رهبر گروه واگنر می گوید بیش از 20000 سربازش در نبرد باخموت کشته شدند.

رئیس ارتش خصوصی روسیه واگنر بار دیگر خط کرملین در مورد اوکراین را شکست و گفت که هدفش برای غیرنظامی کردن کشور نتیجه معکوس داشته است، اذعان کرد که سربازان روسیه غیرنظامیان را کشته اند و با برآوردهای غربی موافق است که او بیش از 20000 مرد را در نبرد برای از دست داده است. باخموت.

یوگنی پریگوژین گفت که حدود نیمی از کسانی که در شهر شرقی اوکراین جان باختند، محکومان روسی بودند که برای جنگ 15 ماهه استخدام شده بودند. ارقام او کاملاً در تضاد با ادعاهای مناقشه برانگیز مسکو بود مبنی بر کشته شدن بیش از 6000 سربازش در طول جنگ تا ژانویه. در مقام مقایسه، تلفات رسمی نیروهای شوروی در جنگ 1979-1989 افغانستان 15000 بود.

اوکراین نگفته است که از زمان آغاز تهاجم تمام عیار روسیه در فوریه 2022، چه تعداد از سربازانش کشته شده اند. مقامات کاخ سفید روز چهارشنبه گفتند که اظهارات پریگوژین با برآوردهای خود آنها مبنی بر تسریع تلفات روسیه مطابقت دارد.

کاخ سفید در این ماه تخمین زد که نیروهای روسی از دسامبر متحمل 100000 تلفات از جمله 20000 کشته در جنگ شده اند. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که حدود نیمی از کشته شدگان نیروهای واگنر بودند.

تحلیلگران بر این باورند که بسیاری از کسانی که در نبرد 9 ماهه برای باخموت کشته شدند، محکومان روسی بودند که آموزش نظامی کمی داشتند.

پریگوژین – که خود یک محکوم سابق است – بارها از مقامات نظامی روسیه به دلیل عدم تامین مهمات کافی برای سربازانش انتقاد کرده است. او همچنین تاکتیک‌ها، تعهد و توانایی‌های رهبری آنها را زیر سوال برده و شکایت کرده است که به اندازه کافی به نیروهای او برای موفقیت‌های میدان نبرد اعتبار نمی‌دهند.

او فداکاری های نیروهایش را برجسته کرد و روز شنبه آنچه را که ادعا کرد تصرف شهر باخموت بود، تبلیغ کرد.

تماشا | روسیه مدعی است که باخموت را تصرف کرده است:

روسیه مدعی پیروزی در باخموت است

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، سقوط شهر باخموت را پس از ماه‌ها درگیری شدید به دست روسیه رد کرد. نیروهای روسیه در این آخر هفته ادعای پیروزی کردند، اما نیروهای اوکراینی می گویند که هنوز در شهر فعال هستند و حتی در حال به دست آوردن موقعیت هستند.

زیر سوال بردن دلیل جنگ

پریگوژین در مصاحبه‌ای که اواخر روز سه‌شنبه با کنستانتین دولگوف، یک استراتژیست سیاسی طرفدار کرملین منتشر شد، انتقادات خود را از این هم فراتر گذاشت و برخی از منطق ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه برای جنگ را زیر سوال برد.

پریگوژین گفت که هدف روسیه برای “غیرملیتاریزه کردن” اوکراین نتیجه معکوس داشته است زیرا ارتش کیف با سلاح ها و آموزش های غربی قوی تر شده است.

پوتین همچنین در حمله به اوکراین به افزایش امنیت روسیه و جلوگیری از پیوستن اوکراین به ناتو اشاره کرد. از زمان شروع جنگ، اوکراین برای پیوستن به ناتو درخواست داده است و حملات فرامرزی به روسیه افزایش یافته است.

سربازان با حمل سلاح و پرچم ایستاده اند.
پریگوژین در 20 مه در حالی که پرچم روسیه را در مقابل سربازانش در باخموت اوکراین در دست دارد صحبت می کند. رهبر گروه واگنر مکرراً از مقامات نظامی روسیه به دلیل تامین نکردن مهمات کافی برای سربازانش انتقاد کرده است، اما او در مصاحبه اخیر از این هم فراتر رفت. زیر سوال بردن برخی از منطق ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای جنگ. (سرویس مطبوعاتی پریگوژین/آسوشیتدپرس)

کربی چهارشنبه در واشنگتن در مورد انگیزه های پریگوژین حدس و گمان زد.

“و ممکن است که این یک نوع بیمارگونه باشد که او … ادعای اعتبار برای هر آنچه که آنها در باخموت به دست آورده اند، اما همچنین تلاش برای شرمساری علنی وزارت دفاع بیشتر است که هزینه آن در خون و گنج متحمل شده است. توسط واگنر و نه توسط ارتش روسیه.”

در این مصاحبه، پریگوژین همچنین انکار شدید مسکو مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان توسط نیروهای روسی را به چالش کشید.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید که از فوریه 2022 تا اوایل آوریل 2023، 22734 تلفات غیرنظامی در اوکراین را ثبت کرده است: 8490 کشته و 14244 زخمی.

پریگوژین، یک تاجر ثروتمند با روابط دیرینه با پوتین، به دلیل بداخلاقی‌هایش – که اغلب با فحاشی‌ها همراه است – شناخته می‌شود و قبلاً ادعاهای غیرقابل تأییدی را مطرح کرده بود که بعداً از آنها عقب‌نشینی کرد.

