ما در مورد گروه های شبه نظامی روسیه که در جنگ اوکراین با کشور خود می جنگند چه می دانیم؟

حملات فرامرزی در منطقه بلگورود روسیه در این هفته توجه شبه‌نظامیان روسی را که علیه کشور خود می‌جنگند، جلب کرده است، زیرا این کشور در حال جنگ با اوکراین است.

لژیون آزادی روسیه و سپاه داوطلب روسیه مدعی شدند که در پشت حملات به روستاهای منطقه غربی، در حدود 80 کیلومتری شمال دومین شهر بزرگ اوکراین، خارکف بودند.

کرملین مسئولین این حملات را “خرابکاران اوکراینی” توصیف می کند و ادعا می کند که بیش از 70 نفر از اعضای این دو گروه را با هم کشته اند و همچنین از آنها به عنوان “ناسیونالیست های اوکراینی” یاد می کند.

در حالی که آنها ممکن است در مأموریت ضد کرملین خود متحد باشند، به نظر می رسد که جناح ها ریشه ها و انگیزه های بسیار متفاوتی داشته باشند.

تماشا | گروه های شبه نظامی روسیه در اوکراین عملیاتی را در داخل روسیه انجام می دهند:

مبارزان آزادی بخش کوچکی از روسیه را تصرف کردند

گروهی از مبارزان آزادی که خود را توصیف می کنند، منطقه کوچکی را در روسیه در نزدیکی مرز اوکراین تصرف کرده اند. کرملین می گوید این حمله ای است که توسط کیف سازماندهی شده است، اما این روابط روشن نیست.

لژیون آزادی روسیه چیست؟

اولین حضور در مارس 2022گمان می‌رود که لژیون آزادی روسیه – که گاهی به آن لژیون آزادی روسیه نیز گفته می‌شود – توسط سربازان سابق روسی تشکیل شده است که مدت کوتاهی پس از حمله روسیه به اوکراین فرار کردند.

در یک “مانیفست” که خود در یک کانال تلگرامی مرتبط با این گروه منتشر شده است، لژیون خود را مخالف “رژیم ظالم” رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین توصیف می کند و او را به خاطر تبدیل کشورشان به “پریا” سرزنش می کند.

این گروه در پستی به زبان روسی در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «او روس‌های آزاده‌ای را که علیه رژیم دیکتاتوری برای حق زندگی آزادانه می‌جنگند، کشته و می‌کشد، همچنان به کشتار هزاران غیرنظامی و صدها کودک در اوکراین ادامه می‌دهد». پلت فرم در آوریل 2022.

در ماه فوریه، نمایه نیویورک تایمز این گروه گزارش داد که در کنار گروه می جنگد لژیون بین المللی برای دفاع از اوکراین، که دولت اوکراین برای شهروندان خارجی که “مایل به پیوستن به مقاومت” علیه روسیه هستند تشکیل داد.

مقداری گزارش ها نشان می دهد 4000 جنگنده در صفوف خود دارد.

این گروه در وب سایت خود گفت که تابستان گذشته در “گروه های نبرد کوچک” جنگیده است و اکنون در نبرد برای شهر باخموت در شرق شرکت کرده است.

دادگاه عالی روسیه حکم داده است که لژیون آزادی روسیه یک سازمان تروریستی است.

سپاه داوطلب روسیه چه کسانی هستند؟

لژیون بین‌المللی دفاع از اوکراین می‌گوید که هیچ ارتباطی با سپاه داوطلب روسیه (RVC)، یک گروه شبه‌نظامی که در اوت 2022 تشکیل شد، ندارد.

مستقر در آمریکا لیگ ضد افترا (ADL)که افراط گرایی را رصد می کند، رهبر RVC، دنیس کاپوستین، که با نام دنیس نیکیتین نیز شناخته می شود، به عنوان یک نئونازی روسی “که سال ها در آلمان زندگی می کرد” توصیف کرد و جوانان افراطی راست افراطی را با حزب دموکرات ملی آلمان آموزش داد.

همچنین گزارش شده است که کاپوستین با گروه هایی از هولیگان های فوتبال در آلمان ارتباط دارد.

مردی با لباس نظامی در یک روز ابری در مقابل آوار یک ساختمان ویران شده ایستاده است.
سزار، یک روسی 50 ساله که به لژیون آزادی روسیه پیوست تا در کنار اوکراین بجنگد، در مقابل یک صومعه ویران شده در دولینا، شرق اوکراین در 26 دسامبر 2022 ایستاده است. (سمیر الدومی/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

کاپوستین این هفته در گفتگو با خبرنگاران RVC را “یک سازمان راستگرا، محافظه کار، نظامی و نیمه سیاسی” توصیف کرد و گفت که مبارزه آن علیه پوتین و دستگاه دولتی او است.

تهاجم بلگورود شاید اولین بار نبوده باشد. این گروه مدعی شد که در ماه مارس و آوریل وارد منطقه بریانسک شده است که هم مرز با اوکراین و بلاروس است.

وزارت کشور روسیه کاپوستین را قرار داد در یک لیست تحت تعقیب در ماه مارس.

کاپوستین “فکر می کنم دوباره ما را در آن طرف خواهید دید.” چهارشنبه گفت، با معرفی خود به خبرنگاران nom de guerre “رکس سفید” که نام آن نیز بود برند هنرهای رزمی ترکیبی او در سال 2008 تاسیس کرد.

کاپوستین گفت: “برنامه های آینده ما سرزمین های جدیدی از فدراسیون روسیه است که قطعا وارد آنها خواهیم شد… شما باید کمی صبور باشید و فقط چند روز صبر کنید.”

آیا اوکراین یا آمریکا از این حمله حمایت کردند؟

اوکراین اصرار داشت که هیچ نقشی در این حمله نداشته و فقط می‌گوید که روس‌ها در آن دخالت دارند.

اوکراین با علاقه وقایع منطقه بلگورود روسیه را دنبال می‌کند و در حال بررسی اوضاع است، اما کاری به آن ندارد. گفت میخایلو پودولیاک مشاور رئیس جمهور اوکراین

کاخ سفید گفته است در حال بررسی ادعا می کند که تجهیزات تامین شده توسط ایالات متحده ممکن است در این عملیات استفاده شده باشد.

کاپوستین به خبرنگاران گفت که جنگنده‌های RVC از خودروهای زرهی ساخت ایالات متحده استفاده کرده‌اند و به نظر می‌رسد ویدئوی تایید شده توسط رویترز این موضوع را تایید می‌کند.

پنتاگون گفت که “هیچ گونه انتقال تجهیزات از طرف ثالث به سازمان های شبه نظامی را تایید نکرده است.”

تماشا | زلنسکی اوکراین سلاح بیشتری برای مبارزه با روسیه تامین می کند:

Zelenskyy سخت افزار نظامی بیشتری را برای اوکراین تضمین می کند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین یک تور گردباد اروپایی را به پایان رسانده است که در آن کمک‌های نظامی بیشتری را پیش از ضدحمله بهاری دریافت کرده است. بریتانیا قول کمک به ایجاد “ائتلاف جت” غربی را داده است، اما ارسال ائتلاف خود را رد کرده است.