طرفداران ترامپ در حالی که شمارنده ها شبانه روز کار می کنند به مراکز رای گیری در میشیگان ، آریزونا می روند

ده ها تن از هواداران خشمگین رئیس جمهور دونالد ترامپ در حالی که بازگشت روز چهارشنبه در دو ایالت مهم علیه او انجام شد ، در مراکز شمارش آرا در دیترویت و ققنوس همگرایی کردند ، در حالی که هزاران معترض ضد ترامپ خواستار شمارش کامل آرا در هنوز بلاتکلیف هستند انتخابات در شهرهای سراسر ایالات متحده به خیابان ها آمد

“شمارش را متوقف کن!” طرفداران ترامپ در دیترویت شعار می دادند. آنها در ققنوس گفتند: “دزد را متوقف كن!”

این اعتراضات در حالی صورت گرفت که رئیس جمهور بدون هیچ مدرکی اصرار داشت که مشکلات عمده ای در رأی گیری و شمارش آرا خصوصاً با رای گیری از طریق نامه وجود دارد و جمهوری خواهان در ایالت های مختلف در جریان انتخابات شکایت کردند.

معترضین ققنوس با پوشیدن تجهیزات دفاعی ترامپ ، قسمت زیادی از پارکینگ مرکز انتخابات شهرستان ماریکوپا را پر کردند و اعضای جمعیت شعار دادند: “فاکس نیوز بمکد!” با عصبانیت از شبکه ای که جو بایدن را در آریزونا برنده اعلام کرد.

نماینده پاول گوسار ، جمهوری خواه آریزونا و طرفدار سرسخت ترامپ ، به جمع مردم پیوست و اعلام کرد: “ما نمی خواهیم اجازه دهیم این انتخابات دزدیده شود. دوره”.

با این حال ، ناظران هر دو حزب مهم سیاسی در هنگام پردازش و شمارش آراots در داخل مرکز انتخابات حضور داشتند و این رویه بصورت زنده بصورت آنلاین در همه زمان ها پخش می شد.

WATCH | حامیان ترامپ در حالی که بایدن در آریزونا رشد می کند اعتراض کردند:

برتری جو بایدن در آریزونا در طول روز چهارشنبه افزایش یافت و به همین ترتیب ، طرفداران دونالد ترامپ اعتراض خود را نسبت به مرکز شمارش آرا آغاز کردند و گفتند: 1:48

چند معاون کلانتری ورودی ساختمان را مسدود کردند. مگان گیلبرتسون ، سخنگوی اداره انتخابات شهرستان ماریکوپا گفت ، و شمارش آرا تا شب ادامه داشت.

دو مقام ارشد شهرستان – یکی دموکرات ، دیگری جمهوریخواه – با صدور بیانیه ای از نحوه انتشار اطلاعات نادرست در مورد یکپارچگی روند انتخابات ابراز نگرانی کردند.

در بیانیه ای که کلینت هیکمن ، رئیس جمهوریخواه هیئت نظارت بر شهرستان ماریکوپا و استیو گالاردو ، ناظر دموکرات ، امضا کردند ، گفت: “همه باید بخواهند که همه آرا شمارش شود ، چه از طریق پست و چه از طریق مراجعه حضوری.” “یک رأی دقیق به زمان نیاز دارد … این شواهدی از دموکراسی است ، نه تقلب.”

در همین حال ، از شهر نیویورک تا سیاتل ، هزاران نفر از تظاهرکنندگان خواستار افزایش هر آرا شدند.

معترضین به نمایندگی از زندگی سیاه و سفید اهمیت دارند و از نتایج محافظت می کنند عصر روز چهارشنبه در سیاتل. (تد S. Warren / آسوشیتدپرس)

در پورتلند ، اورگان ، که ماه هاست صحنه اعتراضات منظم است ، فرماندار کیت براون ، گارد ملی را به عنوان تظاهرکننده هایی که به گفته مقامات خشونت گسترده در مرکز شهر ، از جمله شکستن شیشه ها ، فراخواندند. معترضین در پورتلند در مورد طیف وسیعی از موضوعات از جمله خشونت پلیس و شمارش آرا تظاهرات می کردند.

