رئیس واکسن در انگلیس امیدوار است که در اوایل دسامبر داده های مثبتی در مورد 2 نامزد ویروس کرونا داشته باشد

رئیس گروه کار واکسن ویروس کرونا در انگلیس می گوید که داده های ارزیابی کارایی و ایمنی دو نامزد پیشرفته آن باید در اوایل دسامبر در دسترس باشد.

کیت بینگهام روز چهارشنبه به یک کمیته پارلمانی گفت که اطلاعات مربوط به دو نامزد واکسن – که توسط دانشگاه آکسفورد و AstraZeneca و Pfizer و BioNTech تهیه شده است – باید تا آن زمان در دسترس باشد.

بینگهام گفت ، پس از آن ، نامزدهای واكسن به تأیید نظارتی احتیاج دارند.

وی گفت: “اگر این موضوع را بدست آوریم ، امکان استقرار تا پایان سال را داریم.”

بینگهام اذعان کرد: علی رغم تخمین قبلی دولت ، 30 میلیون دوز واکسن آکسفورد در ماه سپتامبر در دسترس خواهد بود ، اما تنها چهار میلیون دوز در پایان سال در دسترس خواهد بود ، به دلیل برخی “سکسکه های” تولیدی که از آن زمان حل شده است.

وی گفت که حدود 10 میلیون دوز واکسن Pfizer و BioNTech وجود دارد.

دکتر رابین شاتوک ، یکی از دانشمندان واکسن دیگری که توسط کالج امپریال لندن تولید شده است ، گفت که ممکن است چندین واکسن برای جلوگیری از همه گیری لازم باشد.

وی گفت: “اولین واکسن ها ممکن است به نوعی از پیشگیری از بیماری شدید برسند ، اما ممکن است لزوما جلوی انتقال را نگیرند.”

شاتوک گفت که واکسن های بعدی احتمالاً قوی تر خواهند بود ، اما هنوز مشخص نیست که مدت زمان ایمنی بدن دوام دارد و “به احتمال زیاد واکسن ها باید تقویت شوند”.

متخصصان کانادایی در مورد گروههای دارای اولویت برای واکسن مشاوره می دهند

روز سه شنبه ، دکتر ترزا تام ، رئیس بهداشت عمومی کانادا ، در بیانیه ای گفت که اگرچه در حال حاضر هیچ واکسن COVID-19 تصویب شده ای وجود ندارد ، “ما با احتیاط خوشبین هستیم که واکسن COVID-19 ایمن و موثر در دسترس خواهد بود سه ماهه اول سال 2021. “

کمیته مشاوره ملی ایمن سازی (NACI) ، یک گروه مشاور دیرینه متخصص که راهنمایی و توصیه مستقلی را در مورد استفاده از واکسن در کانادا ارائه می دهد ، توصیه های اولیه در مورد جمعیت اصلی را برای واکسیناسیون اولیه COVID-19 منتشر کرد.

چهار جمعیت گسترده ای که برای واکسیناسیون زودهنگام توصیه می شود:

  • افرادی که در معرض خطر بیماری شدید و مرگ ناشی از COVID-19 (شامل سن بالا و سایر شرایط پرخطر) هستند.
  • کسانی که به احتمال زیاد COVID-19 را به افراد در معرض خطر بیماری شدید و مرگ ناشی از COVID-19 منتقل می کنند ، مانند مراقبت های بهداشتی و مراقبت های طولانی مدت.
  • کارگرانی که به حفظ سایر خدمات ضروری برای عملکرد جامعه کمک می کنند.
  • هر کسی در معرض خطر عفونت به دلیل شرایط زندگی یا کار است و در آنجا عفونت می تواند عواقب نامتناسبی داشته باشد ، از جمله جوامع بومی.

نویسندگان گفتند ، جمعیتهای کلیدی از یکدیگر جدا نبودند ، ممکن است همپوشانی داشته باشند و به ترتیب اولویت ذکر نشده اند.

واکسنهایی که کار می کنند در نهایت می توانند به جهانیان برگردند تا پس از کشته شدن بیش از 1 میلیون و 200 هزار نفر در سراسر جهان ، زندگی نابود شده و زندگی گسترده اقتصاد جهانی ، به برخی از نرمالیته ها برگردند.