دادگاه عالی ایالات متحده چالش جمهوری خواهان برای پیروزی بایدن در پنسیلوانیا را رد کرد

دادگاه عالی ایالات متحده روز سه شنبه به جمهوریخواهان که می خواستند بیش از 2.5 میلیون برگه رای گیری را در پنسیلوانیا برگردانند ، در حالی که آنها تلاش می کنند باخت رئیس جمهور دونالد ترامپ را خنثی کنند ، شکست خورد ، دادگستری ها از جلوگیری از رسمی کردن رئیس جمهور منتخب جو برای رئیس جمهور خودداری کردند. پیروزی بایدن در آنجا.

دادگاه در یک دستور کوتاه ، درخواستی را که مایک کلی ، نماینده متحد ترامپ ، و دیگر جمهوریخواهان پنسیلوانیا ، پس از انتخابات 3 نوامبر با این استدلال که گسترش رای گیری از طریق پست از طریق ایالت در سال 2019 طبق قانون ایالت غیرقانونی است ، از طرف نماینده کنگره ایالات متحده ، مایك كلی ، رد كرد. .

پنسیلوانیا یکی از ایالت های مهم در انتخابات بود ، بایدن ، یک دموکرات ، پس از پیروزی رئیس جمهور جمهوریخواه در این ایالت در سال 2016 ، ترامپ را شکست داد. مقامات ایالتی قبلا نتایج انتخابات را تصدیق کرده بودند.

در مورد دادگاه که اکثریت محافظه کار 6-3 دارد – از جمله سه انتصاب شده ترامپ – هیچ مخالفت قابل توجهی از دادگستری مشاهده نشده است.

ترامپ قبل از انتخابات از مجلس سنا به رهبری جمهوری خواهان خواسته بود تا آخرین نامزد خود ، دادگستری ایمی کونی بارت را تأیید کند تا بتواند در هر پرونده مربوط به انتخابات شرکت کند.

ترامپ با طرح ادعاهای بی اساس در مورد تقلب گسترده در رای گیری در ایالت هایی از جمله پنسیلوانیا ، به دروغ ادعا كرد كه وی در انتخابات مجدد پیروز شد.

دموکرات ها و منتقدان دیگر ترامپ را متهم کرده اند که قصد دارد اعتماد مردم به سلامت انتخابات ایالات متحده را کاهش دهد و با تلاش برای براندازی اراده رای دهندگان ، دموکراسی را تضعیف کند.

جوش شاپیرو ، دادستان کل پنسیلوانیا ، دموکرات ، در توییتر خود نوشت: “این انتخابات به پایان رسیده است. ما باید به جلوگیری از این سیرک” پرونده های قضایی “ادامه دهیم و پیش برویم.

شاکیان جمهوری خواه استدلال کردند که برنامه رای گیری رایج “بدون هیچ بهانه ای” که توسط قانونگذار پنسیلوانیا تحت کنترل جمهوری خواهان در سال 2019 تصویب شد و به هر دلیلی رای دهندگان را می توانست از طریق پست رای دهند ، قانون اساسی این ایالت را نقض می کند.

بایدن با 80 هزار رأی پنسیلوانیا را از آن خود کرد و نسبت به ترامپ نسبت به آرا mail پست الکترونیکی بسیار بیشتری کسب کرد. بسیاری از افراد امسال به دلیل نگرانی های بهداشتی ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا ، از طریق پست رای دادند زیرا آنها سعی داشتند از ازدحام مردم در مکان های رای گیری جلوگیری کنند.

پیش از انتخابات ، ترامپ از طرفداران خود خواست با رای گیری از طریق پست رای ندهند و ادعاهای بی اساس مبنی بر اینکه رای گیری از طریق پست – یکی از ویژگی های دیرینه انتخابات آمریکا – با تقلب همراه است.

دیوان عالی کشور همچنین باید تصمیم بگیرد که در مورد پرونده دیگری که مربوط به انتخابات است و در روز سه شنبه برگزار شد ، چه كند. تگزاس تحت حاکمیت جمهوری خواهان ، به امید کمک به ترامپ ، با طرح شکایت مستقیم علیه آنها در دادگاه عالی ، تلاش غیرمعمولی برای لغو نتایج انتخابات در پنسیلوانیا و سه ایالت دیگر – جورجیا ، میشیگان و ویسکانسین – انجام داد.