پیش از این تهدید کرده بود که از مبارزه برای باخموت دست می کشد

اوایل این ماه، تیم رسانه ای وی ویدئویی از او منتشر کرد که در آن فریاد می زد، فحش می داد و به حدود 30 جسد یونیفرم پوش روی زمین اشاره می کرد و گفت که آنها جنگجویان واگنر بودند که در یک روز جان باختند. او مدعی شد که وزارت دفاع روسیه مردان او را از مهمات گرسنه نگه داشته است و او تهدید کرد که از جنگ برای باخموت دست می کشد.

پریگوژین بارها در مورد حمله متقابلی که مقامات اوکراینی گفته‌اند در حال برنامه‌ریزی هستند هشدار داده است و در مصاحبه روز سه‌شنبه، او گفت که با توجه به حمایت مستمر غرب، نیروهای کی‌یف ممکن است در بیرون راندن نیروهای روسیه از تمام سرزمین‌هایی که در جنوب و شرق اوکراین اشغال کرده‌اند موفق شوند. و همچنین کریمه ضمیمه شده است.

او گفت: «یک سناریوی بدبینانه: به اوکراینی‌ها موشک داده می‌شود، آنها نیرو آماده می‌کنند، البته به حمله خود ادامه می‌دهند، سعی می‌کنند ضدحمله کنند». آنها به کریمه حمله خواهند کرد، سعی خواهند کرد پل کریمه (به سرزمین اصلی روسیه) را منفجر کنند، خطوط تدارکات (ما) را قطع کنند. بنابراین ما باید برای یک جنگ سخت آماده شویم.»

اعتراف پریگوژین به ضررهای سنگین ظاهراً تأثیر استراتژی اوکراین را نشان می دهد.

مقامات اوکراینی گفته اند که هدف آنها در باخموت خسته کردن و تخلیه نیروهای روسیه، منحرف کردن آنها از حفاظت از سرزمینی که در جاهای دیگر اشغال کرده اند، و خرید زمان برای رسیدن تسلیحات و مهمات بیشتر غربی و تکمیل آموزش بوده است.

رسانه های طرفدار کرملین مصاحبه را نادیده می گیرند

بزرگترین رسانه دولتی و طرفدار کرملین روسیه مصاحبه پریگوژین را که در یک کانال تلگرامی با تنها 50000 فالوور ارسال شده بود، گزارش نکردند، و بعید است که در روسیه به طور گسترده دیده شود. همچنین وبلاگ نویسان نظامی روسی که صفحات محبوب تلگرامی آنها منابع مهم اطلاعاتی درباره جنگ برای بسیاری از روس ها هستند، به این موضوع اشاره نکردند.

در میدان نبرد، ستاد کل اوکراین روز چهارشنبه گفت که “نبردهای سنگین” در داخل باخموت ادامه دارد، چند روز پس از آن که روسیه ادعا کرد این شهر ویران شده را به طور کامل تصرف کرده است. باخموت در استان دونتسک، یکی از چهار منطقه ای است که روسیه به طور غیرقانونی در پاییز گذشته ضمیمه آن شد و تنها بخشی از آن را کنترل می کند.

گوش کن | گروه مزدوران واگنر چه کسانی در اوکراین می جنگند؟

CBC News: خانه11:25گروه مزدوران واگنر چه کسانی در اوکراین می جنگند؟

یک گروه مزدور روسی که در اوکراین می جنگند، به تازگی توسط ایالات متحده به عنوان یک سازمان جنایی فراملی معرفی شده است. کارشناسان دفاعی و اطلاعاتی مالی دانیگان، جسیکا دیویس، جیسون بلازاکیس و کریس اسپیرین توضیح می‌دهند که گروه واگنر چیست و آیا تحریم‌های جدید تأثیری بر تاکتیک‌های وحشیانه آن خواهد داشت یا خیر.

الکساندر سیرسکی، رئیس نیروی زمینی اوکراین، گفت که نیروهای کیف “به عملیات دفاعی خود” در باخموت ادامه می دهند و “موفقیت” نامشخصی در حومه آن به دست آورده است. او توضیح بیشتری نداد.

یک فرمانده اوکراینی در باخموت روز سه شنبه به آسوشیتدپرس گفت که اوکراینی ها قصد دارند روس ها را به دام بیاندازند.

یوهن مژویکین گفت: “اکنون ما نیازی به جنگ در باخموت نداریم. ما باید آن را از جناحین محاصره کنیم و آن را مسدود کنیم.” “پس باید آن را “جارو” کنیم. این مناسب تر است و این کاری است که ما اکنون انجام می دهیم.”

در جاهای دیگر، حملات بیشتر در یک منطقه مرزی ادامه یافت که مقامات روسی ادعا کرده بودند پس از یکی از جدی ترین تهاجمات از زمان آغاز جنگ، آرام شده است. یک مقام محلی روز چهارشنبه، یک روز پس از اعلام مسکو مبنی بر اینکه نیروهایش یک حمله برون مرزی از اوکراین را سرکوب کردند، گفت که نیروهای روسیه «تعداد زیادی» از پهپادها را در منطقه بلگورود جنوبی روسیه سرنگون کردند.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار بلگورود در تلگرام گفت که این پهپادها یک شبه رهگیری شدند و یک پهپاد روز چهارشنبه در خارج از پایتخت منطقه که بلگورود نیز نامیده می شود، سرنگون شد. وی گفت که به کسی آسیب نرسیده است، اما خسارت مالی وارد شده است.

مقامات اوکراینی هیچ اظهار نظری فوری نکردند.