ریاست جمهوری بایدن می تواند شرایط بحث در مورد آب و هوا را در کانادا تغییر دهد

اهمیت انتخابات ریاست جمهوری امسال برای سیاست اقلیمی ایالات متحده به اختلاف اساسی بین دو رقیب کاهش یافت. یک کاندیدا واقعیت تغییر اقلیم را پذیرفت و می خواست در این زمینه کاری انجام دهد. دیگری تهدید را انکار کرد و به طور فعال تلاش برای مبارزه با آن را معکوس کرد.

بنابراین پیروزی جو بایدن نتیجه کمی ندارد.

“کاترین مک کنا ، وزیر زیرساخت ، وزیر پیشین محیط زیست ،” این چهار سال گذشته در سطح بین الملل یک شعار طولانی و سخت بوده است. ” شنبه شب توییت کرد پس از آنکه برنده بایدن توسط شبکه های تلویزیونی بزرگ آمریکایی فراخوانده شد. “بازگشت دوباره ایالات متحده به # پاریس ، پیوستن به کانادا و کشورهای همفکر که برای اقدامات جاه طلبانه آب و هوایی تلاش می کنند ، تغییر بزرگی ایجاد خواهد کرد.”

بلندپروازی های بایدن ممکن است توسط سنای آمریکا محدود شود ، که احتمالاً در کنترل جمهوری خواهان باقی خواهد ماند. اما مشارکت مجدد کاخ سفید در مبارزه با تغییرات آب و هوایی قطعاً پیامدهایی برای کانادا و جهان خواهد داشت – شاید حتی در طیف سیاسی کانادا.

“بازگشت” آمریكا (به ویژه با سنگین بودن اقتصاد خود) در جنگ جهانی آب و هوا می تواند به افزایش انگیزه برای افزایش جاه طلبی كمك كند [and] راه حل های آب و هوایی ، “سارا پتروان ، مدیر سیاست انرژی پاک پاک کانادا ، هفته گذشته در یک ایمیل گفت:” در حالی که [European Union] یک رهبر جهانی است … واقعیت این است که داشتن چنین آرزویی نزدیک به خانه … برای کانادا و اقدامات بیشتر ضروری است [and] هدف – آرزو.”

در دوران بایدن ، ایالات متحده مجدداً به توافق نامه پاریس در مورد تغییر اقلیم ملحق خواهد شد و ایالات متحده آخرین كشور متعهد به انتشار صفر خالص تا سال 2050 خواهد بود. بایدن همچنین قول داده است كه تغییر اقلیم جز component اصلی سیاست خارجی وی خواهد بود – منطقه ای که رئیس جمهور آمریکا نسبتاً آزاد است.

چیزی کوتاه از “معامله جدید سبز”

در داخل کشور ، قدرت بایدن محدودتر است. به عنوان نامزد دموکرات ها ، ستون فقرات برنامه آب و هوایی وی نوید هزینه 2 تریلیون دلار در چهار سال آینده برای کاهش انتشار و تسریع در انتقال کشورش به یک اقتصاد پاک بود. اما بعید به نظر می رسد سناتورهای جمهوری خواه در اجرای کامل سکوی بایدن وارد سیستم شوند.

“میکائلا مک کواد ، تحلیلگر مستقر در واشنگتن در گروه اوراسیا (که قبلاً برای هر دو مک کینا کار می کرد)” “مبارزات انتخاباتی در ایالات متحده نوعی جنگجو از معاملات سبز جدید ایجاد کرد و ما انتظار داریم که جمهوری خواهان در هر فرصتی از آن سو استفاده کنند.” و انجمن تولیدکنندگان نفت کانادا) ، هفته گذشته گفت.

مک کوئید گفت که بایدن هنوز حمایت جمهوری خواهان از استفاده و ذخیره سازی جذب کربن ، اعتبار مالیاتی برای انرژی باد و خورشید ، ایجاد زیرساخت های وسایل نقلیه الکتریکی و توسعه هیدروژن به عنوان منبع سوخت را پیدا می کند. وی همچنین می تواند از اختیارات اجرایی برای تدوین و اجرای مقررات استفاده کند – کاری که باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری خود بسیار انجام داده است.

برخی از این اقدامات می توانند تأثیرات مستقیمی بر سیاست کانادا داشته باشند. براین ، وعده داده است ، برای مثال ، مقررات جدیدی برای انتشار متان – که می تواند با استانداردهای فعلی کانادا مطابقت داشته باشد یا دولت جاستین ترودو را تحت فشار قرار دهد تا با شدت بیشتری حرکت کند. مک کوئید پیشنهاد می کند که بایدن همچنین به کالیفرنیا اجازه دهد تا از استانداردهای آلایندگی خودروی خود استفاده کند ، که این امر کانادا را برای همسو کردن استانداردهای خود با دولت طلایی باز می کند.

Dan Woynillowicz ، مشاور سیاست آب و هوا در بریتیش کلمبیا ، اشاره می کند که بایدن همچنین می تواند برای افزایش افشای خطر آب و هوا ، تغییراتی در مقررات مالی ایجاد کند. به گفته وی ، این امر “می تواند واقعاً شروع به تغییر شکل بازارها و جریان سرمایه و در نظر گرفتن ریسکی کند که از بعضی جهات ، به همان اندازه مهم است که وی ممکن است انجام دهد … با هزینه کردن.”

