در فلوریدا، یک DeSantis قطبی واکنش شدید منتقدان و حامیان را به دنبال داشت

هشدار: این داستان حاوی زبانی است که ممکن است برای برخی از خوانندگان توهین آمیز باشد.

هر زمانی که ویل لارکینز خانه را ترک می کند، دانشجوی کالج به زودی به سختی فکر می کند که چه بپوشد.

در جامعه حومه شهر اورلاندو در وینتر پارک در مرکز فلوریدا، لارکینز می گوید که گاهی اوقات ممکن است زندگی واقعی به عنوان فردی که به عنوان سیال جنسیتی شناخته می شود احساس ناامنی کند.

لارکینز که از ضمایر آنها استفاده می کند، می گوید: «تهدید خشونت بسیار واقعی، بسیار ترسناک است. در برخی از مکان های عمومی، آنها می گویند که ظاهر “خیلی عجیب و غریب” می تواند خطرناک باشد.

شخصی در حال سخنرانی در مقابل تابلوی بزرگی می ایستد.
ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا قوانین متعددی را امضا کرده است که حقوق دگرباشان جنسی را محدود می کند، برنامه های آموزشی در مورد نژادپرستی را ممنوع کرده است، پس از پایان شش هفته بارداری به سقط جنین پایان داده و حمل اسلحه را برای افراد آسان تر کرده است. او همچنین با ایجاد سیاست‌های حامی کسب‌وکار برای صرفه‌جویی در معیشت، به دولت اجازه می‌دهد در طول همه‌گیری از نظر اقتصادی رشد کند، اعتبار یافته است. (ربکا بلکول/آسوشیتدپرس)

“من با خواهرم در خیابان خودم قدم می زدم، ماشینی کنار من ایستاد، پنجره را پایین کشید و یکی از پنجره بیرون زد: “F–k you, f—–t.”

در حالی که آزار و اذیت برای لارکینز 18 ساله چیز جدیدی نیست، آنها می گویند قوانین جدید ضد دگرباشان جنسی در ایالت، متعصبان را جسورتر کرده است.

من عادت ندارم که دولت از زورگویانم حمایت کند.»

زندگی برای لارکینز در زمان فرماندار فلوریدا ران دیسانتیس سخت تر شده است.

او قوانین متعددی را امضا کرده است که حقوق دگرباشان جنسی را محدود می کند، برنامه های آموزشی در مورد نژادپرستی را ممنوع کرده است، به سقط جنین پس از پایان شش هفته بارداری پایان می دهد و حمل اسلحه را برای افراد آسان تر می کند.

شخصی در زیر پناهگاهی در کنار پارک ایستاده است.
در جامعه حومه شهر اورلاندو که ویل لارکینز در آن زندگی می کند، آنها می گویند که گاهی اوقات ممکن است زندگی واقعی به عنوان فردی که به عنوان سیال جنسیتی شناخته می شود احساس ناامنی کند. (کتی سیمپسون/سی بی سی)

اما DeSantis همچنین با ایجاد سیاست‌های حامی کسب‌وکار برای صرفه‌جویی در معیشت، به ایالت اجازه می‌دهد تا در طول همه‌گیری از نظر اقتصادی رشد کند.

اکنون که دیسانتیس رسماً برای نامزدی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در سال 2024 نامزد می‌شود، رأی‌دهندگان می‌توانند زمان او را به عنوان فرماندار فلوریدا بررسی کنند تا درک بهتری از اولویت‌های او داشته باشند. و در حالی که مبارزات انتخاباتی او تازه شروع شده است، و او هنوز سیاست های رسمی خود را ارائه نکرده است، فلوریدا به عنوان یک طرح اولیه برای نحوه عملکرد او عمل می کند.

در این لحظه، در فلوریدا، DeSantis به طور گسترده ای به عنوان یک چهره قطبی در نظر گرفته می شود که واکنش شدید منتقدان و حامیان را برانگیخت.

یک استراتژی متفاوت برای کووید

دیسانتیس به یک دلیل نسبتاً ساده توانسته است تغییرات زیادی را، با چنین سرعتی سریع، ایجاد کند: او و حزبش در انتخابات میان دوره ای فلوریدا در سال 2022 پیروز شدند.

دسانتیس با غلبه بر نزدیکترین حریف خود با نزدیک به 20 امتیاز دومین دوره فرمانداری را به دست آورد. رای دهندگان آنقدر جمهوری خواه را انتخاب کردند که به او و حزب اکثریت فوق العاده در مجلس ایالتی بدهد، که تصویب قوانین را بسیار آسان می کند.