براون در بیانیه ای گفت: “اعتماد به فرآیند و سیستمی كه اطمینان از انتخابات آزاد و عادلانه در این كشور را طی دهه ها حتی در شرایط بحرانی بزرگ فراهم كرده است ، مهم است.” “ما همه درباره این با هم هستیم.”

ریچارد مارچ با وجود بیماری قلبی که باعث آسیب پذیری وی در برابر COVID-19 می شود ، در تظاهرات ضد ترامپ در پورتلند حاضر شد.

وی گفت: “تردید در این انتخابات عواقب وحشتناکی برای دموکراسی ما دارد.” “من فکر می کنم که ما اکنون یک جامعه کاملاً قطبی هستیم – و من نگران هستم که در روزها و هفته ها و ماه های آینده چه خواهد آمد.”

ضد معترضین که توسط Make the Road Action Nevada و PLAN Action سازماندهی شده اند ، در جریان اعتراض “جلوگیری از سرقت” توسط هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مرکز انتخابات شهرستان کلارک در لاس وگاس شمالی شعار می دهند. (استیو مارکوس / رویترز)

در نیویورک ، صدها نفر با عبور از فروشگاه های مجلل سوار شده در خیابان پنجم منهتن ، و در شیکاگو ، تظاهرکنندگان از طریق مرکز شهر و در امتداد یک خیابان از رودخانه برج ترامپ عبور کردند.

اعتراضات مشابه – گاه در مورد انتخابات ، گاه در مورد نابرابری نژادی – حداقل در نیمی از دو شهر ، از جمله لس آنجلس ، هیوستون ، پیتسبورگ ، مینیاپولیس و سن دیگو برگزار شد.

درگیری در دیترویت اندکی پیش از آنکه آسوشیتدپرس اعلام کند بایدن برنده میشیگان است ، آغاز شد.

ویدئویی که توسط رسانه های محلی ضبط شده نشان می دهد مردم خشمگین در بیرون مرکز TCF و در داخل لابی جمع شده اند و مأموران پلیس برای جلوگیری از ورود آنها به منطقه شمارش آرا در صف قرار گرفته اند. آنها شعار می دادند ، “شمارش را متوقف کنید!” و “رای را متوقف کنید!”

چهارشنبه شب مقامات و ناظران انتخابات شهرستان ماریكوپا در حالی كه آراots رأی گیری می كنند ، در دفتر ثبت اسناد شهرستان ماریكوپا در ققنوس تماشا می كنند. معترضان طرفدار ترامپ در بیرون تجمع کردند. (عکس AP / مت یورک) (مت یورک / آسوشیتدپرس)

پیش از این ، مبارزات انتخاباتی جمهوری خواهان با طرح دادخواست برای متوقف کردن شمارش ، وزیر امور خارجه دموکرات میشیگان خواستار بازرسی بیشتر شد.

دادستان کل میشیگان ، دانا نسل ، یک دموکرات ، اصرار داشت که هر دو حزب و مردم به حسابرسی دسترسی یافته اند ، “با استفاده از یک سیستم کنترل و تعادل قوی برای اطمینان از شمارش عادلانه و دقیق همه آرا”.

میشیگان ماه ها است که به دلیل ترس از خشونت سیاسی در حاشیه است. معترضان ضد دولت در اعتراضات به محدودیت ویروس کرونا در بهار اسلحه را به طور آشکار به پایتخت ایالت حمل می کردند و ماه گذشته شش مرد به اتهام توطئه برای ربودن فرماندار دموکرات گرچن ویتمر دستگیر شدند.

در شب انتخابات ، اعتراضات پراکنده پس از پایان رای گیری شکسته شد و از واشنگتن دی سی تا سیاتل ادامه یافت ، اما هیچ ناآرامی گسترده ای رخ نداد و یا خشونت قابل توجهی رخ نداد.

کار طولانی مدت شمارش سیل رای های امسال از طریق پست ، نگرانی ها را از عدم شفافیت در انتخابات ریاست جمهوری می تواند باعث ناآرامی شود.