رون در مقابل دان: چرا دیسانتیس ممکن است بتواند غارتگر ترامپ را شکست دهد

مسائل فنی که در راه اندازی نامزدی ریاست جمهوری 2024 رون دیسانتیس در توییتر با مشکل مواجه شد، مطمئناً شروع ضعیفی برای شروع مبارزات انتخاباتی ملی او بود، اما چالش های بسیار مهم تری پیش روی فرماندار فلوریدا وجود دارد.

مهم‌تر از همه، در حالی که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند دسانتیس دومین انتخاب محبوب در میان جمهوری‌خواهان است، او رسماً با 30 امتیاز کمتر از نامزد پیشتاز در نظرسنجی‌های میانگین ملی RealClearPolitics: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، وارد رقابت شده است.

پس از انتخاب مجدد بزرگ خود در ماه‌ها پیش، دیسانتیس به شدت پراکنده شد و تعداد نظرسنجی‌های او به شدت افزایش یافت، زیرا او با رقیبی روبرو می‌شود که پایگاه سخت‌گیرانه‌ای از حمایت دارد که هیچ نامزد دیگری نمی‌تواند با آن برابری کند.

با افزایش چنین پیشروی قابل توجهی از سوی ترامپ، آیا دیسانتیس حتی شانسی برای عقب نشینی دارد؟

دنی هیز، استاد علوم سیاسی در دانشگاه جورج واشنگتن، می گوید: “انتخابات اولیه چیزهای بی ثباتی هستند. نامزدها بالا می روند و سقوط می کنند زیرا رای دهندگان در مراحل اولیه به آن توجه زیادی نمی کنند.” “اگر کسی در حال حاضر DeSantis را حذف می کند، احتمالاً به وضوح به وضعیت نگاه نمی کند.”

البته شکست دادن ترامپ دشوار خواهد بود.

تشخیص نام

علیرغم شکاف نظرسنجی با ترامپ، مطمئناً این همه خبر بد برای فرماندار فلوریدا نیست. مشکلات حقوقی مداوم ترامپ می تواند یک امتیاز بالقوه برای کمپین DeSantis باشد. در این ماه، ترامپ متهم به سوء استفاده جنسی و افترا به نویسنده مجله ای. جین کارول در دهه 1990 شناخته شد.

این هفته، تاریخ دادگاهی برای محاکمه جنایی او در منهتن در رابطه با پرداخت پول به زنانی که ادعای روابط خارج از ازدواج داشتند، برای مارس 2024 تعیین شد، درست در قلب فصل ابتدایی.

همچنین، ترامپ ممکن است به دلیل رسیدگی به اسناد محرمانه و اقداماتش در مورد انتخابات 2020 نیز با اتهاماتی روبرو شود.

کارشناسان سیاسی می گویند و DeSantis دارای برخی مزیت های سیاسی است که می تواند به او فرصتی قانونی برای پیروزی بدهد، مزایایی که شامل تشخیص نام می شود.

کریس استایروالت، کارشناس ارشد موسسه امریکن انترپرایز و سردبیر سیاسی سابق کانال فاکس نیوز، می گوید: «سخت ترین کاری که می توان در زمان نامزدی ریاست جمهوری انجام داد، معروف شدن است. “برای دستیابی به رای دهندگان متقاعد کننده، باید ابتدا آنها بدانند که شما کی هستید.”

استایروالت گفت، فردی مانند تیم اسکات، سناتور کارولینای جنوبی، که به تازگی با بیش از 20 میلیون دلار وارد رقابت شده است، اما هنوز نظرسنجی ها تک رقمی می شود، باید این پول را برای تقویت به رسمیت شناختن نام خود خرج کند.

او گفت: «ران دیسانتیس مجبور نیست این کار را انجام دهد.» و این مزایای خارق‌العاده‌ای دارد، همانطور که دونالد ترامپ زمانی که از سلبریتی تلویزیونی برای نامزدی جمهوری‌خواهان و ریاست جمهوری استفاده کرد ثابت کرد.

رکورد برنده شدن

دیسانتیس به یک چهره ملی در ایالات متحده تبدیل شده است، تا حدی به دلیل پیروزی زیاد او در میان دوره ای 2022.

اما او همچنین به دلیل دستورات ضد کووید، همراه با سایر سیاست های بحث برانگیز توجه را به خود جلب کرد. اینها شامل قانون با نام مستعار «نگو همجنسگرا» است که آموزش هویت جنسی به کودکان خردسال در مدرسه را ممنوع می کند، مبارزه او با آنچه او «بیداری» می نامد و نبرد مداوم او با شرکت والت دیزنی.

اگرچه برخی از این سیاست‌ها مورد انتقاد لیبرال‌ها قرار گرفته است، اما بسیاری از آنها مورد استقبال جمهوری‌خواهان قرار گرفته‌اند و محبوبیت او را در میان طرفداران حزب افزایش داده‌اند.

انتخاب مجدد او در فلوریدا نیز برخلاف ترامپ بود که در انتخابات عمومی سال 2020 شکست خورد و نامزدهای مورد حمایت ترامپ که بسیاری از آنها در انتخابات میان دوره ای شکست خوردند.