جان لوئیز، مالک شیرینی فروشی Zeno’s Boardwalk Sweet Shop که یک شیرینی زنجیره ای کوچک است، می گوید: «من می توانم بگویم که دلیل موفقیت در انتخابات مجدد او کاملاً این بود که چگونه کووید را مدیریت کرد و چگونه فروشگاه ها را به همان سرعتی که انجام داد باز کرد. فروشگاه در مناطق توریستی محبوب

یک نفر داخل یک بستنی فروشی ایستاده است.
جان لوئیز، صاحب یک فروشگاه زنجیره ای کوچک شیرینی فروشی در مناطق محبوب توریستی، گفت که او معمولاً از دموکرات ها حمایت می کند. اما در سال 2022، او تصمیم گرفت به دلیل سیاست های طرفدار تجاری خود از DeSantis حمایت کند. (جن بار/سی بی سی)

لوئیز یک شیرینی‌ساز نسل سوم است که کارخانه‌ای در ساحل دیتونا دارد که تافی و بستنی آب شور تولید می‌کند.

لوئیز در مورد فرماندار گفت: «او قطعاً تجارت ما را نجات داد.

در طول همه‌گیری، لوزی با رشد شرکت خود، از شانس‌ها سرپیچی کرد. او از چهار مغازه شیرینی فروشی در سراسر ایالت به 10 مغازه رسید.

پس از اینکه DeSantis محدودیت‌های COVID-19 را لغو کرد و گردشگران با عجله به ایالت بازگشتند، تقاضا افزایش یافت. علی‌رغم انتقاد شدید رهبران بهداشت عمومی، لوزیس فکر می‌کند که فرماندار درخواست درستی کرده است.

“در آن زمان، این کار دیوانه کننده ای بود… و در نهایت به این نتیجه رسید که حق با او بود. قرار گرفتن در سمت راست چیزی که من احساس می کنم سمت درست تاریخ است، در این مورد واقعاً احساس خوبی داشتم.”

در انتخابات گذشته، لوئیز گفت که معمولاً از دموکرات ها حمایت می کند. اما در سال 2022، او تصمیم گرفت از DeSantis، جمهوری خواه، به دلیل سیاست های طرفدار تجارت خود حمایت کند.

“سخت است که برای کسی مثل آن … کسی که چنین کاری برای شما انجام داده است، نکشید.”

من افتخار می کنم که او اهل دوندین است.

در طرف دیگر ایالت، در امتداد ساحل مرکزی خلیج فارس، رأی دهندگان بیشتری وجود دارند که همین احساس را دارند.

جان تورنگا، معاون شهردار دوندین گفت: فرماندار دسانتیس فردی است که در تمام کارهایی که انجام داده بسیار موفق بوده است.

این شهر دارای ارتباطات عمیق کانادایی است و شاید بیشتر به عنوان مکانی که تورنتو بلو جیز بازی های تمرینی خود را در بهار انجام می دهد، شناخته شده است.

یک نفر جلوی دیوار می ایستد.
جان تورنگا، معاون شهردار دوندین، فلوریدا، می گوید که افتخار می کند که دسانتیس اهل آن شهر است. (جن بار/سی بی سی)

همچنین اتفاقاً جایی است که DeSantis اهل آن است.

ترنگا گفت: “من اغلب دوست ندارم از کلمه مغرور استفاده کنم.” “اما من افتخار می کنم که او از Dunedin است. چه کسی نمی تواند باشد؟ چه کسی نمی تواند باشد؟”

تورنگا به صراحت نمی گوید که قصد دارد از چه کسی برای ریاست جمهوری حمایت کند، زیرا موضع شورای شهر او غیرحزبی است. اما او فکر می کند که دیسانتیس در مدیریت امور مالی فلوریدا و ایمن نگه داشتن ایالت از طریق سیاست های مهاجرتی و امنیتی خود به خوبی انجام می دهد.

او گفت که هرگونه انتقاد از سیاست های اجتماعی استانداری نوعی پس زدن سیاسی است.

قوانینی وجود دارد که ممکن است وضع شوند و برخی افراد با آن مخالف باشند.

فرار از ایالت

به گفته طیف وسیعی از منتقدان دیسانتیس، نادیده گرفتن نگرانی ها در مورد قوانین فلوریدا که جوامع به حاشیه رانده شده را هدف قرار می دهد، اشتباه است.

تا حدی در واکنش به تغییرات در مورد نحوه تدریس تاریخ سیاه پوستان در مدارس و ممنوعیت برنامه های تنوع، برابری و شمول، انجمن ملی برای پیشرفت رنگین پوستان (NAACP) صادر کرد. یک مشاوره رسمی مخالفت با سفر به ایالت

این بیانیه با اشاره به تلاش های تهاجمی DeSantis برای پاک کردن تاریخ سیاه پوستان و محدود کردن تنوع، برابری و برنامه های گنجاندن در مدارس فلوریدا می گوید: فلوریدا آشکارا با آمریکایی های آفریقایی تبار، رنگین پوست ها و افراد LGBTQ+ دشمنی می کند.

