قاضی دوم مانع ممنوعیت TikTok توسط ترامپ است

قاضی دوم فدرال مانع تلاش دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا در ممنوعیت TikTok ، آخرین شکست قانونی برای دولت در تلاش برای از بین بردن این برنامه محبوب از صاحبان چینی خود شده است.

وزارت بازرگانی دولت ترامپ سعی کرده بود برنامه ویدیویی کوتاه را از فروشگاه های برنامه تلفن های هوشمند در ایالات متحده ممنوع کرده و از خدمات فنی حیاتی قطع کند و گفت: TikTok یک تهدید امنیتی است.

TikTok شکایت کرد ، استدلال می کند که چنین کارهایی موجب نقض آزادی بیان و حقوق دادرسی می شود.

قاضی کارل نیکولز از دادگاه منطقه ای ایالات متحده در واشنگتن دی سی ، روز دوشنبه در حکمی گفت که وزارت بازرگانی “به احتمال زیاد” از “استفاده از اختیارات اضطراری ریاست جمهوری” فراتر رفته و با عدم بررسی گزینه های آشکار ، به شیوه ای خودسرانه و دمدمی مزاجانه عمل کرده است.

نیکلز دومین قاضی فدرال است که با ادامه پرونده های قضایی ، تحریم های اقتصادی دولت ترامپ علیه این برنامه را کاملاً مسدود می کند.

دولت ترامپ ادعا کرده است که TikTok یک تهدید امنیتی است زیرا دولت چین می تواند از اطلاعات شخصی کاربران برنامه جاسوسی کند. TikTok این تهدید امنیتی را رد کرده و گفته است که هنوز سعی دارد با دولت همکاری کند تا نگرانی های خود را برطرف کند.

تماشا کنید | دولت ترامپ به فروشگاه های اپلیکیشن آمریكا دستور می دهد كه پیشنهاد TikTok را در ماه سپتامبر متوقف كنند

دولت آمریكا در تلاش برای جبران تهدیدهای خود علیه شركتهای فن آوری چینی ، در ماه سپتامبر اعلام كرد كه قصد دارد استفاده از TikTok و WeChat را به شدت محدود كند. 2:06

ترامپ در ماه سپتامبر به پیشنهاد ByteDance – شرکت چینی صاحب TikTok – که قصد داشت نگرانی های امنیت ملی آمریکا را با سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی Oracle و Walmart در TikTok حل کند ، برکت آزمایشی خود را داد. طبق این پیشنهاد ، Oracle داده های کاربر ایالات متحده را تحت این ترتیب مدیریت می کند. اما یک آژانس فدرال باید یک ترتیب را بررسی و نهایی کند.

یک مهلت دولتی برای ByteDance برای تکمیل معامله که روز جمعه تصویب شده است. وضعیت توافقنامه مشخص نیست.

وزارت خزانه داری آمریکا ، ریاست آژانس بررسی کننده معامله ، روز جمعه گفت که آژانس “برای تکمیل واگذاری و سایر مراحل لازم برای حل خطرات امنیت ملی ناشی از معامله ، با ByteDance همکاری می کند.”

تاکتیکهای تهاجمی دولت ترامپ بخشی از آخرین تلاشهای وی برای مقابله با نفوذ چین است. ترامپ از زمان روی کار آمدن در سال 2017 ، یک جنگ تجاری با چین به راه انداخته است ، مانع از ادغام شرکت های چینی شده و تجارت شرکت های چینی مانند هواوی ، سازنده تلفن و تجهیزات مخابراتی را خفه کرده است.

در حالی که رئیس جمهور منتخب جو بایدن گفته است كه TikTok نگران كننده است ، اما مشخص نیست كه آیا دولت وی تلاش های مداوم دولت ترامپ برای ایجاد ممنوعیت را ادامه خواهد داد یا مشاركت شركت های آمریكایی را افزایش می دهد.