قیمت (هزینه) مزایا معایب

اما کامپوزیت دندان روشی کم تهاجمی تر بوده و می توان بدون آسیب به مینای دندان آن را کامپوزیت در دندانپزشکی چیست اجرا کرد. کج شدگی هایی که با ونیر کامپوزیت قابل رفع هستند جزئی بوده و می توان به راحتی آنها را به دندان هایی صاف تبدیل کرد. به طور کلی اگر نحوه قرارگیری دندانها در کنار هم مشکل دارد مسئله بیمار با ارتودنسی قابل حل شدن است و نباید از لمینیت استفاده کند. انتخاب ونیر کامپوزیت و رنگ مناسب: پس از بررسی وضعیت دندانها نوبت به انتخاب ونیر کامپوزیت متناسب با رنگ و سایه است. توجه داشته باشید که ونیر کامپوزیت ها قابلیت انتخاب رنگ دارند و از این رو خواهید توانست رنگ متناسب با سایر دندان های خود را برای اجرا انتخاب کنید.

اگر دندان های شما فاصله دارند، یک تصویر از دندان های خود برای دکتر بفرستید و بهترین روش بستن فاصله بین دندان ها را از ایشان جویا شوید. ونیر کامپوزیت امکان رفع مشکلات دیگری مانند شکستگی و یا لب پریدگی دندان ها را نیز دارد. فاصله بین دندان ها: فاصله میان دندان ها یکی از دیگر معضلات رایج است که ونیر کامپوزیت توانایی بستن فاصله های میان دندان را خواهد داشت.

ونیر کامپوزیت در مقایسه با ارتودنسی میزان هزینه پایین تری برای اجرا نیاز خواهد داشت. گاهی نیز به دلایل مختلف برای مدتی تخفیفاتی را در نظر می گیرند و اگر بیمار در آن زمان کامپوزیت دندانی خود را انجام بدهد هزینه کمتری خواهد پرداخت. شکستگی و سایش از جمله رایج ترین آسیب های دندانی به شمار می رود که ونیر کامپوزیت یکی از مقرون به صرفه ترین روش ها برای رفع این مشکلات است. اگر بخواهیم دقیق تر این دو روش درمانی دندان را مورد بررسی قرار دهیم باید گفت: ارتودنسی توانایی رفع بدترین کج شدگی های دندانی را خواهد داشت و با استفاده از آن می توانید بسیاری از مشکلات دندان ها را برطرف سازید اما ونیر کامپوزیت تنها می تواند برخی از مشکلات خفیف دندان را برطرف سازد.

ماده کامپوزیتی، پیوند میکرومكانیكی با سطح متخلخل شدة کامپوزیت دندان فردیس دندان ایجاد میکند. هنگامی که لکه هایی بر روی دندان ها ایجاد شده و یا کل بخش های دندان دچار تغییر رنگ شده باشند کامپوزیت به خوبی خواهد توانست رنگ دلخواه شما را بر روی دندان هایتان بیاورد. علاوه بر ونیر کامپوزیت از لمینت دندان نیز می توان برای درمانی کجی دندان ها استفاده نمود که البته هر یک از این روش ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند و قبل از اجرا باید با ویژگی های هریک به خوبی آشنا شوید.