برخی از اعضای جامعه LGBTQ می گویند که برای همیشه آماده ترک این ایالت هستند.

DeSantis ممنوعیت مراقبت های بهداشتی تایید کننده جنسیت برای کودکان ترنس و محدودیت های جدید برای بزرگسالان را تصویب کرده است. بیماران بالای 18 سال باید از دو هیئت نظارت پزشکی رضایت کتبی دریافت کنند تا برخی از موارد مراقبت تایید کننده جنسیت را دریافت کنند.

او همچنین قانونی را امضا کرد که به پزشکان اجازه می‌دهد از مراقبت به دلایل اخلاقی یا مذهبی خودداری کنند، محدودیت‌های جدید در مورد استفاده از حمام و ممنوعیت کتاب‌هایی با محتوای LGBTQ را آسان‌تر کرد.

دیسانتیس همچنین آنچه را که منتقدان لایحه «نگو همجنس‌گرا» می‌خوانند، گسترش داد که درس‌های مربوط به هویت جنسیتی و گرایش جنسی را در تمام مقاطع تحصیلی مدارس دولتی حذف می‌کند.

دیلن اورنج گفت: “من برنامه هایی دارم که در اسرع وقت نقل مکان کنم، اما بد است زیرا فلوریدا خانه من است… من نمی خواهم خانواده ام را پشت سر بگذارم، اما برای کسی مثل من امن نیست.” یک جوان 20 ساله از اورلاندو که به عنوان غیر باینری شناخته می شود و از ضمایر آنها استفاده می کند.

دو نفر در مقابل دیوار ایستاده اند و پوسترها را به نمایش می گذارند.
دیلن اورنج، سمت چپ، و متی جوزف در مقابل بنای یادبود در کلوپ شبانه پالس در اورلاندو ایستاده اند. (کتی سیمپسون/سی بی سی)

CBC News با اورنج و شریکشان متی جوزف در مقابل بنای یادبود در کلوپ شبانه پالس در اورلاندو صحبت کرد. در سال 2016، یک مرد مسلح 49 نفر را در یک کلوپ شبانه همجنس گرایان به ضرب گلوله کشت. این یکی از بدترین اعمال خشونت آمیز علیه جامعه LGBTQ در تاریخ ایالات متحده است.

“دیدن چه [DeSantis] جوزف گفت، ما نمی دانیم که اگر او بر کل ایالات متحده قدرت داشته باشد، چه اتفاقی می افتد.

درام دیزنی

بزرگترین کارفرمای فلوریدا، شرکت والت دیزنی، به یکی از بلندترین منتقدان فرماندار تبدیل شده است.

پس از تحت فشار قرار دادن کارمندان برای صحبت کردن، دیزنی با انتقاد از لایحه “نگو همجنسگرا” دیسانتیس را عصبانی کرد. این یک مبارزه حقوقی پشت سر هم و با عواقب اقتصادی عظیمی را به راه انداخته است.

دیزنی اعلام کرد که این است لغو برنامه ها برای سرمایه گذاری بیش از 1 میلیارد دلار در یک پردیس جدید که 2000 شغل ایجاد می کند.

یک نفر در مقابل یک آب می ایستد.
ریچارد فوگلسونگ، استاد علوم سیاسی در کالج رولینز در وینتر پارک، فلوریدا، می‌گوید از مبارزه دیسانتیس با شرکت والت دیزنی چیزهای زیادی می‌توان آموخت. (جن بار/سی بی سی)

ریچارد فاگلسونگ، استاد علوم سیاسی در کالج رولینز در وینتر پارک و نویسنده با موش ازدواج کرد، کتابی در مورد رابطه دیزنی با فلوریدا.

فوگلسونگ گفت که از مبارزه دیسانتیس با دیزنی چیزهای زیادی برای آموختن وجود دارد. عمدتاً نشان می دهد که او مایل است از موضع گیری سنتی جمهوری خواهان که به پیروزی قاطع در سال 2022 به او کمک کرد و به نفع یک مبارزه تفرقه انگیز دست بردارد.

فوگلسونگ گفت: «از لحاظ تاریخی، این حزب طرفدار کسب‌وکار به نفع مالیات‌های پایین و کاهش مقررات دولتی بوده است… این واقعاً همان چیزی است که والت دیزنی ورلد را نمایندگی می‌کند.

اما او استراتژی متفاوتی را دنبال می‌کند، استراتژی جنگ فرهنگی.