مخالفت با خط لوله قبل از میلاد به اتهامات تروریسم در ایالت واشنگتن مرتبط است

مقامات فدرال در سیاتل دو نفر را به حمله تروریستی به ریل قطار متهم کردند ، زیرا این افراد به دلیل مخالفت با ساخت خط لوله انتقال گاز طبیعی در بریتیش کلمبیا هنگامی که در کار راه آهن در ایالت واشنگتن تداخل داشتند ، انگیزه داشتند.

سامانتا فرانسیس بروکس ، 27 ساله و الن برنان ریچه ، 23 ساله ، هر دو از بلینگهام ، متهم به قرار دادن “شنت” در پیست های شمالی سانتافه در بورلینگتون شنبه شب هستند. چنین وسایلی متشکل از یک سیم است که در امتداد ریل ها قرار دارد و از سیگنال الکتریکی قطار تقلید می کند. محققان در شکایتی که روز دوشنبه ارسال شد ، گفتند: این دستگاه ها می توانند باعث قطار خودکار قطارها شوند و می توانند نگهبانان عبور از راه آهن را غیرفعال کنند.

گروه ویژه تروریسم FBI گفت که این جفت فقط در حادثه شنبه شب متهم شده است ، اما از ماه ژانویه 41 مورد مربوط به مسیرهای BNSF وجود داشته است ، با پیامی که مسئولیت آن را بر عهده داشت اوایل سال جاری در یک وب سایت آنارشیست قرار گرفت.

در یک مورد ، شنت ها در سه مکان در شمال غربی واشنگتن در 11 اکتبر قرار گرفتند ، و باعث ترمز اضطراری برای سوار شدن به قطاری شد که مواد خطرناک و گاز قابل اشتعال را حمل می کرد. ترمز باعث از کار افتادن میله اتصال واگن های قطار شد. برایان موران ، دادستان ایالات متحده ، در یک خبرنامه گفت که اتومبیل از هم جدا شده و ممکن است از خط خارج شود.

موران گفت: “این جنایات جامعه ما را به خطر می اندازد.”

در شکایت آمده است که بروکس و ریچه پس از تحریک دوربین بازی بر روی دارایی BNSF دستگیر شدند. آنها روز دوشنبه در دادگاه حضور یافتند و تا زمان رسیدگی به دادگاه 14 دسامبر آزاد شدند. وکلای آنها بعد از ظهر روز دوشنبه از اظهار نظر خودداری کردند.

این اتهام مجازات زندان تا 20 سال دارد.

مخالفان می گویند که پروژه خط لوله ساحلی GasLink به طول 670 کیلومتر آسیب محیط زیست را بدتر کرده و حقوق مردم ملل اول در بریتیش کلمبیا را نقض می کند. در پیامی که مسئولیت شونت را ادعا می کرد ، هدف جلوگیری از رسیدن تجهیزات به مرز آمریکا و کانادا بود.

در این پیام آمده است: “این تاکتیک سریع و محرمانه است.” “در یک مسیر ریلی منفرد با سیستم کنترل ترافیک متمرکز (CTC) ، این اقدام ساده می تواند سردرگمی کافی در سیستم ایجاد کند تا باعث کندی بزرگ و تاخیرهای اداری شود.”

TC Energy ، شرکت آلبرتا که پشت این طرح خط لوله قرار دارد ، گفته است که متعهد به همکاری با 20 ملل اول است که توافق نامه های مربوط به پروژه را اجرا کرده اند و به آنها فرصتی برای سرمایه گذاری در آن داده است.