فرود ترسناک هواپیمای کره جنوبی پس از بازکردن در اضطراری توسط مسافر در هوا

مقامات کره جنوبی روز جمعه مردی را پس از بازکردن در هواپیمای خطوط هوایی آسیانا دقایقی قبل از فرود در شهر دایگو بازداشت کردند که باعث وحشت مسافران شد.

هواپیمای ایرباس A321-200 حدود ساعت 12:45 بعد از ظهر به وقت محلی به سلامت به زمین نشست. برنامه پرواز فرودگاه نشان می‌دهد که یک ساعت قبل از جزیره تعطیلات ججو حرکت کرده بود.

به گفته یک مقام آتش نشانی دایگو، در این حادثه به کسی آسیبی نرسید، اما 9 نفر که همگی نوجوان بودند، به دلیل مشکلات تنفسی به بیمارستان منتقل شدند.

یک مسافر 44 ساله ناشناس به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گفت: “فکر می کردم هواپیما منفجر می شود… به نظر می رسید مسافران کنار در باز در حال غش کردن هستند.”

یک هواپیمای مسافربری با در باز روی یک آسفالت سنگفرش شده.
هواپیمای خطوط هوایی آسیانا که در حادثه روز جمعه دخیل بود، روز جمعه در فرودگاه بین المللی دایگو در دایگو، کره جنوبی پارک شده مشاهده شد. مقامات خطوط هوایی و دولتی گفتند که یک مسافر در یک پرواز را باز کرد که بعداً به سلامت به زمین نشست. (یون کوان شیک/یونهاپ/آسوشیتدپرس)

مسافر گفت که خدمه کابین در حین پرواز اعلامیه ای داده اند و از او پرسیده اند که آیا پزشک در هواپیما وجود دارد یا خیر.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، پرواز OZ8124 خطوط هوایی آسیانا 194 سرنشین داشت که 38 دانش آموز مقطع ابتدایی و راهنمایی بودند.

ویدئویی که از تلویزیون پخش شد، گزارش شده که توسط یک مسافر شلیک شده است، لحظاتی قبل از فرود را نشان می‌دهد، در حالی که مسافران در نزدیکی نشسته بودند، در باز بود و باد به داخل می‌آمد.

وزارت حمل و نقل در بیانیه ای اعلام کرد پلیس مردی را که در را باز کرده بود بازداشت کرده و مقامات در حال بررسی موارد نقض قوانین ایمنی هوانوردی هستند.

وزارتخانه نگفت که چرا در را باز کرده است.

دو نفر مردی را که شلوار خاکستری و پیراهن مشکی پوشیده است در امتداد صندلی عقب یک وسیله نقلیه می کشند در حالی که افرادی که دوربین و دوربین فیلمبرداری در دست دارند او را احاطه کرده اند.
افسران پلیس با لباس شخصی روز جمعه یک مسافر هواپیما را در فرودگاه بین المللی داگو در دایگو، کره جنوبی دستگیر کردند. این مرد مظنون به باز کردن درب خروج اضطراری در هواپیمای خطوط هوایی آسیانا در حین پرواز است. (یون کوان شیک/یونهاپ/آسوشیتدپرس)

یک مقام وزارت حمل و نقل به رویترز گفت که مقامات در حال بررسی این موضوع هستند که آیا خطوط هوایی آسیانا از پروتکل ها برای مدیریت خروجی های اضطراری پیروی کرده است یا خیر.

این مقام گفت این امکان وجود دارد که خروج اضطراری در نزدیکی زمین زمانی که فشار داخل و خارج کابین مشابه باشد خلع سلاح شود.

به گفته سخنگوی آسیانا، هواپیما دو یا سه دقیقه تا فرود فاصله داشت که مسافر مردی که در کنار خروجی اضطراری نشسته بود، درپوشی را باز کرد و اهرمی را کشید تا در حدود 200 متر بالاتر از سطح زمین باز شود.

سخنگوی هواپیما گفت که همه سرنشینان با کمربندهای ایمنی بسته شده بودند زیرا هواپیما در شرف فرود بود.

دو نفر با تی‌شرت‌های نارنجی و کلاه‌های ایمنی سفید برانکارد می‌چرخند و شخصی روی آن دراز کشیده است و به سمت عقب خودروی زرد و سفید می‌رود.
پس از اینکه ایرباس A321-200 با 194 سرنشین به سلامت فرود آمد، نیروهای امدادی یک مسافر را با برانکارد به آمبولانس در فرودگاه بین‌المللی دائگو منتقل کردند. (ایستگاه آتش نشانی دایگو/نیوزیس/آسوشیتدپرس)