس دادگستری جان رابرتز به همراه سه لیبرال دادگاه مخالفت کردند.

با تصمیم 6 اکتبر ، اندرو کوومو ، فرماندار نیویورک ، تجارت غیر ضروری در مناطق هدف گذاری شده از جمله برخی از محله های بروکلین افزایش یافته است. این تجمع در م atسسات مذهبی را به 10 نفر در برخی مناطق و 25 نفر در مناطق دیگر محدود کرد.

خانه های عبادت می گویند که این محدودیت ها آزادی های دینی را که با اصلاحیه اول قانون اساسی ایالات متحده محافظت شده نقض می کند و امکانات آنها برای محدودیت های شدیدتر از مشاغل ضروری مانند فروشگاه های مواد غذایی تفکیک شده است. مجامع ارتدوکس Agudath Israel of Kew Garden Hills و Agudath Israel of Madison و همچنین گروه یهودیان ارتدکس ارتدوکس در سراسر کشور Agudath Israel of America.

یک قاضی فدرال در بروکلین درخواستهای جداگانه گروههای مذهبی را در 9 اکتبر رد کرد. دادگاه تجدیدنظر مدار دوم ایالات متحده مستقر در نیویورک درخواست های اضطراری ارائه شده توسط هر دو دسته از مخالفان در 9 نوامبر را رد کرد.

در دو پرونده قبلی در سال جاری ، دادگاه با کسب 5 تا 4 رأی درخواست های مشابه كلیساهای نوادا و كالیفرنیا را پس زد.

این آرا قبل از مرگ عدالتخواه روت بدر گینسبورگ اتفاق افتاد و او و سه همکار لیبرالش را که اکثریت رابرتز به آن پیوستند ، دیدند.