رهبر فرقه چندهمسری متهم به گرفتن بیش از 20 همسر شد که نیمی از آنها دختران زیر 18 سال بودند

مقامات روز پنجشنبه گفتند که یک رهبر فرقه چندهمسری و برخی از پیروانش به اتهام توطئه برای سفر در خطوط ایالت آریزونا و گرفتن “همسر” برای او متهم شده اند.

یک هیئت منصفه فدرال روز چهارشنبه کیفرخواستی را علیه ساموئل راپیلی بیتمن 47 ساله از کلرادو سیتی، آریز، و 10 نفر از پیروانش صادر کرد.

مقامات بیتمن را به گرفتن بیش از 20 زن از جمله 10 دختر زیر 18 سال متهم می کنند.

کیفرخواست جایگزین، بیتمن را نیز به تولید پورنوگرافی کودکان متهم می کند.

این ادعا می‌کند که در اواخر نوامبر 2020، بیتمن فعالیت جنسی گروهی را در اتاق هتل کلرادو اسپرینگز با برخی از پیروان خود هماهنگ کرد، که شامل دختران زیر سن قانونی نیز می‌شد.

بیتمن و سه نفر از 10 پیروانش که در کیفرخواست جایگزین متهم شده اند، قرار است روز جمعه در دادگاه فدرال فینیکس، آریز، محاکمه شوند.

مقامات گفتند که پنج نفر دیگر قرار است روز پنجشنبه در سنت جورج، یوتا، دادگاه اولیه خود را برگزار کنند، در حالی که یک زن در انتظار محاکمه در فینیکس و دیگری در انتظار جلسه 30 می در فلگستاف، آریز است.

بیتمن سال گذشته دستگیر شد و تا زمان محاکمه او که برای 5 مارس 2024 برنامه ریزی شده است، در بازداشت فدرال باقی می ماند.

او قبلا به آدم ربایی، کودک آزاری و دستکاری شواهد متهم شده بود و خود را بی گناه دانست.

تماس آسوشیتدپرس با یکی از وکلای بیتمن که به دنبال اظهارنظر در مورد این پرونده بود، روز پنجشنبه بلافاصله پاسخ داده نشد.

مردی با موهای تیره، با لباس سرهمی آبی سرمه ای، در مقابل پس زمینه ای خاکستری ایستاده و مستقیم به جلو نگاه می کند.
ساموئل بیتمن در یک عکس بدون تاریخ ارائه شده توسط کلانتر شهرستان کوکانینو دیده می شود. (دپارتمان کلانتر شهرستان کوکونینو/آسوشیتدپرس)

متهمانی که گفته می شود کودکان زیر سن قانونی را “آموزش داده اند”.

این کیفرخواست به مجموعه ای از اتهامات وارد شده علیه بیتمن در سال گذشته در دادگاه های آریزونا و فدرال می افزاید.

سند 18 مه جزئیات جدیدی را در مورد چگونگی انتخاب همسر بیتمن – با کمک پیروان – در سن 9 سالگی ارائه می دهد.

در ماه دسامبر، دادستان های فدرال بیتمن و چند تن از همسرانش را به ربودن خردسالان و ممانعت از تعقیب قابل پیش بینی برای کمک به دختران جوان مرتبط با این گروه برای فرار از مراکز نگهداری از آریزونا متهم کردند.

یک سوگندنامه FBI که در ماه دسامبر به عنوان بخشی از این پرونده منتشر شد، ادعا می‌کرد که بیتمن بیش از 20 همسر از جمله 10 دختر زیر 18 سال گرفته است. اگرچه در آن جزئیاتی در مورد مشارکت او با خردسالان در فعالیت‌های جنسی توضیح داده شده است، آخرین کیفرخواست اتهامات را گسترش می‌دهد و اولین کیفرخواست است که او را برای چنین اعمالی متهم کنید.

در این گزارش آمده است که بیتمن بین آریزونا، یوتا، کلرادو و نبراسکا سفرهای زیادی داشته و ظاهراً به طور منظم با دختران خردسال رابطه جنسی داشته است. همچنین بیتمن را به تولید پورنوگرافی کودکان متهم می کند و ادعا می کند که برخی از فعالیت های جنسی از طریق دستگاه های الکترونیکی از طریق خطوط دولتی منتقل شده است.

مشخص نمی کند که این برخوردها ضبط شده است یا از طریق ویدیو یا پیامک انجام شده است. با تکیه بر ژورنال‌ها، برنامه‌ریزان روزانه و پیام‌های متنی، می‌گوید که بیتمن آغازگر برخوردهای جنسی با گروه‌هایی از پیروان در اتاق‌های هتل بود، از جمله برخوردی که با “شستن پاها” با الهام از مراسم مذهبی آغاز شد. او همسران را با پیروان مرد مبادله می کرد.

کیفرخواست همچنین ادعا می‌کند که بیتمن «کوچولوها را تشویق می‌کرد تا در فعالیت‌های جنسی شرکت کنند و آنها را برای انجام این کار آموزش می‌داد»، از جمله در مورد دخترانی که آنقدر جوان بودند که یک بار وقتی یکی از آنها تخت را خیس کرد، ناراحت شد.

او به دختران 10 ساله و کوچکتر گفت: “شما متعلق به من هستید” و یکی که در کیفرخواست 9 یا 10 ساله توصیف شده است، این برخوردهای جنسی را “قطعاً وحشتناک” توصیف کرد.

این کیفرخواست همچنین ادعا می‌کند که چندین پیرو – زن و مرد – در مصاحبه با اداره ایمنی کودکان آریزونا، اتهامات سوء استفاده از فرزندان خود را رد کردند.

سه مرد با اسلحه های بلند جلوی وسایل نقلیه با چراغ های آبی و قرمز روشن ایستاده اند.
ماموران FBI در 13 سپتامبر 2022 به خانه ساموئل بیتمن در کلرادو سیتی آریز یورش بردند. (ترنت نلسون/The Salt Lake Tribune/Associated Press)

شاخه مذهبی فرقه

در کیفرخواست ادعا شده است که بیتمن برای به دست آوردن پیروان در حداقل چهار ایالت تلاش کرده است تا گروه کوچک خود را از کلیسای بنیادگرای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان (FLDS) راه اندازی کند.

FLDS خود یک فرقه جدا شده از کلیسای عیسی مسیح مقدسین آخرالزمان است.

این فرقه به این دلیل شناخته شده است که رهبر آن، وارن جفز، در حال گذراندن حبس ابد در زندان فدرال در تگزاس است.

چندهمسری میراثی از آموزه های اولیه کلیسای جریان اصلی است که به طور گسترده به عنوان کلیسای مورمون شناخته می شود، اما در سال 1890 این عمل را کنار گذاشت و اکنون به شدت آن را ممنوع می کند.