تماشا | دیسانتیس می‌گوید که برای ریاست‌جمهوری نامزد می‌شود – و قول می‌دهد که یک “بازگشت بزرگ آمریکایی” را رهبری کند:

رقیب ترامپ، دسانتیس، نامزدی حزب جمهوری خواه را اعلام کرد

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا رسما وارد رقابت برای نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری شد. دیسانتیس به عنوان یکی از نامزدهای پیشتاز در کنار دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در نظر گرفته می شود.

ویت آیرس، استراتژیست جمهوری خواه، گفت: «او سابقه پیروزی در رقابت ها، به ویژه رقابت های انتخاباتی مجددش را دارد، چیزی که به خوبی با رای دهندگان اولیه جمهوری خواه که تشنه پیروزی هستند صحبت می کند.

مایکل دوهایم، استراتژیست جمهوریخواه، گفت: مزیت بزرگ دیگر دسانتیس این است که او توانسته است پول زیادی جمع کند.

دوهایمی در ایمیلی گفت: “به عنوان فرماندار فعلی فلوریدا، او ثروتی جمع آوری کرده است.”

همچنین «او چهره‌ای تازه و سه دهه از ترامپ جوان‌تر است».

از سوی دیگر

با این حال، برخی از ناظران سیاسی می‌گویند که دیسانتیس از مشکل تصویر رنج می‌برد، این که او خاردار است، و برخلاف ترامپ، با شلوغی راحت نیست، که می‌تواند مسئولیت مهم‌تری در یک کمپین سراسری برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر باشد.

به نظر می رسید که حمایت او در میان برخی از جمهوری خواهان زمانی که او گفت که جنگ روسیه علیه اوکراین یک “مناقشه ارضی” است و محدودیت های سخت تری برای سقط جنین در ایالت خود اعمال کرد، افزایش یافت. در همین حال، مبارزه مداوم او با دیزنی ممکن است برخی از اعضای حزب را که اقدامات او را ضد تجارت می‌دانند، بیگانه کرده باشد.

پرزیدنت جو بایدن، در هوانوردان با لبخندی بزرگ، دستش را دور یک زن گرفته و با مردی صحبت می کند.  ران دیسانتیس در پیش زمینه راه می رود و به پایین نگاه می کند.
ناظران متوجه شده اند که ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا با ازدحام جمعیت راحت به نظر نمی رسد. در اینجا، در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن با افرادی که تحت تأثیر طوفان ایان در 5 اکتبر 2022 قرار گرفته اند، صحبت می کند. (ایوان ووچی/آسوشیتدپرس)

آیرس گفت که او معتقد است دیسانتیس بیش از حد بر تلاش برای جلب حمایت حدود یک سوم حزب جمهوری خواه، رای دهندگان «همیشه ترامپ» متمرکز بوده است.

آیرس گفت: “آنها به هیچ کس دیگری رای نخواهند داد.”

در عوض، او پیشنهاد کرد که دیسانتیس باید رای دهندگان “شاید ترامپ” را هدف قرار دهد، کسانی که در گذشته به او رای داده اند، اما شاید به دنبال این هستند که تمام توشه های سیاسی ترامپ را پشت سر بگذارند و نامزد دیگری پیدا کنند.

“آنها در این مورد تردید دارند [Trump] توانست برنده شود و بنابراین دسانتیس باید شخصیت برنده را ارائه دهد، شبیه آن مردی باشد که می تواند نامزد موفق ریاست جمهوری باشد و در انتخابات پیروز شود.”

استایروالت گفت که دیسانتیس با تبدیل شدن به یک ابزار صریح، یک بولدوزر سیاسی، تا این مرحله موفق بوده است.

تماشا | وقتی دونالد ترامپ اعلام کرد که برای ریاست جمهوری نامزد می شود، دوباره:

معنای نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2024 برای جمهوری خواهان و بایدن چیست

کارون دمیرجیان، خبرنگار امنیت ملی واشنگتن پست، و کلی جین تورنس، سردبیر روزنامه نیویورک پست، پیامدهای اعلامیه دونالد ترامپ مبنی بر نامزدی (دوباره) ریاست جمهوری ایالات متحده در سال 2024 را توضیح می دهند.

او گفت: «متأسفانه برای او، این مهارت‌هایی نیست که وقتی در بازی هستید لازم است.

“کاری که دسانتیس باید انجام دهد این است که از تخته پشتی انتظارات مردم از او به عنوان یک جنگجوی بی‌پرده و فرهنگ استفاده کند و سپس کارهایی انجام دهد که رای‌دهندگان علاقه‌مندی را که در این مرحله یا نسبت به او بدبین هستند یا بدبین شده‌اند، شگفت‌زده می‌کند. “

دوهایمی گفت دیسانتیس برای شکست دادن ترامپ باید تهاجمی‌تر عمل کند.

او گفت: «دسانتیس تا این مرحله تنها انتقادات تهاجمی منفعلانه ای را به ترامپ وارد می کند، زیرا او نمی خواهد رای دهندگان ترامپ را توهین کند». “این کار را قطع نمی کند.

“دیسانتیس شانسی دارد. ترامپ مورد علاقه است، اما همه از قبل او را می شناسند. اکنون همه نگاه ها به دیسانتیس خواهد بود تا عملکرد او را ببینند. این هم یک فرصت عالی است و هم می تواند منجر به جهش در نظرسنجی ها یا ناامیدی شود.”