قانونگذار هنگ کنگ می گوید ، فعالان طرفدار دموکراسی تایلند در مبارزه خود “تنها نیستند”

متن داستان را بخوانید

در حالی که یک جنبش جدید دموکراسی خواهی به نام اتحاد شیر چای در آسیا جوانه می زند ، یک قانونگذار هنگ کنگی می گوید جامعه جهانی باید با همبستگی ایستادگی کند “تا به استبداد در جهان نشان دهد که … این مسئله یک ملت نیست – این یک مسئله است از همه.”

“نگاه کردن به صحنه هایی مانند توپ های آب و همه باتوم ها [being used against protesters in Thailand]، این واقعاً قلب ما را می شکند و به ما یادآوری می کند که چگونه سال گذشته با جنبش آزادی خود سال سختی را پشت سر گذاشتیم. “

وی گفت: “من فکر می کنم مهم است که به جهانیان نشان دهیم که ما فعالان ، معترضانی که برای آزادی و دموکراسی می جنگیم … تنها نیستیم ،” جاریمت گالووی.

هزاران تظاهرکننده در هفته های گذشته در بانکوک گردهم آمده اند تا اعتراض خود را نسبت به آنچه آنها می گویند یک دولت دیکتاتوری است ، و خواستار تغییر دموکراتیک از نخست وزیر و پادشاه خود باشند.

اعتراضات مسالمت آمیز که عمدتاً به رهبری جوانان برگزار می شود ، از جانب فعالان طرفدار دموکراسی در هنگ کنگ و تایوان حمایت کرده و منجر به ایجاد ائتلافی شل شده است اتحاد شیر چای. اوایل امسال بعد از یک جوانه زد پرهای ژولیده مشهور تایلندی در چین با یک توییت ظاهرا حمایت از استقلال هنگ کنگ را ابراز کرد.

در نتیجه هشتگ # MilkTeaAlliance در شبکه های اجتماعی ظاهر شد.

یک تظاهرات کننده دانشجویی تایلندی در تظاهرات اتحاد شیر چای در خارج از سفارت چین در بانکوک در تاریخ 1 اکتبر شرکت می کند. (رومئو گاكاد / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

وارین پاتریک مک بلین ، فعال طرفدار دموکراسی تایلندی مستقر در بانکوک ، گفت معترضین سه خواسته دارند: نخست وزیر تایلند ، پریوت چان اوچا ، استعفا کند ، قانون اساسی بازنویسی شود و سلطنت تایلند اصلاح شود.

مک بلین توضیح داد: “موضوع سلطنت تایلند در تایلند همیشه یک تابو بوده است به این معنا که هیچ کس واقعاً نمی خواهد در مورد آن صحبت کند.” “اما در واقع یک فیل در اتاق در طول سیاست های تایلند وجود دارد.”

وی گفت: تظاهرکنندگان مایلند ببینند که قدرت سلطنت محدود شده است.

آزادی بیان “دشوار”: هوی

هوی این تابستان توسط پلیس هنگ کنگ دستگیر شد برای اتهامات مربوط به اعتراضات ضد دولتی سال گذشته وی گفت كه مردم تحت قوانین دراكونی زندگی می كنند و به دلیل بیان در مورد دموكراسی یا آزادی در بسیاری از كشورهای جهان با تهدیدهایی روبرو هستند.

هوی گفت: “برای ما دشوار است كه به جای خود صحبت كنیم. بنابراین اگر ما در هنگ كنگ صحبت می كنیم ، ما به زبان تایلندی صحبت می كنیم. در تایلند ، آنها به جای بلاروس صحبت می كنند. و در بلاروس ، آنها به جای هنگ كنگ صحبت می كنند.”

“و من فکر می کنم این روش ایمن تر و هوشمندانه تری است که علیه استبداد صحبت می کند.”

Janjira Sombatpoonsiri ، محقق موسسه مطالعات آسیایی در دانشگاه Chulalongkorn در بانکوک ، تظاهرات در تایلند را “نشاط آور” توصیف کرد.

“من فکر می کنم [symbolizes] او گفت: “یک فرهنگ دموکراتیک ، که در نهایت آزادی بیان وجود دارد ، حتی اگر هزینه ای هم برای آن وجود داشته باشد.”

با این حال ، وی هشدار داد که تلاش برای مقابله با سلطنت لزوماً تغییرات دموکراتیک پایدار ایجاد نخواهد کرد.

Sombatpoonsiri توضیح داد ، اگرچه اتحاد چای شیر در مورد برخی از موضوعات با داشتن “یک م institutionسسه سلطنتی کنترل نشده” آگاهی را افزایش داده است ، اما این بدان معنا نیست که مردم “این نوع بی احترامی صریح به سلطنت را خواهند پذیرفت.”

“نظامی [supports] سلطنت ، بسیار بزرگ است [businesses] از سلطنت حمایت کنید ، و شما تعداد زیادی از مردم تایلند را دارید که هنوز به سلطنت وفادار هستند “.

“گروه های علاقه زیادی وجود دارد که در صورت تضعیف سلطنت ، ضرر می کنند.”

یک معترض طرفدار دموکراسی در راهپیمایی 21 اکتبر در بانکوک تابلوی Milk Tea Alliance را در دست دارد. (لورن دی سیکا / گتی ایماژ)

وی گفت ، اما اگر نخست وزیر مایل به کناره گیری باشد ، این نشان می دهد که جنبش گام کوچکی به سمت موفقیت برداشته است.

سومبتپونسیری گفت: “در مقابل این ظهور رژیم های خودکامه در سراسر جهان ، ما اعتراض جوانان را افزایش می دهیم.”

“و من فکر می کنم این اتحاد چای شیر نمونه خوبی است که این همبستگی بین المللی قابل لمس است و شاید این تنها راه دفاع از دموکراسی از خودکام سازی جهانی باشد.”


نوشته شده توسط Kirsten Fenn. تهیه شده توسط جنیفر شن.