لایحه ای برای اجرای توافق تجاری موقت کانادا و انگلیس که امروز ارائه می شود

وزیر تجارت بین الملل ماری نانگ بعد از ظهر امروز برای اجرای توافق نامه تجارت انتقالی جدید کانادا با انگلستان قانونی وضع می کند ، اما بعید است قبل از موعد مقرر دولت در 31 دسامبر به قانون تبدیل شود.

امور جهانی کانادا در حال آماده سازی برای انتشار متن قانونی توافق نامه همزمان با معرفی لایحه است ، و پس از آن جلسات توجیهی برای گروه های تجاری و سایر ذینفعان ارائه می دهد تا تصویر کامل تری از آنچه در فروشگاه است ارائه شود ، زمانی که دو کشور اعلام کردند آنها d در 21 نوامبر به توافق رسید.

از تاریخ 1 ژانویه ، قوانین فعلی حاکم بر تجارت بین کانادا و انگلیس منقضی می شود ، زیرا برکسیت به قدرت رسیده و دولت انگلیس مسئولیت کامل سیاست تجاری خود را مستقل از اتحادیه اروپا به عهده می گیرد.

وزیر تجارت وعده داده است كه با همتای انگلیسی خود برای كاهش اثرات كوتاه مدت عدم اجرای اقدامات جدید كار خواهد كرد.

تاکنون تجارت با انگلیس تحت شرایط توافق نامه جامع اقتصادی و تجاری (CETA) آزاد شده بود. گرچه هنوز به طور کامل توسط تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا تصویب نشده است ، اما عمده اقدامات CETA در سال 2017 اعمال شد.

اگر توافقی برای پوشش تجارت دو طرفه آینده با کانادا حاصل نشده بود ، تعرفه های جدید و محدودیت های دیگر می توانست در زمستان امسال به مشاغل کانادایی و انگلیس وارد شود.

در عوض ، معامله جدید به طور موقت اکثر شرایط CETA را برای آینده نزدیک “متوقف می کند” ، یا تکرار می کند ، به هر دو کشور فرصت بیشتری می دهد تا بررسی کنند که چه نوع تنظیماتی را می خواهند به طور دائمی برقرار کنند.

با این حال ، بعید است که لایحه اجرایی جدید قبل از پایان سال تصویب شود. مجلس عوام قرار است روز جمعه برای تعطیلات تعطیلات خود قیام کند.

“تلاش برای اطمینان از عدم ایجاد اختلال”

Ng خطر عدم تصویب توافقنامه انتقالی به طور کامل و آماده برای اجرای آن در سال جدید را کم اهمیت جلوه داده است.

با این حال ، دولت کانادا هیچ جزئیاتی از اقدامات موقت که با دولت انگلیس در حال کار است ، برای جلوگیری از موانع جدید تجاری که موجب اختلال در تجارت دو طرفه کالا ، خدمات و سرمایه گذاری با پنجمین شریک تجاری بزرگ خود نمی شود ، منتشر نکرده است. به عنوان مثال ، دو طرف می توانند به توافق برسند كه تا زمان تصویب قانون اجرای قانون ، تعرفه های دیگری را كه برای محصولات یکدیگر قابل پرداخت است ، جمع آوری نكنند.

نگ پس از جلسه هیئت دولت در روز دوشنبه گفت: “من می خواهم مشاغل بدانند كه این اولویت اصلی من است ، و اطمینان حاصل كنند كه این پیش بینی را به پایان سال می رسانند” و افزود كه معامله انتقالی “استانداردهای بالایی را كه ما داریم حفظ می كند CETA “

وی گفت: “ما کاملا در تلاش هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که هیچ تاثیری در کسب و کار ما ایجاد نمی کند.”

تماشا کنید | آنچه در مورد معامله موقت تجاری کانادا و انگلیس می دانیم:

دو کشور توافق کرده اند که توافق نامه جامع اقتصادی و تجاری (CETA) را “تحویل” دهند. 5:35

هر دو کشور متعهد شده اند که مذاکرات در مورد یک معامله تجاری دائمی تر و جامع تر را در سال جدید آغاز کنند.

برای معامله انتقالی تاریخ غروب آفتاب در نظر گرفته نشده است ، اما به نمایندگان مجلس در کمیته تجارت عوام گفته شده است که متن این معامله می گوید دو طرف قصد دارند مذاکرات دوجانبه خود را تا سال 2024 به پایان برسانند.

طبق سیاست دولت فدرال ، قرار است معاهدات تجاری 21 روز قبل از اجرای قانون – لایحه تغییر قوانین و مقررات برای انطباق با توافق نامه جدید – در پارلمان مطرح شود تا مورد بحث قرار گیرد.

به نظر نمی رسد که این سیاست برای این معامله انتقالی کانادا – انگلیس اعمال شود.

تصویب موافقت نامه های تجاری به عهده کابینه فدرال است. مشخص نیست که آیا کابینه نخست وزیر جاستین ترودو رسماً شرایط این قرارداد انتقال را امضا کرده است ، تا حدی که ممکن است از توافق نامه های CETA که در حال حاضر وجود دارد منحرف شود.

وقتی بهار گذشته قانون اجرای توافق نامه تجدید نظر شده تجارت آمریکای شمالی از طریق پارلمان آغاز شد ، دولت ترودو با تقاضاهای مخالف موافقت کرد که در یک فرآیند مشاوره گسترده تر برای معاملات تجاری آینده شرکت کند. این روند نیز هنوز دنبال نشده است.