رئیس صلیب سرخ خواستار مبارزه با واکسن COVID-19 “اخبار جعلی” است

رئیس بزرگترین شبکه بشردوستانه جهان از دولتها و م institutionsسسات می خواهد که با “اخبار جعلی” در مورد واکسن COVID-19 که به “یک بیماری همه گیر دوم” تبدیل شده است ، مبارزه کنند و اعتماد سازی در جوامع در سراسر جهان در مورد اهمیت اساسی واکسیناسیون افراد را آغاز کنند.

فرانچسکو روکا ، رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و جمعیت های هلال احمر ، روز دوشنبه در یک جلسه توجیهی مجازی به انجمن خبرنگاران سازمان ملل گفت که “برای غلبه بر این همه گیری ، باید همه گیر موازی بی اعتمادی را نیز شکست دهیم.”

وی با اشاره به مطالعه اخیر دانشگاه جان هاپکینز در 67 کشور نشان داد که پذیرش واکسن به طور قابل توجهی در ژوئیه تا اکتبر کاهش یافته است ، گفت: “در مورد واکسن ها به طور کلی ، و به طور خاص در مورد یک واکسن COVID” یک تزلزل در حال رشد است. سال

روکا گفت ، در یک چهارم کشورها ، این مطالعه نشان داد که میزان پذیرش واکسن علیه ویروس کرونا نزدیک یا زیر 50 درصد است ، ژاپن از 70 درصد به 50 درصد پذیرش کاهش یافته و فرانسه از 51 درصد کاهش یافته است. تا 38 درصد پذیرش.

وی با اشاره به تحقیقات فدراسیون در ماه های اخیر در هشت کشور آفریقایی – کنگو ، کامرون ، گابن ، زیمبابوه ، سیرالئون ، رواندا ، لسوتو و کنیا – تأکید کرد که عدم اعتماد “به هیچ وجه یک پدیده غربی نیست” ، که ثابت می کند کاهش در درک خطر ابتلا به عفونت COVID-19.

وی گفت ، تعداد فزاینده ای از افراد نشان داد که این ویروس روی جوانان یا آفریقایی ها تأثیر نمی گذارد ، زیرا این بیماری اکنون وجود ندارد اما وجود دارد و همه گیری پایان یافته است. “در چندین کشور آفریقایی ، ما به طور کلی تردید مشترک نسبت به واکسن ها را دیده ایم ، با این باور عمومی که خارجی ها از آفریقا به عنوان” آزمایشگاه پزشکی “استفاده می کنند.

با کمال تعجب ، Rocca گفت ، برخی از گروه های معمولاً آسیب پذیر و حاشیه نشین حتی از بیماری همه گیر آگاهی ندارند ، با اشاره به یک نظرسنجی فدراسیون در پاکستان که نشان داد 10 درصد پاسخ دهندگان از COVID-19 نمی دانند.