و همانطور که سارا هستینگز-سایمون و راشل سامون در پست اخیر خود برای موسسه کانادایی برای انتخاب اقلیم استدلال کردند ، حرکت آمریکا به سمت رشد پاک انگیزه کانادا را برای همگامی افزایش می دهد.

مرگ دوم کیستون XL

اما بایدن همچنین قول داده است تا مجوزی را که دونالد ترامپ برای خط لوله Keystone XL صادر کرده – لغو کند – نقطه اشتعال دیگری در بحث انرژی و محیط زیست در این کشور.

مقامات اتاوا و آلبرتا می توانند ادعا کنند که سیاست های آب و هوایی کانادا از زمانی که اوباما برای اولین بار از تصویب این پروژه در سال 2015 خودداری کرد ، به طور قابل توجهی بهبود یافته است. اما چنین اطمیناناتی باید با فشاری که بایدن از جانب فعالان آمریکایی و اعضای حزب خود احساس می کند رقابت کند. .

مک کوئد در آخرین یادداشت خود برای گروه اوراسیا نوشت: “با توجه به بسیاری از پیشنهادهای خاص آب و هوایی که توسط سنای جمهوری خواه با انقراض و تأخیر روبرو شده است ، لغو KXL می تواند منطقه ای باشد که دولت بایدن می تواند عمل کند و پیروزی را به یک حوزه سیاسی مهم بدون دخالت کنگره برساند.” هفته

مرگ دوم Keystone XL فشار جدیدی را بر دولت ترودو ایجاد می کند تا آینده صنعت نفت و گاز کانادا را پاسخگو باشد. اما اقدامات آمریكا درمورد تغییر آب و هوا همچنین فشارها را بر لیبرال های ترودو برای انجام وعده های خود افزایش می دهد – و حتی شاید سریعتر نیز پیش برود.

“از نظر سیاسی ، انتخاب بایدن ، حتی با یک دولت تقسیم شده ، احتمالاً تقویت خواهد شد [Liberal] قاطعانه دولت در مورد تغییر آب و هوا ، “مک کوئد گفت:” من فکر می کنم این امر به ویژه هنگامی که کانادایی را در نظر می گیرید درست است [public] توجه فقط توسط ریاست جمهوری جلب می شود. و اگر پیام کاخ سفید رهبری اقلیم باشد ، طنین انداز خواهد شد. “

نخست وزیر استفان هارپر و رئیس جمهور آمریکا باراک اوباما. عدم موفقیت اوباما در اجرای سیستم سقف و تجارت همزمان با مخالفت فزاینده حزب محافظه کار با سیاست های آب و هوایی مانند مالیات کربن بود. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

آیا ریاست جمهوری بایدن می تواند به ارین اوتول و حزب محافظه کار در جهت استقبال از اقدامات آب و هوایی قوی تر کمک کند؟

دوازده سال پیش ، محافظه کاران از انتخاب اوباما به عنوان فرصتی برای پیشرفت در زمینه تغییرات آب و هوایی استقبال کردند. استیون هارپر در فوریه 2009 ، اندکی پس از اولین ملاقات با اوباما ، گفت: “من کاملاً خوش بین هستم که اکنون شریکی در قاره آمریکای شمالی داریم که می تواند رهبری جهانی را در مورد مسئله تغییر اقلیم فراهم کند.”

آن سالهای ابتدایی دوران اوباما مصادف با آخرین معاشقه جدی حزب محافظه کار با اجرای قیمت کربن بود. در آن زمان ، هدف اعلام شده دولت هارپر یک سیستم سرپوش گذاشتن و تجارت قاره بود.

اما قانون تجارت و تجارت اوباما در سنای آمریکا متوقف شد و دولت هارپر علاقه خود را از دست داد. تا سال 2011 ، محافظه کاران با همان سمی که قبلاً برای محکوم کردن برنامه رهبر مالی سابق لیبرال ، استفان دیون برای مالیات کربن استفاده کرده بودند ، به پیشنهاد NDP برای محدود کردن کالا و تجارت حمله کردند.

حزب محافظه کار منبع اصلی مخالفت با هرگونه برنامه ای برای اقدام درمورد تغییر اوضاع شد و آندرو شیر رهبر پیشین محافظه کار تمایلی نداشت یا نمی توانست حزب خود را از آن گوشه خارج کند.

انتخابات بایدن ممکن است بحث در مورد اقدام فعلی را کمی دشوارتر کند. ویینیلوویچ گفت: “من فکر می کنم این کار اوتول و محافظه کاران را با چالش بیشتری روبرو می کند ، زیرا آنها دیگر نمی توانند ایالات متحده را همسایه ای بدانند که حرکت نمی کند.”

برعکس ، اقدام آمریکایی ها در مورد انرژی پاک و نوآوری – و مشاغل حاصل از آن – می تواند به اوتول چیزی بدهد که بتواند به آن اشاره کند تا طرفداران خود را متقاعد کند که از نقاط گفتگوی دوران هارپر عبور کنند.

حتی انکار ترامپ برای متوقف کردن کامل حرکت به سمت کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و انتقال اقتصاد جهانی کافی نبود. و حتی اگر همه چیز در سیاست آمریکا دشوارتر از آنچه باید باشد ، یک رئیس جمهور متعهد به درگیر شدن مجدد با بحران آب و هوا فقط به جنبش سیاسی ، اقتصادی و زیست محیطی ادامه خواهد داد.