عکس‌برداری از شورش‌گر کنگره آمریکا با پاهای روی میز در دفتر نانسی پلوسی به بیش از ۴ سال زندان محکوم شد.

مردی از آرکانزاس که در عکسی که از شورش کنگره آمریکا پخش شده بود، پاهای خود را روی میز دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان وقت گذاشته بود، روز چهارشنبه به بیش از چهار سال زندان محکوم شد.

ریچارد (بیگو) بارنت به یکی از چهره های شورش 6 ژانویه توسط حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا تبدیل شد و قاضی منطقه ای ایالات متحده، کریستوفر کوپر با اعلام این جمله گفت که به نظر می رسد بارنت گاهی اوقات از بدنامی برخوردار است.

کوپر با اشاره به توجه رسانه‌ها و رسانه‌های اجتماعی که بارنت را پس از شورش به خود جلب کرد، گفت: «همه افرادی که «بیگو» را دنبال می‌کنند باید بدانند که اعمال 6 ژانویه نمی‌تواند بدون عواقب جدی تکرار شود.

محکومیت 54 ماهه بارنت، یک آتش نشان بازنشسته از گراویت، آرک، پس از آن صادر شد که او در محاکمه به هشت فقره، از جمله اتهامات جنایت آشفتگی مدنی و ممانعت از رسیدگی رسمی، در این مورد در 6 ژانویه 2021 محکوم شد. ، جلسه کنگره برای تأیید پیروزی جو بایدن بر ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020.

تماشا | فیلم کمک اعضای کنگره به شورش کنگره آمریکا را نشان می دهد:

فیلم جدید رهبران کنگره در حال تماس تلفنی برای کمک در حین محاصره کنگره

کمیته 6 ژانویه روز پنجشنبه ویدئوی جدیدی را ارائه کرد که اعضای کنگره، اعم از جمهوری خواه و دموکرات را نشان می داد که در حال تلاش برای کمک گرفتن در هنگام هجوم آشوبگران به ساختمان کنگره ایالات متحده بودند. از نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان شنیده می‌شود که می‌گوید: «آنها به طرق مختلف قانون را زیر پا می‌گذارند – کاملاً رک و پوست کنده به تحریک رئیس‌جمهور ایالات متحده».

یکی از به یاد ماندنی ترین چهره های شورش

عکس‌های بارنت که پشت میز در دفتر پلوسی نشسته بود، او را به یکی از به یاد ماندنی‌ترین چهره‌های شورش تبدیل کرد. بارنت 63 ساله شهادت داد که “با جریان حرکت می کند” و پس از اینکه عکاسان خبری به او گفتند “طبیعی رفتار کند” ژست گرفت.
او به قاضی گفت که از پیوستن به شورش پشیمان است، اما گفت که دادستان ها از او می خواهند که “از کارهایی که انجام نداده ام پشیمان شود.”

او گفت: «6 ژانویه یک روز آسیب زا برای همه بود، نه فقط برای اجرای قانون.

بارنت قول داده است که به محکومیت خود تجدید نظر خواهد کرد. او در دادگاه شهادت داد که همراه با جمعیت به داخل کاپیتول برده شد و به دنبال حمام بود که ناخواسته وارد دفتر پلوسی شد و با دو عکاس خبری روبرو شد.

با این حال، کوپر گفت که باور نمی کرد بارنت چنین نقش منفعلانه ای بازی کند.

مرد طاس با ریش خاکستری در کت و شلوار
بارنت در ماه ژانویه به دادگاه فدرال در واشنگتن دی سی می رسد. (مانوئل بالسه سنتا/آسوشیتدپرس)

در محاکمه مشخص شد که بارنت یک تفنگ شوکر با میخ‌هایی را که در داخل یک عصای تاشو پنهان شده بود، به کاپیتول آورد. بارنت همچنین تکه‌ای از نامه پلوسی را گرفت و یادداشتی گذاشت که در آن نوشته شده بود: «نانسی، بیگو اینجا بود» و پیام را با توهین‌آمیز جنسیت آمیز نشان می‌داد.

بارنت قبل از ترک محوطه کاپیتول، از بوق گاو برای سخنرانی برای جمعیت استفاده کرد و فریاد زد: “ما خانه خود را پس گرفتیم و من دفتر نانسی پلوسی را گرفتم!” به گفته دادستان

دادستان ها همچنین گفتند که بارنت از آن زمان در رسانه های اجتماعی درباره 6 ژانویه “دروغ” منتشر کرده و نقش خود را کم اهمیت جلوه داده است.

دادستان آلیسون پروت گفت: «متهم هنوز معتقد است که می‌تواند هر کاری که می‌خواهد بگوید یا انجام دهد و اگر شخص دیگری توسط آن تهدید شود، مشکل اوست.»

بیش از 1000 نفر متهم شدند

جاناتان گراس، وکیل مدافع، گفت که بارنت به کسی آسیبی نرسانده یا به اموال آسیبی وارد نکرده است و به این دلیل که این عکس او را به شهرت رسانده است مورد توجه قرار گرفته است.

او گفت: “آقای بارنت نباید مجازات شود زیرا دولت فکر می کند که او یک نماد است.”

محکومیت کوپر کمتر از حدود هفت سالی بود که دادستان ها به دنبال آن بودند، اگرچه بیشتر از درخواست وکلای مدافع او برای یک دوره 12 ماهه بود.

بیش از 1000 نفر به جنایات فدرال مرتبط با شورش کنگره متهم شده اند. بیش از 500 نفر از آنها محکوم شده اند. بیش از نیمی از آنها به حبس از یک هفته تا بیش از 14 سال محکوم شده اند.

تماشا | گزارش نهایی کمیته 6 ژانویه در مورد حمله به ساختمان کنگره آمریکا:

گزارش نهایی کمیته 6 ژانویه نشان می دهد که ترامپ “علت اصلی” حمله به ساختمان کنگره آمریکا بوده است

کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان آمریکا گزارش نهایی خود را منتشر کرده است که در آن تاکید شده است که دونالد ترامپ به طور جنایتکارانه در “توطئه چند بخشی” برای براندازی نتایج قانونی انتخابات ریاست جمهوری 2020 شرکت کرده و نتوانسته است مانع از حمله هوادارانش به کنگره شود.