در بحبوحه سرکوب امنیتی چین، بزرگترین حزب دموکراتیک هنگ کنگ منحل می شود

یکی از بزرگترین احزاب دموکراتیک هنگ کنگ روز شنبه اعلام کرد که پس از رای گیری اعضای حزب خود منحل می شود و ضربه دیگری به اپوزیسیون دموکراتیک شهر تحت فشار چین وارد می کند.

در سال‌های اخیر، اپوزیسیون هنگ‌کنگ تحت تأثیر قانون امنیت ملی تحمیلی چین و اصلاحات اساسی در سیستم انتخاباتی قرار گرفته است که تا حد زیادی دموکرات‌ها را از سیاست‌های محلی دور کرده است.

آلن لئونگ، یکی از اعضای موسس حزب مدنی و رئیس فعلی، به خبرنگاران گفت که 30 عضو از 31 عضو به انحلال حزب رای داده اند و تنها یک نفر رای ممتنع داده است.

“جهان همیشه در حال تغییر است. تاریخ نشان خواهد داد. امروز حزب مدنی با هنگ کنگ خداحافظی می کند. امیدواریم مردم هنگ کنگ در لحظه ای با قلبی امیدوار و نه چندان سنگین زندگی کنند. در حقیقت زندگی کنید و به فردا ایمان داشته باشید.” لئونگ، یک وکیل ارشد، در بیانیه ای نوشت.

حزب مدنی، که در سال 2006 تأسیس شد، در کنار حزب دموکرات، یک نیروی دموکراتیک اصلی در مرکز مالی بود که در سال 1997 از حکومت بریتانیا به چین بازگشت و در انتخابات محلی و منطقه‌ای عملکرد قوی داشت.

این حزب به نمایندگی از متخصصان حرفه ای در هنگ کنگ، از جمله وکلا، حسابداران و دانش پژوهان شهرت داشت و به عنوان صدای دموکراتیک معتدل تری شناخته می شد که برای رده های بزرگ رای دهندگان طبقه متوسط ​​شهر جذاب بود.

با این حال، تحمیل قانون امنیت ملی گسترده چین در هنگ کنگ در سال 2020، تعدادی از اعضای آن از جمله قانونگذاران سابق آلوین یونگ و جرمی تام را دستگیر کرد.

یونگ و تام بیش از دو سال است که در بازداشت بوده‌اند و در یک پرونده امنیت ملی از وثیقه محروم شده‌اند، در حالی که یکی دیگر از اعضای ارشد مارگارت نگ، به تجمع غیرقانونی محکوم شده است.

برخی دیگر به تبعید گریخته اند.

دو مرد با یک افسر پلیس صحبت می کنند در حالی که افرادی با ضبط صوت و دوربین دور آنها را گرفته اند.
قانونگذاران جرمی تام، چپ، و آلوین یونگ از حزب مدنی هنگ کنگ در جریان تظاهراتی علیه لایحه استرداد پیشنهادی در هنگ کنگ در 12 ژوئن 2019 با یک افسر پلیس صحبت می کنند. یونگ و تام بیش از دو سال است که بازداشت شده اند و تکذیب شده اند. وثیقه در یک پرونده امنیت ملی در حال انجام است. (توماس پیتر/رویترز)

به دنبال قانون امنیت ملی، چین در سال 2021 سیستم انتخاباتی هنگ کنگ را اصلاح کرد و نمایندگی دموکراتیک را بیشتر کاهش داد و در عین حال مکانیسمی را برای بررسی وفاداری سیاستمداران به پکن معرفی کرد.

این اقدامات بخشی از آنچه منتقدانی مانند ایالات متحده می‌گویند تلاش‌های پکن برای تحکیم تسلط روزافزون اقتدارگرای خود بر مرکز مالی جهانی و تخریب بیشتر دموکراسی و آزادی‌های شهر است که حداقل 50 سال پس از بازگشت به چین تضمین شده بود. قانون.

لئونگ در بیانیه حزب مدنی گفت: «ما چشمانمان را به معیار دموکراسی دوخته بودیم. در حالی که دموکراسی هنوز محقق نشده است، ما امیدواریم که مفاهیم پاسخگویی و دولت باز به اندازه کافی به مردم معرفی شده باشد.»

مقامات هنگ کنگ و چین اصلاحات انتخاباتی را به عنوان یک گام دموکراتیک مترقی برای اطمینان از حکومت تنها “وطن پرستان” طرفدار چین توصیف کردند.